دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

نورپردازی مناسب برای قسمت غذا خوری در خانه

logo
Sakhtemoon
نورپردازی مناسب برای قسمت غذا خوری در خانه

با نورپردازی مناسب برای قسمت غذا خوری خانه علاوه بر تامین روشنایی، می توان جلوه ای خاص و آرامش بخش به دکوراسیون داخلی آن فضا داد.


شاید به نظر بیاید که قسمت غذا خوری خانه فقط جایی برای صرف غذاست اما حقیقت چیز دیگری است. با زیاد شدن مشغله افراد در زندگی های امروزی وقت کمی برای اختصاص دادن به خانه و خانواده می ماند به همین دلیل باید از هر فرصت کوتاهی برای بحث و تبادل نظر و خبر گرفتن از یکدیگر استفاده کرد. زمان صرف غذا اوقات مناسبی است برای گپ زدن اعضای خانواده با یکدیگر به همین دلیل ایجاد فضایی مناسب و راحت بر روی این موضوع تاثیر زیادی خواهد داشت. در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی اصول نورپردازی مناسب برای قسمت غذا خوری خانه پرداخته ایم. نورپردازی مناسب برای قسمت غذا خوری خانه نه زیاد باشد که چشم افراد را بزند و آن ها را اذیت کند و نه آن قدر کم که هر کس نتواند به درستی اطرافش را ببیند.

5177

نورپردازی متناسب با میز غذاخوری

میزی غذا خوری بر انتخاب نوع لوستری که می خواهیم بالای آن قرر دهیم تاثیر گذار است. اگر در خانه تان میز گرد دارید لوستر ها را هم از نوع حباب های شیشه ای و گرد، کره های نورانی و اشکالی نظیر این ها انتخاب کنید. بالعکس اگر از میز های غذا خوری مربع و یا مستطیلی در دکوراسیون منزل استفاده کرده اید نور هایی که به صورت خطی تابیده می شوند هماهنگی زیبایی را با میز غذا خوری شما فراهم خواهند کرد. توجه کنید که فاصله لوستر ها با میز غذا خوری باید استاندارد باشد. خیلی بالا قرار دادن یا نزدیک میز قرار دادن آن ها آزار دهنده خواهد بود. اگر اندازه میز غذا خوری خیلی بزرگ باشد گاهی تنها قرار دادن یک لوستر بالای آن و در مرکز، نور لازم را فراهم نمی کند. در این موارد بایستی از لوستر های کوچک تر استفاده کرد و آن ها را در ابتدا و انتها و مرکز میز قرار داد. استفاده از لامپ های کوچک هالوژن دیواری برای نورپردازی هم در این جا می تواند به کمک بیاید.

5179

نورپردازی متناسب با رنگ دیواری های غذا خوری

اگر در رنگ آمیزی دیوار ها از رنگ های سرد استفاده شده است نورپردازی کمک زیادی در گرم تر شدن فضا خواهد داشت. علاوه بر لامپ های ساده، لامپ های ال ای دی، هالوژن و فلورسنت فشرده هم گزینه های خوبی برای طراحی نورپردازی میز غذا خوری می باشند. لوستر های رنگی که نور از آن ها عبور می کند و رنگ به فضا می پاشد هم برای گرم تر شدن فضا به کمک شما خواهند آمد و نباید تاثیر زیبایی آن ها را نادیده بگیرید. خصوصا در خانه هایی که دارای دکوراسیون سنتی می باشند.

5181

استفاده از سوییچ دیمر برای نورپردازی

اگر هنگام تهیه روشنایی به فکر سوییچ دیمر برای کم و زیاد کردن میزان نور هم باشید آن وقت به راحتی می توانید متناسب با فضای صرف غذا و حضور مهمانان نور را تنظیم کنید. خصوصا در مواردی که میز غذا خوری کنار یک پنجره بزرگ (پنجره UPVC) قرار دارد و نور به راحتی داخل خانه تابیده می شود. در روز که امکان استفاده از روشنایی طبیعی فراهم است نور کم و در شب از نور زیاد استفاده خواهد شد. در مجموع میزان روشنایی تا اندازه زیادی به سلیقه شما بستگی دارد و نورپردازی بسته به حال و هوای فضا و جو حاکم باید تنظیم شود.

5183

نوع لوستر های مورد استفاده برای نورپردازی

لوستر هایی که در این قسمت از خانه مورد استفاده قرار می گیرند هم بایستی با دکوراسیون داخلی فضای مذکور و المان های آن از قبیل سرویس غذاخوری، کابینت ها، پرده ها (پرده زبرا) و موارد دیگر هماهنگ باشند. مثلا اگر دکوراسیون داخلی منزل شما سبک سنتی و قدیمی دارد می توانید از لوستر هایی که از ترکیب نخ ها و طناب های رنگی بافته شده به هم ساخته شده اند، استفاده کنید. ولی برای فضا های مدرن حتما بایستی به سراغ لوستر های شیشه ای و بلوری بروید.

فقط لوستر های آویزی نیستند که روشنایی اتاق غذا خوری را فراهم می کنند. بسته به دکوراسیون اتاق و نحوه چیدمان می توانید از لامپ های کوچک دیواری هم استفاده کنید. حتی قرار دادن چراغ ها و آباژور های کوچک روی میز هم ایده خلاقانه ای برای ایجاد تنوع روی میز است. اگر اهل استفاده از شمع ها هستید حتما جاشمعی های مناسب با دکوراسیون داخلی خانه روی میز غذا خوری قرار دهید و با استفاده از شمع های عطری یا ساده فضا را گرم تر و صمیمی تر کنید. خصوصا برای زمانی که مهمان دارید استفاده از نور شمع هم به عنوان یک راه حل تامین نور می تواند مناسب باشد. علاوه بر این نورپردازی توسط شمع حس خوبی را هم به مهمانان تان منتقل خواهد کرد.

5185

تناسب نورپردازی با فضای غذا خوری

اندازه میز و اتاقی که مخصوص غذا خوردن است بر روشنایی آن تاثیر گذار است به طور معمول روشنایی را طوری انتخاب می کنند که از هر جهت 30 سانتی متر کوچک تر از میز غذا خوری باشد. به صورت چشمی هم این اندازه قابل تشخیص است. بدیهی است یک روشنایی خیلی کوچک یا خیلی بزرگ ترکیب نا هماهنگی را ایجاد می کند که در همان نگاه اول مشخص خواهد بود.

5187

انتخاب منابع نورپردازی متناسب با نوع سقف

اگر سقف و یا سقف کاذب مسطح باشد به راحتی می توانید از انواع لوستر های آویزان برای نورپردازی استفاده کنید و دست شما برای انتخاب باز تر خواهد بود اما برای سقف هایی که شیب دار هستند در قسمت هایی که سقف به زمین نزدیک تر است باید از لوستر های کوچک و ترجیحا مدل هایی که تماما روی سقف قرار می گیرند استفاده کرد.

5189
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای