دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

روش های ساده و کاربردی برای عایق کردن درب و پنجره ها

logo
Sakhtemoon
روش های ساده و کاربردی برای عایق کردن درب و پنجره ها

عایق کردن درب ها و پنجره ها در فصل های سرد، علاوه بر اینکه مانعی در برابر ورود سوز و سرمای هوا از درز درب و پنجر هاست، از هدر رفتن انرژی نیز جلوگیری می کند.


با فرا رسیدن فصل پاییز و زمستان، برای گرم نگه داشتن منازل و جلوگیری از ورود سوز و سرما راه کار های مختلفی ارائه می شود. استفاده از وسایل گرمایشی مثل شومینه ها، بخاری ها و موارد دیگر در گرم کردن  ساختمان ها نقش به سزایی نیز دارند. درب ها چون ورودی اصلی هر ساختمانی هستند، خود به خود در هنگام باز و بسته شدن سرمای زیادی را وارد فضا کرده و در نهایت انرژی زیادی را هدر می دهند. در واقع می توان گفت پنجره ها و درب ها از عوامل اصلی ورود سرما به فضا می باشند. می توان با عایق کردن درز های درب و پنجره ها از ورود سرمای بیشتر به فضای مورد نظر جلوگیری کرده و تا حد بسیار چشم گیری در میزان مصرف انرژی نیز صرفه جویی کرد. البته در بعضی درب ها و پنجره ها مثل پنجره های دوجداره (پنجره دو جداره) میزان ورود سرما به فضا و هدر رفت انرژی نسبت به سایر مدل های دیگر بسیار کمتر می باشد. در این مقاله وبسایت ساختمون به روش های ساده و کاربردی برای عایق حرارتی کردن پنجره ها و مسائل پیرامون آن ها می پردازیم. امید است که مطالب موجود در مقاله برای شما مفید واقع گردد.

4873

عایق کردن درب و پنجره با استفاده از درزگیر های مختلف

درزگیر ها دارای مدل های مختلفی از قبیل فومی، وینیلی، رزینی و انواع دیگر می باشند که می توان متناسب با نیاز درب و پنجره ها نوع آن را انتخاب کرد. مدل های وینیلی و رزینی به راحتی قابل استفاده برای هر درزی می باشند و در انتهای فصل های سرد می توان آن ها را به سادگی از سطح مذکور جدا نمود.

درب و پنجره های خانه های قدیمی بدلیل گذشت سال ها و آسیب های احتمالی وارده به آن ها نسبت به مدل های جدید مشکلاتی بیشتر با ورود سرما به منازل دارند. برای این مدل درب و پنجره ها استفاده از درزگیر های فومی بسیار مناسب است. به این علت که درزگیر های فومی دارای بافتی فشرده هستند و می توانند درز ها را به خوبی بپوشانند و آن ها را همیشه بسته نگه دارند. از درزگیر های فومی می توان در چهار طرف درب و پنجره استفاده کرد پشت این درزگیر ها دارای چسب می باشد. به علاوه این محصول قادر است به خوبی بر روی سطح مورد نظر چسبیده و از ورود سرما و اتلاف انرژی نیز جلوگیری نمود.

4875

قرار دادن اشیاء در پشت پنجره ها

روش دیگر برای عایق کردن و گرفتن درز های درب و پنجره قرار دادن اشیاء مختلف در پشت آن ها است. در این روش می توانید شئ ای پارچه ای که درون آن پر شده باشد، استفاده نمایید که با قرار دادن شئ مذکور در پشت درب و پنجره از ورود سرما به درون خانه و هدر رفت انرژی جلوگیری نماییم. شما می توانید این شئ را متناسب با سلیقه خود و یا هماهنگ با دکوراسیون داخلی خانه تان درست نمایید که علاوه بر جلوگیری از ورود سرما به صورت یک المان دکوراتیو به زیبایی فضای مورد نظر نیز بیفزایید. از خصوصیات بارز این شئ می توان به پرتابل بودن و قابلیت جا به جا شدن آن اشاره کرد که در صورت نیاز می توان شئ مذکور را جا به جا نمود.

4877

عایق کردن پنجره با استفاده از پرده های دو لایه و سه لایه

از روش های دیگری که برای عایق کردن و بستن درز های پنجره ها مورد استفاده قرار می گیرد، نصب پرده های دو و سه لایه می باشد. در این روش می توان با نصب یک لایه پرده حریر زیر پرده قبلی، از ورود سرما به درون خانه جلوگیری کرد. از مزیت های نصب پرده های دو و سه لایه این است که در زمان اتمام فصل های سرد می توان لایه های پرده را کم کرد. همچنین می توانید با توجه به اقلیم آب هوایی منطقه ای که ساکن هستید بر تعداد لایه های پرده افزوده و یا از پرده های ضخیم تری استفاده فرمایید. روش بیان شده بسیار راحت بوده و هزینه زیادی ندارد به همین خاطر برای تغییر در دکوراسیون داخلی منزل نیز گزینه مناسبی می باشد.

4879

استفاده از پلاستیک برای جلوگیری از ورود سرما به منازل

راه حل دیگری که برای جلوگیری از ورود بیش از حد سرما به منازل می توان بیان کرد، استفاده از پلاستیک می باشد. در این شیوه کافی است پلاستیک مورد نظر را بیش از اندازه پنچره ها برش دهید و آن را با نوار چسب به اطراف پنجره محکم بچسبانید. در صورتی هم که بخواهید پلاستیک به صورت کامل به پنجره ها بچسبد می توانید سشوار را روشن کنید. سپس پلاستیک را به وسیله سشوار گرم کرده تا جمع و چروک گردد و در نهایت به خوبی بر روی سطح پنجره بچسبد. این عمل به عبارت دیگر وکیوم کردن پنجره توسط پلاستیک را انجام می دهد. شیوه بیان شده بسیار سریع بوده و از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه می باشد.

4882

عایق کردن درب و پنجره در برابر سرما با استفاده از کرکره و سایبان

شیوه دیگری که برای جلوگیری از ورود برودت هوا توصیه می گردد، استفاده از کرکره (پرده کرکره) و سایبان های مخصوص می باشد. این شیوه علاوه بر عایق کردن درب و پنجره ها جلوه ای خاص و ویژه به دکوراسیون داخلی خانه ها نیز می بخشد. هنگامی که از سایبان های حفره دار برای پنجره ها استفاده گردد از اتلاف انرژی و وارد شدن باد های سرد فصل های پاییز و زمستان جلوگیری می کند. سایبان و کرکره های مذکور نصبی راحت و با سرعت بالایی دارند. به علاوه این محصول حس و حالی خاص به فضای مورد نظر می بخشد و می تواند فضای زیبایی برای دورهمی و مهمانی های خانوادگی نیز به وجود بیاورد.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای