دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

باید و نباید های انتخاب مبل برای دکوراسیون داخلی نشیمن های کوچک

logo
Sakhtemoon
باید و نباید های انتخاب مبل برای دکوراسیون داخلی نشیمن های کوچک

هنگام خرید یا انتخاب مبلمان برای دکوراسیون داخلی خانه های نقلی، بهتر است مبل هایی با ابعاد کوچک یا مبل های چند منظوره انتخاب نمود.


زندگی امروزی و خانه های مدرن و شهری، فضا های بسیار محدودی را در اختیار افراد قرار می دهند. این فضا های محدود چالش های خاص خود را دارند و با توجه به همه گیر شدن این خانه های نقلی، دغدغه هایی از قبیل نوع چیدمان و دکوراسیون داخلی مهم ترین محل اجتماع خانه یعنی اتاق نشیمن نیز به وجود می آید و ذهن افراد را به خود مشغول می کند. به علاوه فضای اتاق نشیمن فضایی چند کاره با کاربرد های مختلف و تردد بالا است و محلی برای دورهمی های خانوادگی به شمار می رود از این رو نوع دکوراسیون داخلی آن بسیار حائز اهمیت می باشد. مبلمان ها در این بخش نقشی بسیار اساسی ایفا می کنند و در مورد اتاق های نشیمن کوچک، تاثیر دو چندانی بر فضا دارند. در مورد مبلمان برای فضا های کوچک، دغدغه های بیشتری به علت کمبود فضا وجود دارد که در صورت در نظر داشتن نکات زیر، می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. در این مقاله وبسایت ساختمون با ما همراه باشید تا راهکار هایی برای داشتن مبلمان مناسب برای دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن و خانه های کوچک را مشاهده کنید.

6474

انتخاب مبلمان برای دکوراسیون داخلی فضا های کوچک

مبلمان با سایز مناسب اتاق نشیمن نقلی

به عنوان اولین اصل در انتخاب مبلمان متناسب برای اتاق نشیمن های کوچک، از انتخاب مبلمان بزرگ جدا پرهیز کنید. همچنین مدل های انتزاعی با منحنی های جا گیر را از لیست انتخاب های تان خارج کنید. طرح های ساده با فرم های جمع و جور، می توانند به خوبی در نگه داری و ایجاد فضای مفید در دسترس تر، به شما کمک کنند. برای مثال، فرم مبلمان ال شکل به خوبی این ویژگی را در خود دارند. در این سبک مبلمان به دور از فرم هایی با حجم بالا و بدون کاربرد، مبل های مذکور به خوبی فضای مناسبی را برای کاربرد های دیگر نیز باقی می گذارند.

مبل های چند منظوره بهترین انتخاب برای دکوراسیون داخلی خانه نقلی

مبلمان چند منظوره و مخصوص دکوراسیون داخلی نشیمن های کوچک را نیز در نظر داشته باشید. این مبل ها به گونه ای طراحی شده اند که کاربرد ثانویه ای نیز به همراه داشته باشند، برای مثال، هم مبلمان اتاق نشیمن باشند و هم بتوانند به عنوان تخت مخصوص مهمان و موراد دیگری نیز مورد استفاده قرار بگیرند.
نمونه های دیگر این سبک مبلمان، فضای ذخیره سازی بسیار کاربردی را در داخل ساختار خود برای شما فراهم می کنند. این فضای تعبیه شده به خصوص برای فضایی مانند اتاق نشیمن، بسیار مفید و کارآمد می باشد. با بکارگیری این سبک مبلمان، می توانید در عین نگه داشتن وسایل ضروری و مورد نیاز در اتاق نشیمن، از شلوغ شدن دکوراسیون داخلی این فضای کوچک نیز جلوگیری کنید.

6475

پارچه و فرم مبلمان برای دکوراسیون داخلی خانه های کوچک

مورد مناسب دیگر، استفاده از مبلمان بدون دسته است. فرم این نوع مبلمان فضای آزاد بیشتری را از لحاظ بصری در معرض دید می گذارد و از این رو، فضا را دلباز تر نشان می دهد.

توصیه دیگر در انتخاب مبلمان، انتخاب نمونه ای با طرح پارچه ای ساده و ترجیحا تک رنگ است. نمونه مبلمان شلوغ، فضای شما را کوچک تر نشان می دهند که برای فضا های محدودی مانند اتاق نشیمن کوچک، مناسب نخواهد بود. در اتاق هایی با سقف کوتاه، توصیه می شود از رنگ های روشن و خنثی استفاده کنید تا سبب بلند تر و فراخ تر به نظر رسیدن دکوراسیون داخلی اتاق از چشم بیننده حاضر در آن فضا گردد.

نحوه چیدمان مبل در طراحی داخلی خانه های نقلی

با استفاده از چینش مناسب مبلمان تان، فضا سازی کنید. اگر در اتاق تان علاوه بر مبل ها، میز غذاخوری نیز وجود دارد و یا قصد استفاده از فضای موجود را دارید، می توانید با چیدمان مناسب مبل های تان، به راحتی فضا های کاربردی ایجاد کنید. برای این کار نقطه کانونی برای تمرکز و قراردهی مبل ها انتخاب کنید. این نقطه کانونی می تواند تلویزیون، شومینه و یا میز وسط در موقعیت مناسبی باشد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که در صورت انتخاب هر طرحی برای چینش مبلمان، باید به راحتی تردد، راحتی افرادی که بر روی مبل نشسته اند و در نهایت شلوغ به نظر نرسیدن دکوراسیون داخلی فضا توجه داشته باشید.

6476

مبل های ترکیبی ایده ای دیگر برای دکوراسیون داخلی خانه های نقلی

چیدمان های مختلفی برای مبلمان وجود دارند که با توجه به مدل مبل ها، سبک و فرم فضای موجود، ابعاد در دسترس اتاق و در نهایت سلیقه شما، قابل اعمال می باشند. برای پیدا کردن مدل چینش مناسب، می توانید با صرف وقت و هزینه، دکوراسیون نهایی مناسب را پیدا کرده و در اتاق مورد نظر اعمال کنید.

راه حل جالب و جسورانه دیگر برای مبلمان در دکوراسیون داخلی فضا های کوچک، استفاده ترکیبی از مبلمان های پایه دار و بدون پایه است. می توانید به جای استفاده از یک دست مبلمان از یک مدل، از ترکیب دو مدل هماهنگ و متناسب با ابعاد فضا استفاده کنید. با این امر هم حال و هوای محیط را عوض کرده اید و هم با انتخاب نمونه مبلمان راحتی پایه دار، فضای بصری بیشتری را آزاد گذاشته اید.

علاوه بر این، می توانید در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن تان به جای داشتن میز و مبلمان، از پاف ها و یا یک واحد مبل عثمانی استفاده کنید که هم نقش مبل و جای نشستن را دارد و هم در موقع نیاز، می تواند برای شما نقش میز را ایفا کند.

اگر قصد استفاده از کوسن را دارید، متناسب با ابعاد کوچک مبلمان تان، از کوسن هایی با ابعاد و فرم های جمع و جور استفاده کنید تا هم کاربرد شان را حفظ کنند و هم جای کمی از سطح مبل را بپوشانند.

6478

وبسایت ساختمون علاوه بر ارایه مطالب مفید ساختمانی در مورد خرید مصالح مختلف از قبیل ساندویچ پنل ها، سقف های کاذب مختلف، شومینه های مدرن، پله گرد ها و کاربرد های آن ها، وبسایتی قابل اطمینان در زمینه سبک های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی است. شما می توانید از مطالب مفید ارایه شده در زمینه تغییرات دکوراسیون، رنگ شناسی، سبک های مختلف چیدمان وسایل از آن بهره گرفته و وقت کمتری را به جست و جو در این زمینه ها اختصاص دهید.

6477
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای