دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

دکوراسیون فضای پرت خانه | ایده هایی اصولی و قابل اجرا

logo
Sakhtemoon
دکوراسیون فضای پرت خانه | ایده هایی اصولی و قابل اجرا

استفاده بهینه از فضاهای بلا استفاده خانه یکی از اصول طراحی دکوراسیون داخلی است. در این مقاله درباره دکوراسیون فضای پرت خانه صحبت می‌کنیم.


استفاده بهینه از فضای یک خانه مسکونی، اعم از واحدهای نقلی یا خانه های بزرگ متراژ، واحدهای خوش نقشه یا واحدهایی که فضای پرت و بلا استفاده دارند، در نهایت به دکوراسیون و چیدمان اجرا شده در آن وابسته است. چیدمان و دکوراسیون داخلی، الزاما به معنای تغییرات عمده و پرهزینه نیست؛ در حقیقت رعایت و اجرای موارد کوچک نیز می توانند تاثیر چشمگیری در زیبایی خانه شما داشته باشد. در این مقاله ساختمون می‌خواهیم در ارتباط با دکوراسیون فضای پرت خانه صحبت کنیم.

4312

در هر ساختمان و خانه ای، فضاهایی وجود دارد که به علت نوع معماری، عدم تناسب وسایل منزل و ساختار خانه، بلااستفاده و یا کم کاربرد می ماند. این فضاهای بلا استفاده در صورت مدیریت مناسب، می توانند فضایی بسیار کاربردی برای ذخیره سازی وسایل و زیباتر شدن چیدمان خانه ایجاد کنند. در ادامه می توانید راه ها و ترفند هایی برای استفاده بهینه از فضاهای بلا استفاده ی خانه و دکوراسیون فضای پرت خانه را مشاهده کنید. در واقع به کارگیری این ترفند ها فضاهای نگه داری، ذخیره سازی و کاربردی متنوعی را در اختیارتان قرار می دهد.

کنج دیوار

کنج های دیوارها یا همان محل تقاطع دو دیوار را می توان یکی از کاربردی ترین موقعیت های خانه دانست. از بین گزینه های موجود برای دکوراسیون و کاربردی کردن کنج دیوار می توانید شلف ها و طبقه بندی های دیواری را در نظر بگیرید. شلف ها تنوع طراحی و ساختاری بسیار بالایی دارند. می توانید نمونه های ساده و سطح صاف، نمونه های منطبق با شکل کنج دیوار، فرم های قفسه مانند و حتی نمونه های سفارشی و مخصوص خودتان را سفارش دهید.

4310

شلف ها می توانند محل مناسبی برای نگه داری و قرار دادن وسایل تزیینی باشند و به این صورت هم زیبایی فضا را بیشتر کرده، هم از شلوغی جاهای دیگر جلوگیری می کنند و در عین حال خالی بودن گوشه دیوار را جبران می کنند.

قفسه ها و کمد های کشویی مخصوص کنج دیوار نیز علاوه بر کاربردی که دارند، محل ذخیره سازی مناسبی برای وسایل کاربردی و روزانه تان خواهند بود. تنوع رنگ و طرح و جنس قفسه ها و شلف ها، این گزینه را برای هر خانه ای با هر تم دکوراسیونی مناسب می کند.

اگر فضای اطراف زاویه دیوار به حد کافی خالی است و این فضا در اتاق خانه قرار دارد، می توانید یک میز تحریر جمع و جور را در آنجا قرار دهید. این فضاسازی می تواند محل مناسبی برای مطالعه، میز کار در خانه و میز تحریر فرزندان خانه باشد.

ستون ها

ستون ها یکی از ارکان دکوراسیون فضای پرت خانه هستند.  ستون های خانه در نگه اول برای هر شخص صاحب خانه حجمی بلا استفاده و زائد در دکوراسیون داخلی به حساب می آید، اما با تصمیمات درست می توانید این ضعف را به امتیاز تبدیل کنید.

شلف های کم عرض با فواصل مناسب بر روی ستون ها می تواند محل مناسبی برای وسایل تزیینی تان باشد. می توانید با مشورت با افراد متخصص، با توجه به ساختار ستون، داخل آن را فرم داده و طبقه بندی های داخلی در آن ایجاد کنید. این طبقات با نورپردازی مناسب و وسایل تزیینی تان، نقطه محوری در طراحی داخلی ایجاد می کند. نقطه مثبت این گزینه در صورت قابل اجرا بودن این است که این شما هستید که تصمیم می گیرید کدام وجه از ستون طبقه بندی داشته باشد.

زیر پله ها

زیر پله ها یکی از بزرگترین فضاهای بلا استفاده محسوب می شوند. کاربرد این فضا را دست کم نگیرید و حتما از آن استفاده کنید. برای دکوراسیون فضای پرت خانه با مشورت با افراد متخصص، مطمئن شوید که می توان داخل این ساختار را خالی کرد و سپس دست به کار شوید. گزینه های بسیار متنوعی برای استفاده از این فضا وجود دارد. زیرپله ها می تواند یک کمد جاکفشی توکار، کمد لباس های فصلی، انباری جمع و جور، کتابخانه خانگی و موارد متعدد دیگری باشد.

این تقسیم بندی ها می تواند به صورت قفسه، آویزهای دیواری و یا ترکیبی از هر دو باشد. می توانید برای جلوگیری از شلوغ شدن، برای این فضای تقسیم بندی شده درب کشویی و یا تاشو و ... تعبیه کنید تا علاوه بر کاربرد، فضای بیرونی را نیز شلوغ نکند.

اگر زیر پله ها فضای کافی دارد، می توانید یک میز جمع و جور و صندلی در آن قرار دهید و با ایجاد نورپردازی مناسب، آن را به یک محل جمع و جور برای مطالعه، میز کار در خانه و یا هر کاربرد دیگری تبدیل کنید.

فرورفتگی ها در دیوار ها

این فضاها محل مناسبی برای طبقه بندی، قرار دادن آویز، قرار دادن کمد های دیواری سفارشی کم جا و حتی میز مطالعه ای کم جا باشد. تنوع کاربرد این فضا بسیار بالا است. کافی است موقعیت این فضا در خانه، نیازمندی خودتان و میزان فضای موجود  را در نظر داشته باشید تا بتوانید از بین گزینه های پیشنهادی بهترین  و کاربردی ترین مورد را انتخاب کنید.

4311

لبه های پنجره ها و زیر آن ها

لبه های پنجره ها به خصوص لبه های پهن، فضای مناسبی برای نگه داری مجموعه گل های آپارتمانی خواهد بود. دکوراسیون فضای پرت خانه این بخش از خانه با گل هایی که در رو و یا پایین آن قرار می دهید، می تواند طراوت و زیبایی خانه تان را دو چندان کند.

اگر ساختار لبه ها ضخامت بالایی دارد و دارای استحکام کافی است، می  توانید چند کوسن جمع و جور در روی آن قرار داده و فضای دنج و جذابی را ایجاد کنید. از فضای زیر لبه های پهن نیز غافل نشوید. این فضا محل مناسبی برای قفسه بندی های جمع و جور است که می توانید کتاب های مورد علاقه تان را در آن قرار دهید. گزینه دیگر استفاده از سبد هایی با لبه های بلند است که محل ذخیره سازی جمع وجوری را برای شما فراهم می کند. داخل این سبد ها محل مناسبی برای نگه داری مجله ها، لباس های زمستانی، پتوهای مسافرتی و حتی کوسن هایی است که روی لبه ها قرار داده اید.

آویز های پشت در و دیواری

اگر فضای محدودی برای نگه داری لباس ها و کیف هایتان دارید، حتما از آویزهای دیواری و پشت در استفاده کنید. دیوار های پشت در، فرورفتگی های  دیوار های اتاق ها، داخل درب های کمد های دیواری، پشت درب های ورودی اتاق ها همگی محل مناسبی برای نصب این آویز های دیواری و پشت دری است. این آویز ها برای نگه داری لباس های پر کاربرد، کیف های دوشی و ... گزینه مناسبی اند. آویز ها یا روی لبه ها قرار می گیرند و یا روی سطح نصب می شوند، می توانید ترکیبی از دو مورد را در ارتفاع های مختلف به کار برده و فضای بیشتری را برای وسایلتان ایجاد کنید.

اگر علاقه مند هستید با انواع پارتیشن و کاربردهای آن در دکوراسیون داخلی آشنا شوید به وبسایت ساختمون سری بزنید. همچنین میتوانید با انواع پرده اعم از پرده کرکره ای و پرده زبرا آشنا شوید و محصولات متنوعی را در این زمینه مشاهده کنید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای