دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

روش هایی ساده و کاربردی برای زیبا ساختن قاب پنجره ها

logo
Sakhtemoon
روش هایی ساده و کاربردی برای زیبا ساختن قاب پنجره ها

قاب پنجره ها دارای نمای متفاوتی می باشد که بعضی ها جلوه زیبایی ندارند اما این کار نیز چاره ای دارد می توان با روش های مختلف نمای آن ها را تغییر داد.


چه بخواهیم چه نخواهیم پنجره ها روی دکوراسیون داخلی خانه تاثیر گذار هستند و زیبایی و زشتی آن ها باعث ایجاد تغییرات قابل توجهی در محیط خانه خواهد شد. گاهی پنجره ها دارای قاب های زیبا و فانتزی هستند که در این صورت علاوه بر این که وظیفه آوردن نور به خانه را دارند، خود به خود به زیباتر شدن فضا هم کمک کرده اند. اما گاهی اوقات وسواسی که برای انتخاب متریال خانه صورت گرفته است در مورد پنجره ها رعایت نشده و یا کم تر رعایت شده است. در چنین مواردی باید به کمک ایده های مختلف سعی در ایجاد قاب های پنجره خاص کنیم و شکل و شمایل آن ها را عوض کنیم. اجرای ایده ها حتما نیازمند صرف هزینه های زیاد هم نیست. گاهی می توان با بکارگیری ایده های ارزان قیمت و ساده جذابیت خانه را چندین برابر کرد. اگر شما هم از قاب های تکراری پنجره ها خسته شده اید و آن ها را نیازمند تغییری اساسی می بینید این مقاله را بخوانید. در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی راه هایی برای پوشاندن قاب پنجره های مختلف پرداخته ایم.

6248

استفاده از پرده های خاص و متفاوت

هر وقت از فعل پوشاندن استفاده می کنیم اولین تصوری که در ذهن مان ایجاد می شود پنهان کردن است. شاید در مورد پنجره ها هم همین باشد. اگر فکر می کنید قاب های پنجره ها هماهنگی با دکوراسیون داخلی خانه ندارند پس حتما سعی می کنید آن ها را به گونه ای بپوشانید. یکی از راه های پوشاندن قاب های مذکور استفاده از پرده هاست. پرده هایی که در طرح ها و رنگ های هماهنگ با دکوراسیون خانه انتخاب شده اند می توانند تا اندازه زیادی شما را به هدف تان برسانند. برای استتار کامل می توانید از پرده های قدی استفاده کنید. اگر دل تان می خواهد نور در خانه باشد بهتر است از پرده های نازک و یا توری که یک زیر پرده ای نازک دارند، استفاده کنید. همچنین پرده هایی مثل پرده زبرا و پرده کرکره که قابلیت تنطیم نور را دارند نیز گزینه های مناسبی به شمار می آیند.

پنجره هایی خاص با استفاده از شید ها

پرده آسان ترین راهی است که در مقابل شما برای پوشاندن قاب های بیان شده قرار دارد. ولی اگر به نصب یک پرده ساده بسنده کنید کمترین خلاقیت را پیاده کرده اید. پس بهتر است اندکی فکر کنید و شید های مختلف را هم امتحان کنید. شید ها در جنس های مختلفی در بازار وجود دارند که به راحتی با سبک معماری و دکوراسیون خانه شما قابل هماهنگ کردن هستند. با توجه به تنوع زیاد شید ها امکان انتخاب های خاص و خلاقانه در این مورد زیاد است.

6250

رنگ کردن قاب پنجره ها

اگر زمان به اندازه کافی برای ایجاد تغییرات دارید بد نیست که به ایده رنگ کردن قاب ها هم فکر کنید. استفاده از رنگ هایی متضاد با زمینه، باعث برجسته کردن پنجره ها و نمای بیشتر آن ها خواهد شد. برای رنگ کردن دست تان باز است و می توانید از بین طیف وسیعی انتخاب کنید. حتی امکان ساخت رنگ های ترکیبی و یا طراحی های خاص هم وجود خواهد داشت. نقاشی کردن قاب ها اگر با مشورت متخصصان و رنگ شناسان باشد می تواند تاثیر شگفتی روی زیبایی خانه تان بگذارد. پس اگر به لحاظ صرف هزینه معذوریت ندارید این کار را به کاردان بسپارید و با رنگ هایی که نمی شناسید اوضاع را بدتر از پیش نکنید.

تعویض قاب پنجره ها

هر کاری دردسر های خودش را دارد و ایجاد تغییرات وقتی که بزرگ تر باشد نیاز به صرف زمان و هزینه بیش تر دارد و البته سخت تر است. تعویض قاب پنجره ها کار آسانی نیست اما اگر از قاب های تکراری خسته شده اید یک بار کار را تمام کنید و به سراغ متریال جدید تر برای جنس قاب های تان بروید. در اکثر خانه ها قاب های فلزی و آلومینیومی رواج دارد. البته قاب های پی وی سی هم جایگاه خوبی در خانه ها باز کرده اند ولی منظورم یک طرح و متریال ویژه تر است. متریالی مثل چوب که به طور کلی دکوراسیون خانه را عوض می کند. برای ایجاد طرح چوب علاوه بر تعویض قاب ها (مثل قاب پنجره دو جداره) ترفند های دیگری هم نظیر نقاشی و یا چسباندن برچسب هایی با همین تصویر وجود دارد که انتخاب از بین این ها به شما، سلیقه، زمان و بودجه تان بستگی دارد.

6252

پنجره پوش های کاغذی

از پنجره پوش های کاغذی وقتی استفاده کنید که هدف تان ایجاد طرحی خاص روی کاغذ یا پارچه مثلا یک تصویر به خصوص است. می توانید با چاپ آن روی کاغذ های مختص این کار و نصب پشت پنجره بر سبک فکری یا ایده ای خاص تاکید کنید. این پنجره پوش ها مثل یک قاب عکس زیبا هستند که روی پنجره نصب شده و شما را به جای مواجهه با قابی قدیمی و از رده خارج، با یک اثر هنری رو به رو می کنند. این پنجره پوش ها می توانند دارای طرح های منظم تو خالی هم باشند که زیبایی منحصر به فردی دارند و اتفاقا نور را به خوبی به داخل خانه هدایت می کنند.

6251
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای