دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

گل های مناسب فصل بهار و روش نگهداری از آن‌ها

logo
Sakhtemoon
گل های مناسب فصل بهار و روش نگهداری از آن‌ها

با نزدیک شدن فصل بهار بر آن شدیم کمی در ارتباط با گل های مناسب این فصل بنویسیم. با ما همراه باشید تا بهار را به خانه گرمتان بیاوریم.


این روزها در خیابان‌ها سر و کله گل‌ها پیدا شده است. از طراحی‌ فضاهای سبز گرفته تا گل فروشی‌ها، که گلدان‌های رنگ و وارنگ‌شان را در پیاده‌ روها می‌چینند، همه جا گل حرف اول را می‌زند. دم عید مردم دوست دارند، دور و برشان پر از گل باشد. در این فضای گلباران بد ندیدیم در این مقاله‌ی وب سایت ساختمون درباره‌ی گل آرایی در خانه و گل‌های آپارتمانی بنویسیم. با ما همراه شوید، کلی ایده‌ی گل گلی برایتان داریم.

نرم نرمک می‌رسد اینک بهار

بهار که نزدیک می‌شود، مردم ناخودآگاه خوشحال‌ترند. دلشان می‌خواهد رنگ و گل و نور را به خانه‌های خود بیاورند. برای همین است که دم دم‌های عید و بهار، گلفروشی‌ها پر از گل‌های رنگ و وارنگ می‌شوند. اصلا تعمدا گلدان‌های بانشاط و زیبایشان را در پیاده‌روها می‌چینند تا فرصت خودنمایی و عرض اندام بیشتری به آن‌ها دهند و آن‌ها بتوانند با کرشمه‌ی بهاری دل ببرند و به خانه‌های مردم رخنه کنند.

این روزها، مردم می‌پسندند که دور و برشان پر از گل باشد. کافیست در خیابان‌ها قدم بزنید، می‌بینید تمام کافه‌ها، رستوران‌ها و مغازه‌ها ردیف گلدان چیده‌اند دم در و فروشنده‌ها با عشق و علاقه بهشان آب می د‌هند. زیرا گل‌ها نوید بخش روزهای بهتری هستند. گل‌ها با زیبایی و ظرافت شگرفشان به ما می‌گویند که غصه را دور بریز، بهار روز نوئیست که خوشی به ارمغان می‌آورد. ما هم مشتاقانه دل می‌دهیم به نوید تولدی جدید و زندگی روشن‌تر. پس بیایید ما هم به این خیل مشتاقان بهار و گل دوستان بپیوندیم و خانه‌مان را گلباران کنیم. بیایید بهار را با لبخند گل‌ها شروع کنیم و آرزو کنیم تمام روزهای سال جدید هم گلباران باشد.

نزدیکی عید چه گلی بخریم

گلدان‌های شمعدانی در بهار جلوه‌ی خاصی دارند. گلفروشی‌ها پر هستند از گلدان‌های شمعدانی زرد و قرمز و بنفش که در گلدان‌های سفالی کوچک دل می‌برند. قیمت چندانی هم ندارند. به این شمعدانی‌های کوچک توجه کنید، آن‌ها را پشت پنجره بگذارید. شمعدانی غصه را می‌زداید و دلخوشی می‌آورد. فقط حواسمان باشد شمعدانی آب هر روزه می‌خواهد، نور زیاد و البته کمی خنکای هوا.

3689

عمر لاله کوتاه است و همین دو سه روز می‌پاید. پس فرصت را از دست ندهید و همین امروز گلدان لاله بخرید. لاله معمولا از اواخر اسفند تا اواخر اردیبهشت گل می‌دهد. نگهداری از گل لاله چندان سخت نیست. در آفتاب، گل آن جان‌دارتر می‌شود. آب کمی نیاز دارد. تاکید می کنیم: حواستان باشد به لاله زیاد آب دهید پیازش می‌پوسد.

3690

پوتوس یا رونده گیاه مقاومی است. اگر خوب از آن نگاهداری کنید، سال‌های سال همراه شما خواهد بود. رشد این گیاه سریع است. سایه دوست است، یعنی نیازی به آفتاب مستقیم ندارد، پس برای خانه‌های کم نور بهترین گزینه است. آب کمی نیاز دارد. مناسب‌ترین زمان تکثیر آن بهار است. حواستان باشد این گل بیشتر تمایل به هوای خنک دارد تا گرما. پس کنار شوفاژ قرارش ندهید. مناسب‌ترین دما برای آن بین ده تا بیست و چهار درجه سانتی گراد است.

3691

سانسوریا گل شیکی است. کنار دیوار، ستون و در، جذابیت فوق العاده‌ای دارد. این گیاه بسیار مقاوم است. در دماهای بالاتر دوام خوبی دارد. خیلی تاب کم آبی را ندارد. به نور مستقیم نیاز ندارد، اما چه بهتر اگر در معرض آفتاب مستقیم باشد. معمولا سانسوریا را در بهار تکثیر می‌کنند. پس الان بهترین موقع برای خرید آن است. این اواخر نوع ابلق آن هم به بازار امده است، گلفروش‌ها نوک شاخه‌ها را رنگی می‌کنند. سانسوریای ابلق نور بیشتری لازم دارد. سانسوریا، از هر نوعی که باشد، نسبتا گران‌قیمت است. اما اگر یکبار هزینه کنید تا سال‌ها دوست شما می‌ماند و بچه می‌دهد.

3692

در وصف زیبایی حسن یوسف چه بگوییم... اسمش خود گویای زیبایی آن است. بهترین زمان تکثیر این گل هم فصل بهار است. حسن یوسف گل مقاومی است. اما نگهداری از آن لِم دارد، اگر لم آن دستتان بیاید دیگر همراه همیشگی زندگیتان خواهد شد. حسن یوسف آفتاب دوست ندارد. آب کمی می‌خواهد. گل‌هایش را بچینید، چون آن‌ها برگ‌ها را ضعیف می‌کنند. به آن عشق بورزید. حسن یوسف بسیار نازک نارنجی است و زود قهر می‌کند، پس خیلی مراقبش باشید. اما تنوع رنگ و طرح‌ گل‌های آن ارزش تمام ناز کشیدن‌ها را دارد.

3693

کجا گلدان بگذاریم

از گل‌هایی که در بالا نام بردیم: شمعدانی‌ها را پشت پنجره بگذارید. آشپزخانه هم جای خوبی است برای شمعدانی. حواستان باشد که شمعدانی نور زیاد می‌خواهد. نور را از آن‌ها دریغ نکنید. در جای گرم و در مجاورت گرما هم نباشند.

همانطور که اشاره شد، سانسوریا نور مستقیم و زیاد نیاز ندارد، پس در راهروی ورودی، کنار دیوارها، در سه کنج، کنار مبلمان خوش می‌نشیند.

حسن یوسف را جلوی نور آفتاب نگذارید. جایی هم نگذارید که تکان بخورد یا تنه به آن بخورد. قهر می‌کند.

پوتوس را هرجای خانه می‌توانید بگذارید، مثلا روی اپن آشپزخانه که بعدا برگ‌ها بریزند و بیایند پائین. روی میز، روی کتابخانه و کنار تلویزیون هم جای خوبی است.

چند پیشنهاد ویژه‌ی گل گلی

گل‌ها را یک جا جمع نکنید. آن‌ها را در سراسر خانه پخش کنید. اجازه دهید به همه‌ جای خانه روح و زندگی ببخشند.

گلدان‌های زیبا بخرید. گلدان نقش زیادی در زیباتر کردن مجموعه بازی می‌کند. زیرگلدانی متناسب تهیه کنید.
گلدان اگر بزرگ است مستقیم روی زمین بگذارید. برای گلدان‌های کوچک‌تر پایه تهیه
کنید. مثلا جاگلدانی‌های فرفورژه، اگر با رنگ بندی و دکور خانه هماهنگ است، یا میز کوچک گزینه‌های خوبی هستند.
اگر دوست دارید در یک نقطه‌ی خانه تجمع گلدان داشته باشید از جاگلدانی‌های پله‌ای استفاده کنید. زیبایی فضا را چند برابر می‌کنند.
بین گلدان‌ها مجسمه، شمع و یا تابلو قرار دهید. همنشینی این‌ها با یکدیگر بسیار زیبا می‌شوند و نشان از سلیقه‌ی خاص شما دارند. همنشینی گل و کتاب هم زیبا و شاعرانه است.
تنوع گل‌ها را در خانه زیاد کنید. انواع مختلف گل در جای جای خانه بگذارید.
گل‌های شاخه‌ای بخرید و جلوی چشمتان بگذارید.
در راهروهای ساختمان، در حیاط و جلوی در گل بگذارید. اینطوری از همان بدو ورود، گل‌ها به شما یادآوری می‌کنند که اخم و تخم و ناراحتی را در کوچه جابگذارید و به خانه نیاوریدشان.
برای گل‌ها موسیقی بگذارید. با آن‌ها حرف بزنید. حضورشان را محترم دارید.
منتظر مقاله‌های گل گلی بیشتر باشید.

با خدمات "ساختمون" آشنا شوید:

وب‌سایت ساختمون مختص تبلیغ انواع کالاهای ساختمانی اعم از کالاهای دکوراسیون داخلی (مانند انواع پرده کرکره ای، شید و زبرا)، انواع درب‌ها (مانند انواع درب ضد سرقت یا درب‌ اتوماتیک شیشه ای و کرکره برقی)، انواع پنجره و توری پنجره (مانند پنجره دوجداره یا پنجره UPVC)، انواع مصالح ساختمانی (مانند چوب، گچ و سیمان، پوکه معدنی و ...)، انواع سقف (مانند سقف عرشه فولادی و سقف کاذب)، انواع ابزار و یراق و ماشین آلات (ابزار آلات برقی و دستی، قفل، کلید و پیچ و مهره و ...)، انواع کفپوش‌ها (مانند کفپوش بتنی، پارکت و ...)، انواع پله پیش ساخته، پله گرد، انواع نمای ساختمان (نمای کامپوزیت، نمای شیشه ای) و سایر کالاهای ساختمانی است. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون با انواع اقلام ساختمانی مورد نظرتون و با فعالان در این زمینه‌ها آشنا شوید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای