دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

پنجره دو جداره بهترین انتخاب برای پنجره های شما

logo
Sakhtemoon
پنجره دو جداره بهترین انتخاب برای پنجره های شما

پنجره دو جداره (upvc) دارای ظاهری زیبا و خاص است که می توان با نصب آن در آرامشی لذت بخش از تابش نور و دیدن مناظر زیبای پشت پنجره لذت برد.


پنجره یکی از مهم ترین المان های هر ساختمان به شمار می رود و دارای انواع گوناگونی از قبیل پنجره دو جداره، سه جداره، الومینیومی و ... می باشد. پنجره دریچه ای جذاب بوده که علاوه بر ورود نور و تهویه هوا، حس پشت شیشه های خود را به درون ساختمان مهمان می کند. البته فراموش نکنیم که همواره بخش اعظمی از انرژی در ساختمان ها به دلیل عایق بندی های نامناسب و استفاده از مصالح نامرغوب به هدر می رود. این موضوع باعث شده کارشناسان به فکر ساختن محصولاتی باشند و تا جایی که می توانند از اتلاف انرژی جلوگیری کنند. زمانی که هوا کم کم سرد می شود و خانه ها را باید گرم کنیم مهم است که راه های حفظ انرژی گرمایی در خانه را بدانیم تا بتوانیم به طور قابل توجهی در مصرف انرژی صرفه جویی کنیم. این موضوع برای درصد زیادی از افراد اهمیت دارد که سعی می کنند با استفاده از محصولات مناسب اتلاف انرژی را به حداقل برسانند. همانطور که گفتیم پنجره ها یکی از مهم ترین المان های خانه هستند که اگر با کیفیت نباشند می توانند بخش زیادی از انرژی را به هدر بدهند. امروزه نسل جدیدی از پنجره ها به نام پنجره های دو جداره این مشکل را برطرف کرده اند و هم از اتلاف انرژی جلوگیری می کنند و هم ما را از سر و صدا های مزاحم خلاص کرده اند. به همین دلیل در این مقاله وبسایت ساختمون به معرفی پنجره UPVC و مسائل پیرامون آن می پردازیم.

7282

پنجره دو جداره چیست؟

پنجره های دوجداره دارای شیشه دو جداره هستند که آن ها حکم عایق خیلی خوبی برای حفظ کردن انرژی ها و عدم اجازه ورود صدا های مزاحم دارند. در حقیقت ویژگی اصلی پنجره دو جداره همین شیشه ها می باشد. پنجره دو جداره از دو یا چند لایه شیشه تشکیل شده است. این لایه ها به طور موازی کنار هم قرار می گیرند اما برای عایق کاری شان باید فضای بین شیشه ها را با گاز آرگون که عایق حرارتی می باشد و گاز SF6 که عایق صوتی می باشد پر کرد.

لزوم استفاده از پنجره دو جداره

اگر مسئله هدر رفتن انرژی را هم حتی در نظر نگیریم استفاده از پنجره دو جداره برای حفظ سلامتی لازم است. شاید به نظر تان عجیب بیاید اما واقعیت این است که سر و صدا های مزاحم اگر به طور مداوم در خانه باشند موجب می شوند که سیستم ایمنی بدن ضعیف شود و به دنبال آن بیماری های قلبی و عروقی و افسردگی خواهند آمد. از سوی دیگر سر و صدا ها موجب می شوند که اعضای خانه خواب آسوده نداشته باشند و در نتیجه همین موضوع اثرات بد خودش را بر کیفیت زندگی افراد خواهد گذاشت.

7283

پنجره دو جداره طی چه مراحلی ساخته می شود؟

در مرحله اول ساخت پنجره دو جداره باید شیشه ها را به وسیله دستگاه های اتوماتیک برش CNC برش داد. در مرحله بعدی قاب های آلومینیومی که در فرآیند ساخت پنجره های دو جداره استفاده می شوند را خم می کنیم. سپس باید مواد رطوبت گیر تزریق شود و پس از آن شیشه مورد شست و شو قرار می گیرد. شست و شوی شیشه با کمک مواد شوینده خاص و آب مقطر می باشد که هرگونه چربی و آلودگی از سطح آن برداشته شود. در مرحله بعدی باید شیشه های شسته شده را خشک کرد. انجام این روش به کمک دستگاه خشک کن امکان پذیر است. به این صورت که شیشه ها به وسیله دستگاه مخصوص خشک می شوند تا هیچ لکه ای روی آن ها باقی نماند. سپس دو لایه شیشه را بر روی قاب آلومینیومی مورد نظر پرس می کنند. مرحله آخر هم این است که پوشش از روی شیشه های رفلکس برداشته شود.

پنجره دو جداره چه ویژگی هایی دارد؟

در ساختن درب و پنجره دو جداره از مواد غیر قابل اشتعال استفاده شده است که این ویژگی آن ها را نیز در برابر آتش سوزی مقاوم کرده است.

پنجره دو جداره مقاومت خوب و قابل قبولی در برابر نور خورشید دارد و به آسانی تغییر رنگ نمی دهد در نتیجه تا مدت زیادی زیبایی خود را حفظ می کند و دوام بالایی دارد.

پنجره های دو جداره عایق حرارتی و برودتی می باشند. طی تحقیقات و بررسی هایی که انجام گرفته است استفاده از درب و پنجره های دو جداره موجب می شود که مصرف انرژی تا حدود 40 درصد کاهش داشته باشد که این مقدار واقعا قابل توجه است و نمی توان به آسانی از آن گذشت.

پنجره های UPVC همچنین مقاومت خیلی خوبی در برابر نفوذ گرد و غبار و ذرات مزاحم دارند و به آسانی آب نیز از آن ها عبور نمی کند.

7284

نکات مهم برای نگه داری پنجره دو جداره

پنجره های دو جداره پس از نصب نیز به نگهداری نیاز دارند و باید نکاتی را در مورد آن ها رعایت کرد تا طول عمر بالا تری داشته باشند. مثلا باید قطعات مکانیکی آن ها در بازه زمانی مشخص روغن کاری شود که برای این کار روغن چرخ خیاطی مناسب می باشد. شعله مستقیم آتش نباید نزدیک پنجره های دو جداره شود. برای تمیز کردن درب و پنجره های دو جداره ترکیب آب و صابون انتخاب مناسبی است. اگر در هنگام استفاده خواستید لیبل های چسبیده شده روی در و پنجره را جدا کنید حتما ابتدا از سشوار برای جداسازی استفاده کنید. تا اثری از آن ها نماند. پیچ های دستگیره ها ممکن است پس از گذشت مدتی از استفاده شل شوند که باید آن ها را سفت کرد. اگر قرار بود تعمیراتی داخل ساختمان انجام دهید حتما روی درب و پنجره های دو جداره را به خوبی بپوشانید تا گرد و غبار و آلودگی روی سطح آن ها ننشیند.

7285

اگر قصد خرید مصالح ساختمانی با کیفیت و با قیمت مناسب را دارید با مراجعه به وبسایت ساختمون می توانید عرضه کنندگان این محصولات را به خوبی بشناسید و بهترین انتخاب را داشته باشید. وبسایت ساختمون با رصد کردن مستمر بازار و بررسی نیاز های مشتریان بالقوه در این زمینه، معتبرترین مراکز عرضه کننده فعال را معرفی می نماید. همچنین با مراجعه به وبسایت ساختمون می توانید از انواع پنجره های دو جداره (پنجره دوجداره upvc) و یا محصولات دیگری مثل کفپوش های مختلف، شومینه های مدرن و فانتزی، پارتیشن بندی های گوناگون، سازه های پیش ساخته، کرکره های برقی و موارد دیگر نیز دیدن فرمایید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای