دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

اشتباهات رایج در دکوراسیون داخلی اتاق خواب | باید ها و نباید های آن

logo
Sakhtemoon
اشتباهات رایج در دکوراسیون داخلی اتاق خواب | باید ها و نباید های آن

اتاق خواب یکی از مهم ترین فضا های هر خانه است که با رعایت باید ها و نباید های چیدمان دکوراسیون داخلی آن، فضایی زیبا و آرامش بخشی خواهد داشت.


اتاق خواب یکی از مهم ترین فضا های یک خانه محسوب می شود. کاربرد های متعدد این فضا که شامل استراحت، مطالعه، خواب شبانه، نگه داری لباس و وسایل شخصی می شود، اهمیت دکوراسیون داخلی فضای مورد نظر را افزایش داده و به همین خاطر نیازمند توجه بیشتری می باشد. علاوه بر این احساس مالکیت افراد در اتاق خواب بسیار بیشتر از فضا های دیگر است و به همین علت، سلیقه شخصی و اجرای آن، نقش پر رنگی در فرم و نمای نهایی این فضا ایفا می کند. دکوراسیون داخلی فضای اتاق خواب با توجه به ویژگی ها و شرایط ذکر شده، اهمیت زیادی و پیچیدگی های خاص خود را دارد. این پیچیدگی ها در کنار سلیقه های مختلف، معماری های مختلف فضا و کاربرد های مختلف از فضا، نیاز به چیدمان و دکوراسیون اصولی و حرفه ای را چند برابر می کند. برخی از نکات دکوراسیون داخلی اتاق خواب ممکن است برای همه ما واضح و مشخص باشد، اما در کنار این موارد، اشتباهاتی وجود دارد که ممکن است متوجه آن نباشیم و بسیار رایج باشند. اشتباهات دکوراسیون داخلی اتاق خواب شاید در نگاه اول اهمیتی نداشته باشند و مهم به نظر نرسند، اما در عمل و در حقیقت تاثیر منفی بر روی دکوراسیون داخلی، کاربرد اتاق مذکور و دیگر جنبه های آن دارند. در این مقاله وبسایت ساختمون می توانید برخی از رایج ترین اشتباهات در دکوراسیون داخلی اتاق خواب و راه حل های پیشنهادی برای رفع آن را مشاهده کنید. همچنین ساختمون یک وبسایت تبلیغاتی در زمینه صنعت ساختمان می باشد. به علاوه امکانات دیگر و محصولاتی از قبیل ساندویچ پنل، پله گرد، سقف کاذب، کفپوش اپوکسی و ... را دارا می باشد.

4864

نورپردازی دکوراسیون داخلی اتاق خواب

نورپردازی همیشه نقشی مهم و کلیدی در دکوراسیون داخلی برای هر فضایی داشته است. تاثیر غیر قابل انکار نورپردازی در فضا سازی، ایجاد زیبایی بصری، تنظیم حجم فضا و در نهایت کاربردی بودن در فعالیت های روزمره دارد. مهم ترین اشتباه رایج در مورد نورپردازی دکوراسیون داخلی اتاق خواب، عدم استفاده حداکثری از آن و محدود کردن نور طبیعی در روز است. نور طبیعی علاوه بر جنبه های زیبا سازی محیط و کاهش مصرف انرژی برای روشنایی، نقش موثری در سلامت فردی دارد، از این رو بهتر است اجازه دهید نور طبیعی در طول روز بتواند در اتاق خواب شما تابیده شود.

نکته دیگر، اشتباه رایج استفاده از نور سقفی واحد و تک رنگ است. برای این فضای پرکاربرد شما به بیشتر یک منبع نور نیاز دارید. در ساده ترین حالت شما باید یک نور محیطی کلی برای روشن سازی کلی فضا و یک یا چند نور کاری داشته باشید. منظور از نور کاری، نورپردازی های کنار تخت، روی میز مطالعه و آباژور هایی است که در اتاق خواب قرار می دهید. این اقدام نه تنها به ایجاد شرایط مناسب برای خواب و فعالیت در یک فضای واحد کمک زیادی می کند، بلکه جلوه بیشتری ایجاد می کند و نمای بهتری به دکوراسیون داخلی اتاق شما می دهد.

تاثیر رنگ دیوار ها و وسایل در دکوراسیون داخلی اتاق خواب

انتخاب رنگ برای دیوار و وسایل اتاق خواب نیازمند دقت و بررسی های بیشتری نسبت به فضا های دیگر است. رنگ های مورد استفاده در اتاق خواب باید رنگ های آرامش بخش باشند و کمتر از رنگ های تند در آن استفاده شده باشد. بهتر است رنگ غالب به کار رفته در اتاق خواب و دکوراسیون داخلی آن، رنگ هایی خنثی باشند تا بتوان بیشترین هماهنگی را با تم های مختلف و دکوراسیون های مختلف داشته باشند. استفاده از رنگ های تیره و در صورت استفاده از نورپردازی مناسب و تناسب با سایر فضا، انتخاب جسورانه ای است که می تواند اتاق خوابی استثنایی برای شما به وجود بیاورد.

4866

تاثیر استفاده از پرده نامناسب در طراحی داخلی اتاق خواب

پرده های کوچک، کرکره ای و با ضخامت کم، از رایج ترین انتخاب های اشتباه برای دکوراسیون داخلی اتاق خواب محسوب می شود. پرده ها باید بتوانند علاوه بر امکان تنظیم نور خارجی به داخل، حریم خصوصی تان را به طور صد در صد تامین کنند و علاوه بر این، زیبایی فضای اتاق تان را تضمین کنند. بهتر است از پرده های دو یا چند لایه ای، بلند و دارای ضخامت کافی برای کاهش دید از بیرون استفاده کنید و به تناسب طرح و رنگ آن با سایر المان های اتاق و تم موجود توجه داشته باشید.

چیدمان صحیح دکوراسیون داخلی اتاق خواب

چیدمانی شلوغ و تو در تو که حد و مرز وسایل یا فضا سازی های موجود در آن رعایت نشده باشد، تنها نمای یک انباری را از اتاق خواب شما در ذهن تداعی می کند. سعی کنید با انتخاب ابعاد مناسب وسایل، چیدمان صحیح و حذف المان های تکراری، از شلوغ به نظر رسیدن اتاق تان جلوگیری کنید و در عین حال با استفاده از مرز بندی ایجاد شده توسط همین المان ها و وسایل، اقدام به فضا سازی بهتر محیط کنید.

تناسب ابعاد المان مصرفی با فضای اتاق خواب

متاسفانه یکی از رایج ترین اشتباهات در دکوراسیون اتاق های خواب، عدم توجه به تناسب سرویس خواب، میز و کنسول با حجم موجود و یکدیگر است. این اشتباه باعث می شود علاوه بر کاهش محسوس فضای موجود، شما انتخاب چندانی در تغییر طراحی داخلی و انتخاب چیدمان مناسب نداشته باشید و روح و هویتی در اتاق شما وجود نداشته باشد. این اشتباه در انتخاب فرش کف اتاق نیز اتفاق می افتد و معمولا ابعاد بزرگ تر از حد متناسب، مورد استفاده قرار می گیرند. با انتخاب ابعاد مناسب، جای کافی برای فعالیت های روزمره، قرار دهی اشیا دیگر و در نهایت امکان تغییر چیدمان را فراهم کنید.

4868

استفاده از المان تزیینی در دکوراسیون داخلی اتاق خواب

متاسفانه لفظ اتاق خواب باعث شده کمتر جنبه های زیبا سازی آن مورد توجه قرار بگیرد در صورتی که این بخش دارای اهمیت ویژه ای در دکوراسیون داخلی است. تزئینات اتاق خواب بهانه بسیار خوبی برای اعمال سلیقه شخصی و هویت شما به اتاق تان است. المان های تزئینی به کار رفته می تواند آویز های دیواری، تابلو ها، مجسمه های تزئینی و هر عنصری باشد که علاوه بر زیبا سازی، نمایانگر شخصیت شما نیز هستند. از استفاده از این المان ها نترسید و متناسب با تم و دکوراسیون داخلی فضا، چند عنصر را در لیست باید های اتاق خواب تان قرار دهید.

استفاده از وسایل چند منظوره در طراحی داخلی اتاق خواب

کمبود جا برای تردد، فعالیت های روزمره و حتی نگه داری وسایل و لباس ها در اتاق خواب، یکی از مشکلاتی است که تقریبا همه با آن مواجه شده ایم. ابعاد نامناسب سرویس خواب و وسایل موجود در اتاق، چیدمان نامناسب و عدم استفاده بهینه از فضا، از علت های اصلی ایجاد مشکلات ذکر شده اند. خوشبختانه سرویس های کم جا و چند منظوره علاوه بر اشغال حداقلی فضا، شرایط مناسبی برای استفاده بهینه از فضا های موجود و نمونه های متعددی از آن، فضای خوبی برای نگه داری وسایل و لباس ها فراهم می کنند.

استفاده از قفسه ها و کمد ها در طراحی داخلی اتاق خواب

در معرض دید قرار گرفتن تمامی وسایل و لباس هایی که در اتاق تان قرار دارند، تنها سبب به هم ریخته و شلوغ شدن اتاق تان می شود و نمای آن را از بین می برد. استفاده از قفسه های مختلف، کمد های دردار، سبد های زیر تختی و هر وسیله ای که به پنهان سازی این موارد کمک کند، گزینه مناسبی برای اتاق خواب شما است. سعی کنید از گزینه های کاربردی، بهینه و داری تناسب با سایر المان های اتاق استفاده کنید.

4870

تاثیر استفاده از طرح های مناسب رو تختی در دکوراسیون داخلی

اولین و پایه ای ترین اصل عمومی برای روتختی، اجتناب از انتخاب طرح های بیش از حد شلوغ، یا روتختی دارای طرح های ترندی و عجیب غریب است. اولین نتیجه این کار، اتاقی با نمای شلوغ خواهد بود که دیگر جنبه های چیدمانی و دکوراسیونی آن تحت الشعاع قرار گرفته است. طرح های شلوغ به سرعت خسته کننده می شوند و علاوه بر این ممکن است با هر تم و دکوراسیونی که بعدا قرار است پیاده سازی کنید، هماهنگ نباشد. یه جای این کار می توانید از روتختی و ملافه های تک رنگ، دارای رنگ های خنثی و طرح های ساده و پترن های تکراری اما ریبا استفاده کنید. اگر دوست دارید رنگ بیشتری به تخت خواب تان اضافه کنید، استفاده از رو بالشتی و کوسن های رنگی می توانند به خوبی این کار را برای شما انجام دهند.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای