دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

انواع نرده و حصار های مختلف برای حیاط و فضای سبز خانه

logo
Sakhtemoon
انواع نرده و حصار های مختلف برای حیاط و فضای سبز خانه

نرده ها و حصار ها با ظاهر زیبایی که دارند برای حفاظت از حیاط یا فضای سبز خانه نصب می شوند که انواع گوناگونی از قبیل حصار چوبی، سنگی، آهنی و شیشه ای دارند.


برای خانه های ویلایی که حیاط دارند داشتن نرده و حصاری مناسب و خلاقانه، زیبایی خانه را چندین برابر می کند. نرده های اطراف حیاط انواع مختلفی دارند و از جنس های مختلف ساخته می شوند. در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی برخی از این مدل ها پرداخته ایم. اگر قصد ساختن خانه ای ویلایی را دارید یا در این طور خانه ای ساکن هستید و از حصار اطراف آن خسته شده اید خواندن این مقاله به شما در انتخاب بهترین نرده ها کمک خواهد کرد.

5624

نرده چوبی

این نرده ها یکی از انواع قدیمی برای حصار کشیدن بوده اند. اگرچه زیبایی این نرده ها زیاد است و با قرار گرفتن در فضای سبز ترکیب رنگی چشم گیری را ایجاد می کنند اما از نظر امنیتی خیلی مناسب نمی باشند و مشکل دیگر عدم دوام آن ها در محیط هایی است که شرایط آب و هوایی خاص دارند. البته امروز حصار های چوبی به شکل نرده های عمودی قدیمی کمتر مورد استفاده قرار می گیرد و در خیلی موارد از ترکیب این متریال با عناصر دیگر نظیر شیشه طرح های جدید و خلاقانه ای ایجاد شده است.

حصار کشی دور دیوار با پرچین

پرچین ها هم از انواع قدیمی حصار ها هستند. شاخ و برگ گیاهان حصار دیوار مانندی دور خانه می کشند که بسیار زیباست. شمشاد ها چه نوع طبیعی آن ها و چه شمشاد های مصنوعی یکی از گیاهان پر طرفدار برای این استفاده می باشند. اما امروزه علاوه بر شمشاد از گیاهان دیگر هم برای ساختن حصار استفاده می شود. مثلا بامبو های قد بلند و یا کاکتوس های مرتفع که برای مناطق گرم و خشک می توانند مورد استفاده قرار بگیرند. سنجد تلخ تنه ای پوشیده از خار دارد و می تواند تا سه متر ارتفاع بگیرد و همیشه هم سبز می ماند، از این رو از دیگر گیاهانی است که برای این کار مناسب می باشد. درختان کاج هم به دلیل همیشه سبز بودن و ارتفاع بلندشان یکی دیگر از درختان مناسب برای حصار اطراف خانه می باشند. بهتر است اگر می خواهیم در فضای سبز خود از المان هایی مانند باربیکیو و شومینه فضای باز استفاده کنیم این عناصر را با فاصله ای مناسب این گیاهان و نرده ها قرار دهیم تا از هرگونه آسیب وارده به این بافت زیبای گیاهی جلوگیری کنیم.

5625

حصار سنگی

سنگ ها را هم می توان با چیدن خلاقانه روی هم مورد استفاده قرار داد و هم با ریختن آن ها در سبد های فلزی که گابیون نامیده می شود حصار ایجاد کرد. نمایی که گابیون به فضای اطراف خانه می دهد در مقایسه با سنگ های ساده بسیار زیبا تر است. برای زیبا تر کردن گابیون کافی است از تخته های چوبی هم برای دور سبد های فلزی استفاده کنید. همچنین می توان در قسمت هایی از کفپوش ها (کفپوش اپوکسی) و یا سنگ فرش های درون فضای سبز منزل نیز از سنگ های متناسب با این حصار ها استفاده نمود تا زیبایی و هارمونی خاصی بین حیاط و این حصار ها ایجاد گردد.

حصاری از مواد بازیافتی

دوستداران محیط زیست به تازگی از نوع دیگری از حصار استفاده می کنند که با مواد بازیافتی ساخته شده است. برای این کار می توانید از تخته های چوبی باقی مانده از کارهای دیگر و یا ورق های فلزی و حتی پلاستیکی محکم استفاده کنید. ساختن حصار های بازیافتی کاری کاملا خلاقانه اما بسیار مقرون به صرفه است.

5626

نرده (حصار) از جنس ورق فولادی

این ورق ها که موج دار هستند معمولا برای زمانی که امنیت اهمیت بالایی دارد مورد استفاده قرار می گیرند. برای جلوگیری از یکنواخت شدن حیاط می توانید با کاشتن گیاهانی قد بلند آن ها را محصور کنید و یا با رنگ آمیزی شان فضا را متنوع کنید.

دیوار بتنی

گاهی برای ایجاد حصار اطراف باغ و باغچه از دیوار های بتنی استفاده می شود. برای تزیین این دیوار ها هم می توانید از تخته های چوبی که دارای ضخامتی مناسب با ضخامت دیوار باشند استفاده کنید و با به این ترتیب با قرار دادن صفحه ها بالای دیوار بتنی و یا ترکیب آن با متریال های دیگر، فضا را زیبا تر کنید.

5627

استفاده از گلدان ها برای حصارکشی خانه

یک راه دیگر کشیدن حصار دور حیاط خانه استفاده از گلدان هایی با ارتفاع زیاد است. یا اگر گلدان هایی مرتفع در دسترس نیست پلکانی چیدن آن ها هم ایده مناسبی است. اگر تعداد قابل توجهی از لاستیک های غیر قابل استفاده قابل تهیه کردن باشد می توانید با تبدیل آن ها به گلدان با گل هایی قد بلند، برای تزیین حیاط خانه و دور و اطراف آن استفاده کنید.

نرده آهنی

نرده های آهنی هم یکی از پر کاربرد ترین حصار های اطراف خانه می باشند. این نرده ها که معمولا دارای سری نیزه مانند هستند امنیت بیشتری را هم برای صاحب خانه ایجاد می کنند. این نرده ها یا روی دیواری کوتاه قد قرار می گیرند و یا به تنهایی اطراف خانه نصب می شوند. فراموش نکنید که دوام این نرده ها هم بسیار زیاد است. حصار های آهنی در حال حاضر در تنوع زیادی به بازار ارایه شده است و دارای رنگ های متفاوت است که می توانید به راحتی آن را با نمای خانه هماهنگ کنید.

5629

فنس فلزی

فنس های فلزی مشبک هستند و معمولا به همین شکل نصب می شوند. اما می توان با کمک گیاهان مختلف و یا پارچه و نخ های رنگی و هر چیز دیگری که باعث زیبا تر شدن آن ها می شود این فنس ها را تزیین کرد.

نرده شیشه ای

شیشه هم این روز ها به عنوان یکی از متریال مورد استفاده برای ساختن نرده ها استفاده می شود. این نرده ها بیشتر از هر چیز دیگری جنبه زیبایی دارند. البته می توان از این حصار به عنوان دیوار برای پارتیشن بندی و جدا سازی بعضی بخش های فضای سبز خانه ها (مثل جدا کردن استخر ها از سایر المان ها و نمونه هایی نظیر این مورد) نیز استفاده نمود.

5628
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای