دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

فلاورباکس، فضای سبز آپارتمان شما

logo
Sakhtemoon
فلاورباکس، فضای سبز آپارتمان شما

با افزایش آپارتمان نشینی و توسعه مجتمع های مسکونی از یک سو و کاهش متراژ باغچه و فضای سبز ساختمان ها از سوی دیگر، بسیاری از مردم به کاشت گلهای آپارتمانی و استفاده از گلدان و فلاور باکس ها روی آورده اند. فلاورباکس در فضای خارج آپارتمان یا در کنار پنجره، می تواند گلها و عطر رویایی آنها را به فضای پر از ترافیک و آلودگی شهری آورده و بر لطافت فضا بیافزاید. در ادامه به معرفی انواع جنس های مختلف فلاورباکس موجود در بازار پرداخته ایم تا شما را در انتخاب بهترین فلاورباکس، برای فضای آپارتمانتان یاری نماییم.


1640

فلاورباکس ها از لحاظ کاربری دارای سه نوع هستند،

  • فلاور باکس  زمینی متداول

این نوع فلاورباکس در محوطه بیرونی ساختمان قرار داشته و همانطور که از نام آن مشخص است فلاورباکس بر روی زمین قرار دارد.

  • فلاور باکس نصب شده بر دیوار یا کنار پنجره

این نوع فلاورباکس شامل فلاور باکس های دیواری و پنجره ای یا window flower box است. نمونه هایی از آن در شکل نشان داده شده است.

  • فلاورباکس آویزی

این نوع فلاورباکس ها معمولا از لبه دیوار، نرده یا بالکن به صورت آویز نصب می شود. نمونه هایی از این نوع فلاورباکس در تصاویر ذیل نشان داده شده است.

1641

فلاورباکس ها از لحاظ جنس دارای انواع ذیل هستند؛
چوبی، سفالی، پلاستیک فشرده یا pvc، چوب پلاستیک و بتنی. که در ادامه ویژگی های هریک توضیح داده شده است.

  • فلاورباکس چوبی

فلاورباکس های چوبی دارای وزن کمتری نسبت به فلاورباکس های فلزی و بتنی هستند. فلاورباکس های چوبی در انواع شکلها و سایزهای مختلف قابل سفارش هستند. مزیت فلاورباکس های چوبی قابلیت رنگ آمیزی آنها به رنگهای متنوع و دلخواه است. فلاورباکس های چوبی دارای شاسی فلزی هستند که ضد زنگ می باشد.

1642
  • فلاورباکس چوب پلاست

فلاورباکس های چوب پلاست دارای مقاومت بسیار بالایی نسبت به چوب ترمو هستند. هزینه ساخت این نوع فلاورباکس کمتر از فلاورباکس های چوبی است. فلاورباکس چوب پلاست، بسیار سبک تر از فلاورباکس بتنی است. فلاورباکس های چوب پلاست دارای تنوع رنگی و طراحی بیشتری در مقایسه با سایر انواع فلاورباکس هستند.

1643
  • فلاورباکس سفالی

فلاورباکسهای سفالی نسبت به سایر جنس های فلاورباکس شکننده تر هستند و مقاومت کمتری دارند. لذا استفاده آنها در محیط هایی که در معرض رفت و آمد و بازی کودکان است، توصیه نمی شود.

1644
  • فلاورباکس پلاستیک فشرده PVC

این نوع فلاورباکس علاوه بر دارا بودن دوام بالا، سبک و دارای تنوع طرح و رنگ وسیعی می باشد. همچنین نسبت به سایر فلاورباکس های موجود مقرون به صرفه است.

1645
  • فلاورباکس بتنی

این نوع فلاورباکس به دلیل سنگین بودن در مکان هایی که نیاز به جابه جایی آن باشد، اجرا نمی شود و بیشتر در محوطه سازی فضاهای شهری کاربرد دارد.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای