دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با نکاتی قابل توجه برای نصب تابلو ها در دکوراسیون داخلی

logo
Sakhtemoon
آشنایی با نکاتی قابل توجه برای نصب تابلو ها در دکوراسیون داخلی

نصب تابلو بر روی دیوار ها علاوه بر زیبا سازی دیوار بر روی نمای دکوراسیون داخلی فضای مورد نظر نیز تاثیر گذار است و می تواند جلوه ای خاص به آن جا ببخشد.


اگر الان از شما بخواهند با کمک تابلو های خانه تان تغییری قابل توجه در خانه و دکوراسیون داخلی ایجاد کنید احتمالا در وهله اول این کار را نشدنی خواهید دانست. یعنی به نظرتان چنین تغییری آن اندازه پیدا نیست که بتواند به چشم بیاید. ولی این تفکری اشتباه است و همیشه می توان با ایجاد تغییر در وسایل جزیی هم تحول را به خانه آورد. نصب تابلو ها اصول خاص خودش را دارد که باید پیش از این آن ها را بدانید. از اصول مربوط به نگهدارنده های آن ها گرفته تا اندازه و ابعاد و تراز بودن آن ها. جایی که تابلو را هم نصب می کنیم اهمیت دارد. مثلا اگر قرار است تابلو را بالای مبلمان خانه نصب کنیم باید فاصله ای بین 20 تا 30 سانتی متر از ارتفاع مبل بالا تر نصب شود. در ادامه این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی نکات مهم هنگام نصب تابلو ها و محل مناسب شان پرداخته ایم.

6366

زیبا ساختن دکوراسیون داخلی با هماهنگی بین تابلو ها

نصب تابلو ها به صورت قرینه معمولا در دکوراسیون داخلی خیلی از خانه ها دیده می شود. اگر می خواهید این کار را انجام دهید تناسب را باید به خوبی در نظر بگیرید. مثلا گاهی اوقات روی دو ستون که در دو طرف رو به روی هم قرار گرفته اند تابلو هایی نصب می شود. در نصب این تابلو ها علاوه بر رعایت اصل تقارن، تناسب بین تابلو ها هم اهمیت دارد. این تابلو ها باید هم از نظر طولی و هم از نظر عرصی اندازه ای یکسان باشند. تنها در این صورت است که می شود گفت هنگام نصب به آن ها دقت شده وگرنه نصب دو تابلو با دو موضوع کاملا متفاوت و البته ابعاد مختلف روی دو دیوار رو به روی هم زیبایی نخواهد داشت.

تابلو های افقی و عمودی

انتخاب عمودی یا افقی بودن تابلو ها به ارتفاع دیوار ها بستگی دارد. اگر ارتفاع دیوار کوتاه است باید از تابلو هایی که عمودی نصب می شوند استفاده کنید. در مورد دیوار هایی با ارتفاع زیاد محدودیتی برای نصب افقی یا عمودی تابلو ها وجود ندارد و می توانید از هر دو شیوه استفاده کنید.

6367

دکوراسیون داخلی خاص با نورپردازی بر روی تابلو ها

یکی از اصول نورپردازی منزل تاکید به کمک آن است. حتما شما هم چراغ های کوچک که در بالای تابلو ها نصب شده و جلوه آن ها را چندین برابر کرده است دیده اید. از این شیوه می توانید برای تاکید روی تابلو های فاخر و آثاری که زیبایی خیره کننده دارند استفاده کنید. این کار زیبایی تابلو را در دکوراسیون داخلی فضای مورد نظر شما بیش تر خواهد کرد. البته باید فضای کافی روی دیوار برای نصب چراغ ها باشد نه این که با نصب چراغ بالای آن تابلو ها دیوار را شلوغ کنیم.

مناسب بودن نوع قاب با طراحی داخلی فضا

قاب ها انواع مختلفی مثل قاب های سلطنتی و کلاسیک و یا قاب هایی ساده با رنگ های مختلف دارند که هر کدام از این قاب ها بایستی در جای مناسب خود استفاده شوند و با وسایل دکوراسیون داخلی فضای مورد نظر نیز، هم خوانی داشته باشند. مثلا برای خانه ای که دکوراسیون مدرن دارد و از رنگ های خنثی در آن استفاده شده نمی توانید یک قاب سلطنتی طلایی رنگ نصب کنید. رنگ قاب عکس ها را در طیف رنگ دکوراسیون داخلی انتخاب کنید.

6368

رعایت محوریت موضوع در نصب تابلو های متعدد

اگر هدف تان نصب چند تابلو در دکوراسیون داخلی خانه است. باید این را در نظر داشته باشید که موضوع تابلو ها از هم فاصله زیادی نداشته باشد. اشتباه نکنید، منظور انتخاب هم شکل تابلو ها نیست. همین که موضوع تابلو ها با یکدیگر هماهنگ باشد کافی است. مثلا اگر عاشق طبیعت هستید باید همه تابلو ها را با همین مضمون انتخاب کنید.

هماهنگی اندازه تابلو ها و دیوار

هرچه که اندازه تابلوی انتخابی شما بزرگ تر شد آن را برای دیوار های اصلی تر کنار بگذارید. امروزه استفاده از تابلو های متری که در اندازه بزرگ ساخته می شوند باب شده است. اگر می خواهید از چنین تابلویی در دکوراسیون داخلی تان استفاده کنید حتما یکی از دیوار های اصلی خانه را به آن اختصاص دهید تا بتواند زیبایی اش را کامل نشان دهد. اگر از تابلو های کوچک که کنار هم قرار می گیرند و یک طرح بزرگ را ایجاد می کنند هم استفاده کردید حتما آن ها را روی دیواری که فضا به اندازه کافی دارد نصب کنید. آن تابلو هایی که رنگ روشن دارند را در قسمت فوقانی تابلو های تیره رنگ نصب کنید.

نکته دیگری که در مورد نصب تابلو ها کنار یکدیگر وجود دارد این است که خیلی مهم است این تابلو ها را کجای خانه نصب می کنید. گاهی این تابلو ها در قسمت بالای یک وسیله مثلا مبل ها نصب می شوند. این تابلو ها را باید جوری کنار هم جا داد که طول آن ها از طول وسیله ای که بالای آن قرار گرفته اند بیش تر نشود. بیرون زدگی تابلو ها از طول مبل حس شلختگی و نامنظمی را به بیننده منتقل خواهد کرد. پس این نکته را حتما در نظر داشته باشید.

6369

انتخاب محل مناسب برای تابلو ها در دکوراسیون داخلی

تابلو ها را در جایی قرار دهید که در معرض دید باشند. وقتی کسی وارد خانه می شود و برای اولین بار با دکوراسیون داخلی آن فضا مواجه می شود بهتر است چنین وسایلی که خانه را زیبا می کنند در معرض دید باشند. دیدن تابلویی زیبا هنگام ورود به خانه روی نظر بیننده تاثیر زیادی خواهد داشت.

وبسایت ساختمون علاوه بر ارایه مطالب مفید ساختمانی در مورد خرید مصالح مختلف از قبیل انواع پرده ها (پرده کرکره، پرده زبرا، کتیبه ای و ...)، سقف های کاذب، کابینت های مختلف، پله گرد ها، ساندویچ پنل ها و کاربرد های آن ها، وب سایتی قابل اطمینان در زمینه سبک های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی است. شما می توانید از مطالب مفید ارایه شده در زمینه تغییرات دکوراسیون، رنگ شناسی، سبک های مختلف چیدمان وسایل از آن بهره گرفته و وقت کمتری را به جست و جو در این زمینه ها اختصاص دهید.

6370
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای