دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با سبک آسیایی و تاثیر استفاده از آن در دکوراسیون داخل

logo
Sakhtemoon
آشنایی با سبک آسیایی و تاثیر استفاده از آن در دکوراسیون داخل

دکوراسیون داخلی به سبک آسیایی تلفیقی از سبک دکوراسیون کشور های مختلف آسیایی است. سبک آسیایی حس طراوت و آرامشی بی نظیر به فضا می دهد.


شاید فکر کنید همیشه معماری اروپایی است که انتخاب اول برای افراد به حساب می آید. آن قدر که در زمینه طراحی، نام کشور های اروپایی را شنیده ایم شاید برایمان کمی عجیب باشد که به بررسی سبک آسیایی و زیبایی هایش بپردازیم اما واقعیت این است افرادی که به فلسفه و تفکر علاقه دارند و دنبال سادگی و آرامش و تعادل هستند، معمولا به سراغ این سبک طراحی دکوراسیون داخلی می روند. چرا که طراحی به شیوه آسیایی پیش از هر چیز آرامش و تعادل را به ارمغان می آورد. در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی این سبک و تاثیر استفاده از آن در دکوراسیون داخلی می پردازیم.

6797

سبک آسیایی چیست

همان طور که از نامش پیداست این سبک طراحی دکوراسیون داخلی مربوط به کشور های آسیایی است، چین، ژاپن، هند، ایران و... از آن جایی که معماری و طراحی دکوراسیون داخلی در این کشور ها با یکدیگر تفاوت زیادی دارد لذا اول بایستی مشخص کنید که می خواهید مطابق با معماری کدام کشور آسیایی، خانه را طراحی کنید. مثلا در طراحی ژاپنی از رنگ های طبیعی زیاد استفاده می شود. البته سیاه و سفید هم جایگاه ویژه ای در این طراحی دارند. اما در طراحی به سبک ایرانی ها رنگ های آبی، زرد و فیروزه ای و کاشی های رنگی و شاد کاربرد فراوانی دارد. هندی ها از رنگ های گرم نظیر نارنجی و قرمز استفاده می کنند و چینی ها هم طرفدار رنگ های جیغ هستند. اگرچه می توان از سبک های تلفیقی هم استفاده کرد و طرح های نزدیک به هم را با یکدیگر ترکیب کرد اما پیشنهاد می شود اگر به سراغ آرامش سبک آسیایی هستید به انتخاب یک کشور و پیاده کردن اصول طراحی مربوط به آن بسنده کنید. البته برخی اصول هم در همه معماری های آسیایی مشترک است. به طور مثال استفاده از عناصر طبیعی نظیر چوب، سنگ و گل و گیاه برای تزیین خانه از قواعدی است که معمولا در اغلب سبک های آسیایی از آن پیروی می شود. سفال یکی دیگر از المان هایی است که در این سبک مورد استفاده قرار می گیرد و برای تزیین قسمت های مختلف خانه کاربرد دارد. در سبک آسیایی فضا باز و وسیع است. حتی الامکان از شلوغ کردن اتاق ها و نشیمن خانه با وسایل غیر ضروری خودداری کنید. ورود به خانه هایی که با سبک آسیایی طراحی شده اند اول از هر چیز دیگری باعث انتقال آرامش و راحتی می شود.

6800

مبلمان در طراحی داخلی به سبک آسیایی چگونه باید باشد؟

در این شیوه ما به دنبال آرامش هستیم، پس مبل های ساده با رنگ هایی که هماهنگ با رنگ اصلی دکوراسیون داخلی خانه انتخاب شده اند می توانند انتخاب خوبی باشند. بسته به کشوری که انتخاب کرده اید می توانید مدل مبلمان را انتخاب کنید. مثلا پاف های هندی در طراحی به شیوه هندی حتما باید مورد استفاده قرار بگیرند. یک قاعده کلی که در مورد مبلمان در شیوه آسیایی وجود دارد این است که میز و صندلی ها در ارتفاع کمی نسبت به زمین قرار می گیرند. حتی برخی از انواع تشک ها هستند که روی زمین قرار داده می شوند.

نور در دکوراسیون داخلی به سبک آسیایی

در این سبک دکوراسیون داخلی تاکید زیادی بر فضا های پر نور است. لذا بایستی از پنجره های قدی و بزرگ در معماری استفاده کرد و پرده ها را هم حتی الامکان از رنگ های روشن و ساده انتخاب کرد که به راحتی نور را به فضای داخلی خانه مهمان کنند. اجازه دهید تابش نور آفتاب به خانه، حس زیبایی و آرامش را به آن جا بیاورد. روشن بودن خانه موجب دل باز تر شدن آن می شود و علاوه بر این، فضا را هم بزرگ تر نشان می دهد. پس تا جایی که می توانید از این المان طبیعی برای بهتر شدن فضا استفاده کنید.

6798

نقش آب در دکوراسیون داخلی به سبک آسیایی

آب از دیگر عناصری است که در طراحی به شیوه آسیایی به آن تاکید شده است. در واقع آب جز عناصر ضروری این سبک است. استفاده از آب بسته به فضای خانه و اندازه آن متغیر است. اگر در خانه باغ و یا باغچه وجود دارد می توانید فواره ها و یا حوض و استخر های کوچک طراحی کنید. ولی اگر فضایی برای ساختن این ها وجود ندارد از اشیای تزیینی که در ساختن آن ها از آب استفاده شده می توانید کمک بگیرید.

به طور کلی در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک و شیوه آسیایی باید برای طبیعت ارزش و احترام قائل بود. به همین دلیل است که از متریال طبیعی تا جایی که می شود استفاده می کنیم. ناگفته نماند المان های طبیعی نظیر آب و خاک و گیاهان هر جایی که باشند حس و انرژی خوبی به محیط پیرامون منتقل می کنند پس بیخودی نیست که در این شیوه بر لزوم استفاده از آن ها تاکید شده است. در این سبک، هدف مان این است که فضایی آرام و دل نشین و دور از هیاهو خلق کنیم. فضایی که بشود در آن به راحتی تفکر کرد و به آرامش رسید.

6799

وبسایت ساختمون علاوه بر ارایه مطالب مفید ساختمانی در مورد خرید مصالح مختلف از قبیل انواع پرده ها، پنجره های دو جداره، ساندویچ پنل ها، سقف کاذب های متفاوت، پارتیشن بندی های مختلف، کرکره های برقی و کاربرد های آن ها، وبسایتی قابل اطمینان در زمینه سبک های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی است. شما می توانید از مطالب مفید ارایه شده در زمینه تغییرات دکوراسیون، رنگ شناسی، سبک های مختلف چیدمان وسایل از آن بهره گرفته و وقت کمتری را به جست و جو در این زمینه ها اختصاص دهید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای