دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

۱۰ راه برای بزرگتر جلوه دادن آشپزخانه

logo
Sakhtemoon
۱۰ راه برای بزرگتر جلوه دادن آشپزخانه

می توانید آشپزخانه کوچک خود را با چند تغییر کوچک و جزئی به آسانی به یک آشپزخانه بزرگ و کاملا کارآمد تبدیل کنید. تنها کافیست کاری کنید که آشپزخانه کوچک شما بزرگ تر و دلباز تر به نظر آید.



1- بکوشید تا جایی که ممکن است از انواع کوچک و کم حجم وسایل و تجهیزاتی چون یخچال، ماشین لباسشویی و ظرفشویی استفاده کنید. اگر همه وسایل موجود در آشپزخانه اندکی ظریف تر و کوچک تر از اندازه های معمول انتخاب شوند، به مقدار زیادی در فضا صرفه جویی خواهد شد.

2- استفاده از رنگ های ملایم و روشن به بزرگ تر به نظر آمدن فضا کمک شایانی می کند. برای نمونه می توان همراه با کابینت های کرم رنگ، برای دیوارها از رنگ بژ استفاده کرد یا اگر نمی خواهید از رنگ های خنثی استفاده کنید، می توانید از رنگ سبز ملایم یا زرد روشن استفاده کنید.

3- اگر از کابینت هایی با درهای آینه ای در آشپزخانه استفاده شود، آشپزخانه بزرگ تر به نظر می رسد و یا می توان برای تعدادی از کابینت ها از درهای شیشه ای استفاده کرد و درونشان ظرف های کریستال و شیشه ای گذاشت تا درخشش آن ها فضای آشپزخانه را روشن تر کند.

4- وسایلی چون سرویس کفگیر ملاقه و جاروشارژی را از نوعی انتخاب کنید که بتوان روی دیوار نصب کرد تا در فضای کشوها و روی کابینت ها صرفه جویی شود.

5- یک یا دو کابینت را در طرحتان از کف تا سقف آشپزخانه در نظر بگیرید تا هم قفسه های بیشتری داشته باشید و هم سقف آشپزخانه بلندتر به نظر آید.

6- حتما بخش بالای کابینت ها را با لامپ های هالوژن نور پردازی کنید تا زمانی که آنها را روشن می کنید فضایی شیک ایجاد شود و روی سطح کابینت های زیرین روشن شود.

7- سقف آشپزخانه را با رنگ های روشن رنگ آمیزی کنید و شاید بهتر باشد اندکی نور غیر مستقیم به آن بتابانید. این کار سقف را روشن تر و بلندتر و در نتیجه آشپزخانه را بزرگ تر نشان می دهد.

8- می توانید برای روی سینک ظرفشویی قطعه ای متحرک از جنس سطح کابینت ها قرار دهید تا سطح کار شما وسیع تر و بیشتر شود.

9- وسایل پر کاربرد را در دسترس بگذارید و وسایل دیگر را در کمد ها و کابینت ها جایگذاری کنید. هرچه آشپزخانه شما خلوت تر باشد فضا بزرگ تر به چشم می آید.

10- بهتر است اگر آشپزخانه تان پنجره دارد، از پرده های نازک و کم چین استفاده کنید تا راه ورود نور خورشید به درون آشپزخانه مسدود نشود.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای