دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

افزایش میزان نور در خانه

logo
Sakhtemoon
افزایش میزان نور در خانه

اتاق های تاریک و کم نور همیشه دلگیر و مخوف به نظر می رسند و احساس خوشایندی در آنها حکم فرما نیست. از لحاظ معماری این نوع اتاق ها معمولا اتاق های رو به شمال هستند.


استفاده از رنگ های روشن و براق برای دیوارها
رنگ های مات و تیره معمولا نور را به خود جذب می کنند، درحالیکه رنگ های براق و روشن نور را منعکس می کنند. نور زرد آفتابی یک انتخاب واضح و مناسب برای چنین اتاق هایی است؛ اما نکته ای که باید در این زمینه آن را در نظر داشته باشید این است که باید نهایت دقت خود را در مورد انتخاب طیف مناسب آن اعمال کنید، ممکن است نتیجه برعکس انتظار شما باشد. توصیه می کنیم طیف های بسیار روشن رنگ ها را که بیشتر به سمت سفید گرایش دارند به جای طیف های گرم تر انتخاب کنید.

از بین بردن به هم ریختگی و شلوغی فضا 
اگر چه مرتب کردن فضا و از بین بردن هر گونه به هم ریختگی و ریخت و پاش، نوری را ایجاد نمی کند، اما سبب می شود فضا وسیع تر و دلباز تر به نظر برسد. فراموش نکنید که این کار در حقیقت برای دکوراسیون فضا و هم برای ذهن و روح شما خاصیت درمانی دارد.

استفاده از درهای شیشه ای
درهای شیشه ای این امکان را فراهم می کنند تا نور از فضای مجاور به اتاق منتقل شود. بنابراین پیشنهاد می کنیم برای اتاق های رو به شمال از درهای شیشه ای استفاده کنید.

اتنخاب مبلمان و وسایل مناسب
چنانچه مبلمانی با چوب های زمخت و تیره در اتاق نشیمن کم نور خود دارید، جای آن ها را با مبلمان و وسایل چوبی ظریف و روشن تر یا حتی الامکان با انواع شیشه ای عوض کنید. در این صورت می توانید به روشن تر شدن فضا کمک کنید.

نصب یک آیینه بزرگ
این کار یک ترفند قدیمی و بسیار موثر است. شما می توانید با نصب آینه ای بزرگ در جایگاه نقطه کانونی اتاق کم نور خود سبب شوید تا میزان نور کمی که در فضا وجود دارد در برخورد با آیینه منعکس و دو برابر شود و اتاق روشن تر و دلباز تر شود.

استفاده از پرده های مناسب برای پنجره ها
مسلما پرده های سنگین و ضخیم نمی گذارند همان میزان نور کم وارد فضا شوند؛ بنابراین توصیه می کنیم در صورت زیبا بودن چهار چوب  پنجره ها، از پرده استفاده نکنید یا در صورت نیاز تنها از پرده های سبک و نازک که مانعی جدی برای عبور نور نیستند برای پوشش پنجره ها بهره گیرید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای