دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

پنجره های دو جداره و سه جداره و استفاده از آن ها در ساختمان

logo
Sakhtemoon
پنجره های دو جداره و سه جداره و استفاده از آن ها در ساختمان

پنجره های دو جداره و سه جداره نسل جدیدی از پنجره ها هستند که در برابر صدا، سرما و گرما عایق بوده و اتلاف انرژی را به حداقل می رسانند.


افزایش آگاهی در سطح جامعه باعث شده درصد زیادی از مردم اتلاف انرژی را به عنوان موضوعی جدی تر دنبال کنند و سعی داشته باشند در فصل زمستان با اندیشیدن تدابیر لازم تا حد زیادی از این قضیه جلوگیری کنند. توجه زیاد مردم به این موضوع باعث شده نسل های جدیدی هم از درب و پنجره که از اتلاف انرژی جلوگیری می کنند، ساخته شود که این روز ها دیگر به طور کلی جای درب و پنجره های قدیمی را گرفته اند. البته زیبایی پنجره های آلومینیومی و پی وی سی هم در کنار گذاشتن پنجره های آهنی بی تاثیر نبوده است. نمونه های پنجره دو جداره و سه جداره ای که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد تنوع زیادی دارد. هر کدام از آن ها ویژگی های مثبت مربوط به خود و هم چنین نقص هایی دارند. نمی شود به طور قطع یک نوع خاص را کنار گذاشت اما باید با توجه به بودجه مورد نظر و شرایطی آب و هوایی که در آن زندگی می کنیم مناسب ترین نوع را انتخاب کنیم. لذا در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی پنجره های دو جداره و سه جداره آلومینیومی و یو پی وی سی پرداخته ایم. امیدواریم مطالب موجود در این مقاله رضایت خاطر شما عزیزان را فراهم نماید.

4884

پنجره دو جداره و سه جداره آلومینیومی

مدل های آلومینیومی علاوه بر دوام و زیبایی با محیط زیست سازگار و قابل بازیافت هستند. این مدل ها عایق نسبی حرارت و هم چنین عایق صوت و رطوبت هستند. سبکی نمونه های آلومینیومی یکی از ویژگی های منحصر به فرد آن هاست. علاوه بر این که غیر قابل اشتعال و مقاوم در برابر زلزله هستند. برای پنجره دو جداره و سه جداره آلومینیومی تنوع و رنگ زیادی وجود دارد که به راحتی می توان از بین ان ها انتخاب کرد. اگر در این نمونه ها از شیشه دو جداره مناسب استفاده شود و به خوبی نوار های لاستیکی محکم شود به راحتی می توان عایق خوبی برای صوت و حرارت ساخت. وزن ساختمان یکی از نکات مهمی است که در ساختمان سازی مورد توجه قرار می گیرد. سبک بودن پنجره های دو جداره آلومینیومی و قابلیت شکل پذیری بالای آن ها یکی دیگر از مزیت هایی است که ساختمان ساز ها را به استفاده از این نوع پنجره ها ترغیب می کند.

4893

پنجره آلومینیومی ترمال بریک

در مناطق خیلی گرم و یا خیلی سرد استفاده از مدل های آلومینیومی توصیه نمی شود چرا که این فلز عایق خیلی خوبی برای سرما و گرما نیست. اما برای حل این مشکل نسل جدیدی از نمونه های دو جداره آلومینیومی به نام ترمال بریک تولید شده است. این محصول با قرار دادن لایه پلاستیک پلی آمید در بین ورق های آلومینیوم ساخته می شود که باعث می گردد پنجره دو جداره وسیله خوبی برای جلوگیری از اتلاف انرژی باشد. استفاده از نمونه های ترمال بریک باعث می شود نه تنها در زمستان از اتلاف انرژی گرمایی جلوگیری شود بلکه در تابستان هم گرمای بیرون به خانه نفوذ نکند و فضای خانه خنک بماند. این پنجره ها هم مانند پنجره های آلومینیومی امکان طراحی در رنگ های مختلف دارند با این تفاوت که طول عمر و استحکام بالا تری هم دارند. شیشه های تک جداره، دو جداره و حتی سه جداره را می توان روی این پنجره ها نصب کرد. رنگ پمدل های ترمال بریک یا از نوع پودری است که تنوع بالایی دارد و یا رنگ های آنادایز که در دو نوع براق و کدر وجود دارد و ضد خش است. برای کسانی که اهمیت خاصی به نظافت منزل می دهند این مدل ها بسیار مناسب است چون عایق خیلی خوبی برای ذرات گرد و غبار است.

4892

پنجره های دو جداره و سه جداره یو پی وی سی

استفاده از پلاستیک پلی آمید در مدل های آلومینیومی اگرچه مشکل عایق نبودن را حل می کند، اما باعث می شود یکپارچگی فریم پنجره ها از بین برود. در مقابل این نقص، مدل های upvc به طور طبیعی عایق خوبی برای حرارت می باشند و نیاز به اضافه کردن ماده دیگری نمی باشد. قاب درب و پنجره های upvc نسبت به نوع آلومینیومی ضخیم تر است و دوام بالا تری در برابر تو رفتگی، خوردگی خراشیدگی و ضربه های احتمالی دارد. نمونه های upvc عایق صوتی بسیار خوبی هستند و در مکان های صنعتی که آلودگی صوتی بالاست استفاده از این مدل ها در نوع دو جداره و سه جداره بهتر از استفاده از پنجره های آلومینیومی است چرا که مدل های سه جداره upvc عایق بسیار خوبی برای صدا هستند. پروفیل نمونه های upvc سه جداره ضخیم تر و هم چنین دارای کانال های داخلی بیشتری است و همین باعث می شود بتوان از شیشه هایی با ضخامت بالا تر و یا شیشه سه جداره استفاده کرد. همین موضوع بر قابلیت عایق پذیری پنجره می افزاید. یک مزیت دیگر پنجره های مذکور این است که هزینه های نگهداری نوعی که بیان شده نسبت به نوع آلومینیومی کمتر است. برای مناطقی که دارای شرایط جوی خاص می باشد، استفاده از پنجره upvc مناسب تر است چون این مدل ها در برابر اشعه آفتاب و تغییرات آب و هوایی مقاوم هستند.

4888

شایان ذکر است که ساختمون یک وبسایت تبلغاتی در زمینه صنعت ساختمان می باشد. این وبسایت دارای محصولاتی از قبیل کفپوش اپوکسی، پله گرد، ساندویچ پنل، پرده زبرا، پرده کرکره، سقف کاذب، شومینه، پارتیشن بندی های مختلف و انواع دیگر می باشد. همچنین شما می توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون از دیگر خدمات و امکانات موجود در آن نیز بهره مند گردید.

4886
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای