دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

حیاط های خاص و جذاب با استفاده از داربست باغی

logo
Sakhtemoon
حیاط های خاص و جذاب با استفاده از داربست باغی

داربست باغی نوعی داربست ساده است که با گل ها و گیاهان پوشش داده می شود و می تواند نمای خاص و جذاب برای حیاط و یا باغ به وجود بیاورد.


با توجه به صنعتی و ماشینی شدن دنیای امروزی، حضور المان های طبیعی و گیاهی، هر چند در ابعاد محدود، می توانند روحیه هر فردی را عوض کرده و تاثیری مثبت بر روحیه شان بگذارد. داربست باغی یکی از این موارد است که از سالیان دراز، بهانه ای برای حضور طبیعت و گیاهان در کنار محل زندگی بوده و به خوبی نقش خود را ایفا کرده است. دیوار های سبز امروزی، به نوعی نتیجه و تعمیم پیشرفته تر و حرفه ای تر این المان محسوب می شوند، اما با این وجود، این داربست های ساده و کم دردسر، هنوز هم طرفداران خاص خود را دارند. داربست باغی به عنصری اطلاق می شود که با کمترین وزن ممکن، سطح شبکه ای مانند دارد و با اتصال به سطح دیوار یا به صورت مستقل، بستری برای خزش و هدایت رشد گیاهان رونده را فراهم می کند. گیاهان به کار رفته در ساختار این داربست ها می توانند گیاهان فصلی و یا همیشه سبز باشند که متناسب با اقلیم آب و هوایی فضای مورد نظر، انتخاب می شوند و بنا بر اقتضای شرایط، نمای فضا را زیبا و منحصر به فرد می کنند. در این مقاله وبسایت ساختمون به معرفی داربست باغی و مزایای استفاده از آن می پردازیم امیدواریم که رضایت خاطر شما عزیزان را فراهم نماید.

6267

مزایای استفاده از داربست باغی

مزیت داربست باغی دامنه گسترده ای دارد. شما می توانید با بکارگیری هوشمندانه این داربست ها در موقعیت مناسب، نقطه ای محوری و کانونی از نظر بصری ایجاد کنید. با این کار، می توانید نقص ها و کمبود های موجود در فضا مانند خرابی و بیش از حد عریض بودن دیوار ها، سادگی و خلوتی بیش از حد و یکنواختی و بی رنگ و روح بودن فضا را از بین ببرید و در عین حال، محدوده ای منحصر به فرد و چشم نواز را در فضای بیرونی حیاط و باغتان ایجاد کرده باشید.

داربست های باغی و دیواری به خوبی می توانند دکوراسیون بیرونی فضای مورد نظر شما را شکل دهند و تصویری فراموش نشدنی برای بیننده به همراه داشته باشند. حجم قابل توجه رنگ سبز سرچشمه گرفته از گیاهان این داربست ها، فضایی مملو از آرامش، نشاط و سرزندگی را به وجود می آورد که برای فضا های بی روح پوشیده شده از عناصر ساختمانی بی رنگ و خسته کننده، همچون معجزه می ماند. همانطور که اشاره شد، این المان می تواند به خوبی نمای نامطلوب دیوار ها را پوشش دهد و برای مواردی که دیوار ها دارای پوشش مناسبی نیستند، گزینه بسیار مناسبی می باشد. از این رو داربست های باغی می توانند کاربرد و تاثیرات فراوانی برای دیوار های باغ و دیوار های بیرونی ساختمان های بدون نما داشته باشند.

6268

داربست باغی جلوه ای بی نظیر برای باغ ها و حیاط ها

داربست باغ و یا حیاط علاوه بر زیبایی بصری، می تواند به خوبی حریم خصوصی لازم را با حفظ زیبایی طبیعی محیط، ایجاد نماید. حریم خصوصی به وجود آمده، می تواند موقعیت مناسبی برای دورهمی های دوستانه و خانوادگی باشد و امکان بهره بری حداکثر از محیط بیرونی را فراهم کرد. نمونه های مستقل این داربست ها به خوبی می توانند نقش جدا کننده را برای موارد مجاوری مانند بهار خواب و یا حیاط های خانه های مجاور ایفا کنند و با کمترین هزینه و کمترین میزان وزن وارده بر روی وزن نهایی ساختمان، هم زیبایی هر دو فضا را افزایش داده و هم حریم خصوصی را حفظ کنند و در نهایت نیز، ایمنی محیط را افزایش دهند.

نمونه های مدولار داربست ها به صورت مجزا بر روی زمین اجرا می شوند و ساختار مشبک آن ها با استفاده از پایه های مستحکم داربست، مقاومت و فرم خود را حفظ می کند. ساختار منسجم، یکدست و شبکه ای داربست مذکور، از نظر ایمنی بهتر از مواردی مانند نرده عمل می کند و علاوه بر این، هزینه اجرای کمتری نیز دارد. داربست باغی را می توان به ساده ترین نحو ممکن و با استفاده از چوب و یا فلزات سبک طراحی و اجرا کرد. وزن این داربست ها کم بوده و در صورت وقوع حوادث محیطی مختلف، کمترین آسیب محیطی را ایجاد می کند.

هزینه تعمیر و بازسازی داربست های باغی، مخصوصا نمونه های متشکل از شبکه های فنسی، بسیار پایین است و در صورت وارد نشدن آسیب جدی، می توان ساختار خراب شده را بهبود بخشید و در نهایت با رشد گیاه روی داربست، بخش اصلاح شده را پنهان کرد. این المان سبب می شود بتوانید فضای مناسبی برای نگه داری گیاهان رونده با کمترین میزان اشغال فضای اضافی داشته باشید.

6269

گیاهان مناسب داربست باغی

گیاهان رونده از مناسب ترین گونه های گیاهی برای داربست های باغ و حیاط می باشند و می توانند به خوبی سطحی سبز و زیبا را بر روی داربست ایجاد کنند. از این گیاهان می توان به درخت تاک، گیاه عشقه، و گل های تزیینی رونده اشاره کرد. نکته مهم در مورد انتخاب گیاهان، تناسب آن ها با شرایط آب و هوایی و همچنین رعایت نکات نگه داری آن ها، برای داشتن نمایی بدون نقص و زیبا است. علاوه بر این، محصولاتی مشابه با گیاهان رونده و به صورت متری وجود دارند که می توانند نمایی مشابه با این گیاهان ایجاد کنند. این موارد برای اجرای داربست در فضا هایی که شرایط رشد و نگه داری گیاهان روی سطح داربست وجود ندارد، گزینه ای بسیار مناسب هستند.

با توجه به محدودیت های مساحتی در خانه های امروزی، داربست های باغی را می توان از گزینه هایی بسیار مناسب برای جای دادن گیاهان و سر سبزی در فضای محدود و بدون روح حیاط، بالکن و یا بهار خواب دانست. داربست باغی را می توان در بالکن، بهارخواب، دیوار های بیرونی ساختمان و یا دیوار های داخلی حیاط و باغ به کار برد. نمونه های قدیمی دارای ساختاری ساده و بدون تنوع در ابعاد مشخصی بوده اند. اما امروزه نمونه هایی با ساختار های شبکه ای زیباتر، ابعاد متنوع تر و نماهای بهتری ارائه شده اند. ابعاد کوچک این المان ها می توانند مانند قابی از گیاهان طبیعی، زینت بخش دیوار مورد نظر شما باشند.

6270

وبسایت ساختمون با ارایه مطالب تخصصی در زمینه طراحی، ساخت و تغییرات ساختمان ها یکی از مراجع مفید در حیطه ساختمان سازی است. این مطالب و مقاله ها با گرفتن مشاوره از کارشناسان خبره و بر اساس متد های روز دنیا تهیه شده اند. برای ایجاد هر گونه تغییری در ساختمان خود پیش از هر کاری به وبسایت ساختمون سری بزنید چرا که در این جا مطالب متناسب با سلایق مختلف افراد ارایه شده است. همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت از محصولات آن از قبیل پارتیشن بندی های مختلف، انواع مختلف کفپوش ها (مثل کفپوش اپوکسی، لمینت، پارکت و....)، پله گرد های گوناگون و موارد دیگر نیز دیدن فرمایید.

6271
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای