دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

سایبان پارچه ای ایده ای زیبا برای فضای سبز و تراس منزل

logo
Sakhtemoon
سایبان پارچه ای ایده ای زیبا برای فضای سبز و تراس منزل

سایبان پارچه ای سازه ای عالی برای ایجاد سایه های دلچسب در فصل گرم است. سایبان پارچه ای امکان استفاده از فضای سبز و تراس را در زیر نور خورشید فراهم می کند.


سایبان از گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار می گیرد و سازه ای پر کاربرد برای ایجاد سایه در محوطه های بیرونی و فضا های سبز است. سایبان ها مدل های مختلفی دارند که هر کدام برای کاربردی خاص مورد استفاده قرار می گیرند. هرچه در فصل پاییز و زمستان به فکر گذراندن وقت در فضا های سرپوشیده و بسته هستیم، در فصل بهار و تابستان درست برعکس آن اتفاق می افتد. هر کس به فکر گذراندن وقت بیشتری در فضای باز و استفاده از هوای خوب است. در فصل بهار این نیاز بیشتر احساس می شود اما در فصل تابستان هم اگر بشود چاره ای برای تابش مستقیم نور آفتاب پیدا کرد می توان، ساعت هایی از روز به بیرون از خانه رفت و با صرف یک شربت تابستانی یا هندوانه ای خنک لذت این فصل را چندین برابر کرد. در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی یکی از چاره های در امان ماندن از تابش نور مستقیم آفتاب یعنی سایبان پارچه ای پرداخته ایم.

6649

سایبان چیست؟

سایبان ها روکش هایی هستند که دارای جنس های مختلف و متنوع می باشند. از آن ها در فصل تابستان برای جلوگیری از تابش مستقیم نور آفتاب و در فصل زمستان از انواع غیر پارچه ای آن ها برای محافظت در برابر بارش باران استفاده می شود.

کاربرد سایبان پارچه ای در خانه

در خانه های امروزی سایبان ها در دو قسمت استفاده می شوند. در خانه های بزرگ و ویلایی که حیاط و فضای سبز دارند سایبان های پارچه ای معمولا در قسمت های مختلف حیاط نصب شده اند اما برای خانه های کوچک هم که حداقل یک تراس جمع و جور داشته باشند می توان با کمک سایبان پارچه ای فضایی دنج ایجاد کرد. با توجه به این که فصل تابستان در راه است و نیاز به سایبان های پارچه ای داریم در ادامه به معرفی مدل های مختلف آن می پردازیم.

6650

انتخاب پارچه سایبان

بسته به شرایط اقلیمی و محیطی محلی که می خواهیم در آن سایبان پارچه ای را نصب کنیم باید پارچه مورد نظر را انتخاب می کنیم. مثلا برای شهر هایی که تابش مستقیم نور آفتاب ندارند و یا آفتاب کم جانی به محل مورد نظر می تابد لزومی ندارد به سراغ پارچه های ضخیم و کلفت برویم. یک پارچه نازک معمولی هم شاید کارمان را راه بیندازد. پس پیش از چیزی باید بسنجیم سایبان پارچه ای را برای کجا و با چه میزان آفتاب گیری می خواهیم. اما به طور کلی سایبان ها باید ویژگی هایی داشته باشند. مثلا علاوه بر این که ضخامت و کیفیت مناسب دارند سبک وزن باشند، آب باران به آن ها نفوذ نکند و در برابر آتش مقاوم باشند. همچنین در برابر اشعه یو وی نیز مقاومت بالایی داشته باشند خصوصا در جا هایی که تابش آفتاب مستقیم است، انعطاف پذیر باشند و بتوان به راحتی به آن ها فرم و شکل داد، در برابر کشش سطحی هم مقاومت قابل قبولی داشته باشند.

6651

انواع سایبان ها

سایبان پرده ای

یکی از ساده ترین انواع سایبان ها، آن هایی هستند که مانند پرده نصب می شوند و در تراس خانه ها معمولا کاربرد فراوانی دارند. برای ساختن این سایبان ها باید از پارچه هایی استفاده کرد که لخت و بسیار انعطاف پذیر باشند. بخشی از این سایبان ها همانند پرده آویزان می شود. برای این نوع سایبان پارچه ای نیاز به میزان پارچه زیادی داریم.

اما همیشه استفاده از متراژ زیادی پارچه امکان پذیر نیست. اصلی ترین نیاز ما به پرده، به اندازه یک مستطیل یا مربع است که بالای سرمان را بپوشاند که آن هم بر اساس مساحت تراس یا بالکن مشخص می شود. می توانید به راحتی با دوختن یک پارچه با مساحتی کمتر از تراس با کمک چند طناب یک سایبان پارچه ای ساده بسازید.

سایبان حصیری

این نوع سایبان طرفداران زیادی دارد. اول این که سایبان های حصیری زیبا هستند و به آسانی می توان با کمک آن ها فضای تراس یا بالکن خانه را چشم نواز کرد. دوم این که این سایبان ها یک قابلیت منحصر به فرد دارند که شاید بقیه سایبان ها نداشته باشند. و آن امکان آب پاشی کردن آن هاست. بله خیس کردن آن ها در فصل تابستان حال و هوایی خاص به محیط می بخشد اگر در خانه تان از این سایبان ها دارید بهتر است یک بار این کار را امتحان کنید تا ببینید لذت نشستن در بالکن چندین برابر می شود و چقدر لذت بخش خواهد بود.

6652

سایبان پارچه ای متحرک (جمع شونده)

برخی سایبان ها را طوری می سازند که حالت موقتی دارند. یعنی می توانید هر ساعاتی از شبانه روز که به استفاده از آن ها نیازی نبود به کمک یک دستگیره دستی و یا اتومات آن ها را جمع کنید. معمولا در جا هایی که محدودیت فضا وجود دارد از این نوع سایبان های پارچه ای متحرک استفاده می کنند که بتوانند در زمان هایی که استفاده ندارند آن ها را جمع کنند.

سایبان پارچه ای با اسکلت فلزی

بعضی سایبان های پارچه ای هستند که دارای سازه فلزی می باشند. این نوع سایبان های پارچه ای معمولا پایه دارند و به راحتی جمع می شوند. همچنین قابل حمل می باشند و محدودیتی برای استفاده در فضایی خاص ندارند. خوبی داشتن سایبان پارچه ای با اسکلت فلزی این است که می توانید علاوه بر استفاده در خانه، اگر به دامان طبیعت رفتید هم آن را ببرید و در طبیعت برپا کنید.

6653

وبسایت ساختمون علاوه بر ارایه مطالب مفید ساختمانی در مورد خرید مصالح مختلف از قبیل انواع شومینه های مدرن و فانتزی، کفپوش های مختلف، ساندویچ پنل ها، مدل های مختلف پارتیشن بندی و کاربرد های آن ها، وبسایتی قابل اطمینان در زمینه سبک های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی است. شما می توانید از مطالب مفید ارایه شده در زمینه تغییرات دکوراسیون، رنگ شناسی، سبک های مختلف چیدمان وسایل از آن بهره گرفته و وقت کمتری را به جست و جو در این زمینه ها اختصاص دهید.

6654
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای