دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آماده سازی اتاق کودک برای بازگشت به مدرسه

logo
Sakhtemoon
آماده سازی اتاق کودک برای بازگشت به مدرسه

از آماده بودن همه چیز مطمئن شوید و مراقب باشید کاری را از قلم نیندازید،زیرا یکی از عواملی که به شدت استرس زاست و می تواند دلهره به همراه داشته باشداین است که فرزندتان صبح هنگام آماده شدن برای خروج از خانه متوجه شود که هنوز کار مهمی را انجام نداده است.



1.اهمیت و لزوم وجود میز تحریر در اتاق کودک
اهمیت این امر کاملا مشخص است. برخی کودکان در اتاق خود تنها یک تخت خواب و فضایی برای بازی و سرگرمی دارند و برای انجام تکالیف و مطالعه از میز غذاخوری استفاده می کنند.حقیقت این است که کودک باید یک فضای تعریف شده ومناسب برای مطالعه و انجام تکالیفش داشته باشد و چنین فضایی تنها با سه عنصر خلق می شود: میزتحریر، صندلی مناسب و چراغ مطالعه.

2.کره زمین
کودکان امروز با دسترسی به اینترنت به راحتی می توانند هر نقطه از جهان را ببینند یا نقشه ی هر کشوری را جستجو کنند. ولی شاید باز هم یک کره زمین که بر پایه اش می چرخد بتواند عنصری کاربردی یا دست کم تزیینی و سرگرم کننده در اتاق کودک باشد.

3.به رسمیت شناختن موفقیت های کودک
کنجی از اتاق کودک را به قسمتی برای به نمایش گذاشتن دستاوردها و افتخارات او در دوره تحصیلی خود اختصاص دهید. این دستاوردها می تواند از نقاشی ها و کاردستی های کوچک و ساده یک کودک دبستانی تا لوح های تقدیر، مدال ها و کاردستی های پیچیده یک دانش آموز دبیرستانی، کارنامه های مملو از نمره های خوب و... باشد.وجود چنین فضایی برای نمایش دستاوردهای فرزند شما در او ایجاد انگیزه می کند و موفقیت ها و توانایی هایش را به او گوشزد می کند و برآن می شود که این کنج را که می تواند کنج موفقیت بنامد غنی تر و پرتر کند.

4.خلق فضایی متعلق به کتاب ها و وسایل آموزشی مدرسه
وقتی کودک از مدرسه به خانه می آید باید در اتاق خود جایی برای قرار دادن کیف مدرسه و کتاب های درسی و همچنین جایی مشخص و ثابت برای آویختن لباس فرم مدرسه خود داشته باشد. یکی از مخرب ترین مناظر و موقعیت ها زمانی است که کودک پس از بازگشت از مدرسه و ورود به اتاقش جای مشخصی برای قرار دادن وسایل مدرسه و آموزشی خود نیابد و هر روز وسایلش را به گوشه ای پرتاب کند این امر می تواند او را از آموزش و یادگیری سرد و بی انگیزه کنید.
روز اول مدرسه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، زیرا ذهنیت و احساسی که کودک در آن روز برایش ایجاد می شود تا روز آخر مدرسه با او همراه است و نقش بسیار مهم و تعیین کننده ای در خلق یا از بین بردن انگیزه دانش آموز برای تحصیل و یادگیری دارد. شرایطی که روز و شب قبل از نخستین روز مدرسه در خانه برای کودک فراهم می کنید نیز نقش بسیار زیادی در ساختن نخستین روز مدرسه دارد.تمام تلاش ها و هزینه هایی که در جهت تغییر دکوراسیون اتاق کودک و خرید لباس و لوازم التحریر و وسایل مورد نیاز او برای رفتن به مدرسه کردید تنها زمانی تکمیل می شود و به ثمر می نشیند که فرزند خود را در روز  اول با آرامش خاطر و آمادگی کامل روانه مدرسه کنید.نکات مهمی که روز قبل از نخستین روز بازگشایی مدارس باید آن ها را رعایت کنید عبارتند از:

-روز و شب قبل از نخستین روز مدرسه در خانه بمانید و از مهمانی رفتن و تفریحات خسته کننده بپرهیزید.
-با کمک فرزند خود لباس هایی که قرار است فردا برای رفتن به مدرسه بپوشد را اتو کشیده و مرتب آماده کنید. کیف و کفش او را نیز آماده کنید.
-مرتب با فرزند خود بحث های مفرح و خنده دار کنید و مدام گوشزد کنید که روزی خوب در راه است و در کل فضای خانه را به فضایی مفرح و شاد تبدیل کنید.
-برای میان وعده ای که قرار است فرزندتان در مدرسه صرف کند ساندویچ یا غذایی سبک آماده کنید.
-شام را زود آماده کنید. فرزندتان شام را زودتر از شب های تعطیل صرف کند، زیرا باید زودتر برای خواب آماده شود.
-از آماده بودن همه چیز مطمئن شوید و مراقب باشید کاری را از قلم نیندازید، زیرا یکی از عواملی که به شدت استرس زاست و می تواند دلهره و تشویش بسیار بدی را در کودک بوجود آورد این است که صبح هنگام آماده شدن برای خروج از خانه متوجه شود که هنوز کار مهمی را انجام نداده است.
-شب زود بخوابید و صبح 1ساعت زودتر از ساعتی که باید از خانه خارج شوید بیدار شوید و صبحانه ای کامل را برای فرزند خود آماده کنید و از او بخواهید که صبحانه اش را کامل صرف کند.


برگرفته از مجله منزل

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای