دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

همه چیز درباره نورپردازی اتاق خواب ها

logo
Sakhtemoon
همه چیز درباره نورپردازی اتاق خواب ها

نورپردازی اتاق خواب تاثیر قابل توجهی در آرامش و زیبایی اتاق خواب ها دارد و می توان برای این امر، از انواع اکسسوری ها و تجهیزات نورپردازی استفاده نمود.


شاید در قدیم رعایت اصول نورپردازی برای اتاق خواب و اجرای ایده های خاص و خلاقانه خیلی مرسوم نبود. به این صورت که معمولا مرکز توجه در هر خانه ای اتاق نشیمن بود و قسمت هایی که به مهمان اختصاص داشت. اما رفته رفته این مهم آشکار شد که اتاق خواب زیبا و آرامش بخش نقش مهمی در استراحت افراد خواهد داشت. به همین دلیل این روز ها دیگر اتاق خواب هم به عنوان یکی از اصلی ترین قسمت های خانه مورد توجه قرار می گیرد و برای انتخاب وسایل، مبلمان و حتی نورپردازی اش به سراغ اصول و نکات کلیدی می رویم. این موضوع باعث ایجاد سبک های جدید و تازه برای طراحی اتاق خواب ها شده است. گفتیم یکی از عوامل تاثیر گذار بر آرامش افراد در اتاق خواب نحوه نورپردازی در آن فضا می باشد. علاوه بر این اجرای نورپردازی زیبا باعث شیک تر شدن فضای اتاق می شود. این نکته را هم باید در نظر داشت که خیلی از افراد نسبت به نور حساس هستند و در نتیجه باید هنگام نورپردازی اتاق حساسیت به نور نیز سنجیده شود و مورد نظر باشد. به همین دلیل در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی این موارد و ارایه پیشنهاداتی در این زمینه پرداخته ایم.

7106

از چه رنگ لامپی برای نورپردازی اتاق خواب استفاده کنیم؟

رنگ آبی رنگی آرامش بخش است. این موضوع بار ها توسط کارشناسان این حوزه اثبات شده است. به همین دلیل معمولا برای رنگ نور چراغ خواب آبی توصیه می شود. البته این بدین معنی نیست که کل نورپردازی اتاق خواب آبی باشد بلکه هر چه رنگ نور اتاق به نور آفتاب نزدیک تر باشد بهتر است. ولی برای چراغ خواب نور آبی پیشنهاد می شود. باز هم اگر رنگ خاصی وجود دارد که به شما آرامش می دهد می توانید از آن برای چراغ خواب تان استفاده کنید. رنگ های روشن موجب بزرگ تر نشان دادن هر فضایی می شوند. اگر اتاق خواب شما زیادی کوچک است می توانید با کمک نور های رنگ روشن به بزرگ نشان دادن آن کمک کنید و فضایی دل بازتر ایجاد کنید. حتی در انتخاب درب اتاقی نیز می توانید به رنگ های متفاوتی فکر کنید.

شیوه چیدن منابع روشنایی چگونه باشد؟

در اتاق خواب ها هم مانند سایر قسمت های خانه این گونه است که از چراغ های دیواری و یا لوستر هایی که به سقف آویزان می شوند استفاده می کنند. اما نکته ای که در مورد اتاق خواب باید مورد توجه باشد استفاده زیاد تر از آباژور است. نه این که چراغ های دیواری و یا لوستر های سقفی و دیواری مناسب نباشند ولی اگر این نور توسط آباژور ها تامین شود فضای بهتری ایجاد خواهد شد. هدف ما در اتاق خواب این است که نور به صورت مستقیم تابیده نشود. بنابراین چراغ های دیواری هم که نور را به دیوار می تابانند برای برآورده کردن این هدف مناسب می باشند.

7108

استفاده از ریسه های ال ای دی

یکی از پر کاربرد ترین محصولاتی که این روز ها برای تزیین و نورپردازی اتاق خواب مورد استفاده قرار می گیرد، ریسه های ال ای دی است. این ریسه ها مصرف برق کمی و البته زیبایی بسیار زیادی دارند. فراهم کردن آن ها هم نیاز به صرف هزینه زیادی ندارد و به آسانی قابل دسترس است. حتما دیده اید برخی از افراد از این ریسه ها برای آویزان کردن عکس استفاده می کنند. با این کار هم یک قاب پر از خاطره روی دیوار ایجاد کرده اید و هم روشنایی مورد نیاز را فراهم آورده اید.

نور های مخفی مخصوص سقف

استفاده از نور های مخفی زیبایی خیره کننده ای به سقف می بخشد. می توانید با اجرای این ایده برای اتاق خواب فضایی مدرن و البته رمانتیک ایجاد کنید. در قسمت بالای تخت خواب جای مناسبی برای استفاده از نور های مخفی می باشد.

7107

استفاده از لوستر های زیبا

لوستر هایی که برای اتاق خواب طراحی می شوند و در بازار موجود می باشند معمولا دارای اندازه کوچکی هستند و به اصطلاح جمع و جورند. این لوستر ها به شیک شدن فضا کمک می کنند و جنبه تزیینی دارند. فراموش نکنید که نورپردازی صحیح و مناسب و طبق اصول زیبایی هر اتاقی را چندین برابر می کند. خیلی از ما از اصول نورپردازی اطلاعات کافی و درست نداریم. همین سبب می شود معمولا دست به انتخاب های غلط بزنیم و حتی با صرف هزینه زیاد هم باز به هدف مورد نظرمان که یک طراحی خاص و جالب توجه باشد نرسیم، به همین دلیل باید حتما در این زمینه از کارشناسان خبره مشورت بگیریم و با نظر آن ها نورپردازی اتاق خواب را طراحی کنیم. بازتاب نور روی دیوار های اتاق و همچنین برخی اشیا و وسایل هم سبب خلق صحنه های جالبی می شود که نظر هر کسی را به خود جلب خواهد کرد. پس بهتر است نور مورد استفاده نوری ملایم باشد. یک اتاق خواب که نورپردازی خوب داشته باشد مسلما آرامش را به فرد هدیه می دهد.

7110

وبسایت ساختمون با ارایه مطالب تخصصی در زمینه طراحی، ساخت و تغییرات ساختمان ها یکی از مراجع مفید در حیطه ساختمان سازی است. این مطالب با گرفتن مشاوره از کارشناسان خبره و بر اساس متد های روز دنیا تهیه شده است. برای ایجاد هر گونه تغییر در ساختمان خود پیش از هر کاری به وبسایت ساختمون سری بزنید چرا که در این جا مطالب متناسب با سلایق مختلف افراد ارایه شده است. همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون از محصولات آن مثل انواع کفپوش ها، شومینه های مختلف، پرده های گوناگون، پله گرد ها، ساندویچ پنل ها و موارد دیگر نیز دیدن فرمایید.

7109
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای