دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

استفاده از شمع برای تزیین دکوراسیون داخلی منزل

logo
Sakhtemoon
استفاده از شمع برای تزیین دکوراسیون داخلی منزل

شمع ها یکی از المان های نور پردازی هستند که علاوه بر روشنایی جذاب و زیبایی که دارند، می توانند حس و حالی خاص به دکوراسیون داخلی نیز بدهند.


از گذشته تا کنون شمع مورد توجه ما ایرانیان بوده. چه در ادبیات و شعر و شاعری هایمان که از شمع استعاره ها درآورده ایم و چه در تزیین محافل مورد استفاده قرار می دهیم. جدا از محافل و مهمانی ها خیلی از ما حتی در تنهایی هم روشن کردن شمع را فراموش نکرده ایم. شمع در واقع وسیله ای برای ایجاد نور و گرما می باشد که در سال های گذشته برای همین منظور مورد استفاده قرار می گرفته است اما امروزه به یکی از لوازم اصلی برای تزیین دکوراسیون داخلی، مهمانی ها و مناسبت ها تبدیل شده است. پس عجیب نیست اگر طراحی با شمع یکی از ایده های مورد توجه همگان باشد. به همین بهانه در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی نکاتی راجع به استفاده از شمع برای دکوراسیون داخلی خانه پرداخته ایم.

4936

شمع ها، المانی زیبا در دکوراسیون داخلی خانه

استفاده از شمع برای تزیین دکوراسیون داخلی خانه به مکان خاصی محدود نمی شود. شمع ها را می توان برای اتاق نشیمن، سرویس بهداشتی و حمام، اتاق خواب، جلوی درب ورودی و هرجای دیگری که به ذهن تان برسد استفاده کرد فقط باید دقت کنیم تا با استفاده از مدل های تنوعی که در بازار وجود دارد شمع مناسب آن قسمت را انتخاب کنیم. شایان ذکر است که باید از قرار دادن شمع ها نزدیک به وسایلی با متریال اشتعال پذیر مثل مبلمان، پرده ها (پرده زبرا، پرده کرکره)، وسایل چوبی و موارد دیگر پرهیز نمود. همچنین در صورتی که تمایل دارید شمع ها را بر روی زمین و یا انواع کفپوش ها (کفپوش اپوکسی) قرار دهید بهتر است برای جلوگیری از صدمه زدن به کفپوش ها حتما از جاشمعی های مخصوص استفاده نمایید.

4938

شمع در دکوراسیون داخلی اتاق خواب

استفاده از شمع در دکوراسیون داخلی اتاق خواب علاوه بر ایجاد فضای رمانتیک، باعث ایجاد آرامش و امنیت می شود. روی پاتختی از جا شمعی هایی که متناسب با سرویس خواب تان تهیه شده اند استفاده کنید. جا شمعی های مناسب، زیبایی استفاده از شمع را چند برابر می کند. جا شعمی ها در انواع چوبی، سفالی، فلزی، شیشه ای و... در بازار موجود است. شمع های عطری علاوه بر زیبایی که دارند باعث معطر شدن فضای اتاق می شوند. اگر چیدن شمع ها در اتاق خواب تان موقتی است می توانید برای تزیین بهتر از گلبرگ ها هم استفاده کنید و شمع ها را روی زمین به اشکال مختلف و خلاقانه بچینید اما اگر قرار است شمع جز جدایی ناپذیر اتاق خواب تان باشد بایستی از جاشمعی و شمع هایی با دوام بیشتر استفاده کنید.

4940

شمع در دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی و حمام

شمع های سفید خصوصا از نوع معطر باعث القای حس تمیزی و پاکی به بیننده می شود. پس قرار دادن این شمع ها را در دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی و حمام تان دست کم نگیرید. علاوه بر القای این حس، بوی معطر شمع ها می تواند به خوشبو شدن سرویس بهداشتی هم کمک کند. خصوصا برای زمان هایی که مهمان دارید این یک ترفند فوق العاده برای جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع است. علاوه بر شمع های سفید، انواع رنگی آن ها که در تضاد با سفیدی کاشی و سرامیک ها قرار می گیرند زیبایی خیره کننده ای به دکوراسیون داخلی این فضا ها خواهد بخشید. برای تزیین شمع های سرویس بهداشتی و حمام می توانید از گلبرگ های خشک استفاده کنید. البته ایده گل خشک و یا گلبرگ به شمع های سفید تا شمع های رنگی زیبایی بیشتری خواهد بخشید.

4942

تزیین میز غذا با شمع

امروزه استفاده از شمع روی میز غذا خیلی باب شده است. همان طور که در بسیاری از کافه ها و رستوران ها هم از این ایده استفاده می شود. البته در گذشته هم نه فقط در کشور ما بلکه در سراسر دنیا استفاده از این وسیله روشنایی روی میز غذا مرسوم بوده، فقط امروزه کاربری اش عوض شده و به عنوان یکی از المان های طراحی میز به کار می رود. برای قرار دادن شمع روی میز غذا خوری حتما از ترکیب گیاهان و گل های تزیینی استفاده کنید. قرار دادن شمع های کوچک در ظرف ها و جام هایی که با گل های تزیینی پر شده اند ترکیب خیره کننده ای ایجاد خواهد کرد. همچنین حس آرامش را به افراد القا می کند. ظرف های شیشه ای که شمع داخل آن ها قرار می گیرد به دلیل درخشنگی نور روی شیشه، ایده بسیار خوبی است.

4944

تزیین دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن با شمع

آن قدر جا شمعی های متنوع در بازار وجود دارد که می شود به راحتی مناسب ترین مدل را متناسب با دکوراسیون داخلی انتخاب کرد. مثلا فانوس های کوچک فلزی که در رنگ های مختلف وجود دارد ایده خوبی برای قرار دادن شمع در اتاق نشیمن است. جا شمعی های پایه دار و سلطنتی چه از نوع فلزی و چه نوع چوبی برای فضا های کلاسیک مناسب است. اگر دکوراسیون داخلی منزل تان مدرن است از شمع هایی که در محفظه های شیشه ای با اشکال هندسی خاص تعبیه شده اند استفاده کنید. برای خانه های سنتی از جا شمعی های چوبی، طرح های سنتی و حتی شمع های ساده و قد بلند قدیمی استفاده کنید. اگر به گل و گیاهان علاقه دارید از جا شمعی هایی که با گیاهان کوتاه قد تزیین شده استفاده کنید. آینه یار قدیمی شمع است. در هر قسمتی از خانه که از آینه برای تزیین استفاده کرده اید می توانید شمع را هم آن جا قرار دهید و زیبایی آینه را دو برابر کنید.

4946

شمع در دکوراسیون داخلی آشپزخانه

شیشه های مربا که خالی می شوند، آن ها را دور نیندازید، با اندکی از حبوبات مختلف نیمی از شیشه را پر کنید و شمع را در آن فرو کنید. می توانید با پارچه های زیبا و متناسب با فضای آشپزخانه گردن شیشه را هم تزیین کنید. از سبد های کوچک حصیری هم برای قرار دادن گل ها و شمع ها در کنار یکدیگر می توان بهره گرفت. لیوان ها هم که متعلق به آشپزخانه هستند. از لیوان های بلا استفاده تان هم می توانید برای قرار دادن شمع های مختلف و تزیین آشپزخانه ایده بگیرید.

4948
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای