دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

همه چیز درباره استفاده از ساندویچ پانل ها در معماری داخلی ساختمان ها

همه چیز درباره استفاده از ساندویچ پانل ها در معماری داخلی ساختمان ها

logo
Sakhtemoon
همه چیز درباره استفاده از ساندویچ پانل ها در معماری داخلی ساختمان ها

ساندویچ پانل متریالی مدرن است و دو مدل ساندویچ پنل سقفی و دیواری دارد که می تواند سقف و دیوار های ساختمان را در برابر رطوبت، دما و سرما به خوبی عایق کند.


ساندویچ پانل متریالی کاربردی است که از سه لایه مختلف تشکیل شده و به خاصر جنس لایه میانی آن، عایق بسیار خوبی در برابر حرارت، سرما و رطوبت محسوب می شود. عایق کاری کردن دیوار ها و سقف خانه ها در پروژه های ساختمان سازی موضوعی بسیار مهم می باشد که سازندگان ساختمان به آن توجه ویژه ای دارند تا بهترین متریال را برای این کار انتخاب کنند. ساندویچ پانل یکی از متریال هایی است که برای رسیدن به این هدف مورد استفاده قرار می گیرد. ساندویچ پانل دارای دو مدل سقفی و دیواری می باشد که هر کدام از آن ها کاربرد ها و مزیای خاص خود را دارند. به همین دلیل در این مقاله وبسایت ساختمون به معرفی ساندویچ پانل ها و ویژگی های شان و کاربرد هایی که در معماری ساختمان ها دارند می پردازیم.

7400

ساندویچ پانل چیست؟

در ساختار ساندویچ پانل یک لایه میانی داریم که دو طرف آن را دو لایه ورق پوشانده اند. متریال هایی مانند پلی اورتان، پشم شیشه، پشم سنگ و پلی استایرن در ساختن این محصول استفاده می شوند. ساندویچ پانل ها کاربرد های خیلی زیادی از قبیل سقف و دیوار های خانه، سالن های ورزشی، کارخانه ها و موارد دیگر دارند.

ساندویچ پانل ها چه مزیت هایی دارند؟

از آن جایی که ساندویچ پانل ها عایق های خیلی خوب و با کیفیتی هستند در نتیجه موجب می شوند که از هدر رفتن انرژی تا اندازه زیادی جلوگیری شود. مزیت دیگر ساندویچ پانل ها این است که دارای قیمت تمام شده مناسبی می باشند و استفاده از آن ها به صرف هزینه اندکی نیاز دارد. این موضوع در پروژه های ساختمانی اهمیت فراوانی دارد و همیشه به صورت ویژه به آن توجه می شود. در مقایسه با متریال های قدیمی استفاده از این محصول مقرون به صرفه است. آن ها به آسانی قابل شست و شو می باشند و از لحاظ وزنی جز متریال های سبک به حساب می آیند. امروزه عایق صدا بودن هم ویژگی مهمی برای متریال های مورد استفاده در ساخت و ساز به شمار می آید. خوبی ساندویچ پانل این است که عایق خوبی برای صوت است و از انتقال سر و صدا های مزاحم جلوگیری می کند. از همه مهم تر این که اجرا کردن آن کار بسیار آسانی است و در مدت زمان کوتاهی نصب می شود. که این موضوع هم در پروژه های ساختمانی اهمیت فراوانی دارد. رنگ های متنوع این امکان را فراهم می کند که این محصول مورد تایید افراد مختلف با سلیقه های گوناگون قرار بگیرد. یک مزیت مهم ساندویچ پانل ها رنگ های زیاد و متنوع آن ها است. ساندویچ پانل ها به دلیل مقاومت بالایی که در برابر نیرو های برشی ناشی از زلزله دارند باعث می شوند که عمر مفید ساختمان ها بالاتر رود. انعطاف پذیری زیاد این محصول باعث شده که دارای طرح های گوناگونی باشد و در نتیجه کاربرد زیادی داشته باشد.

7399

ساندویچ پانل های مورد استفاده در سقف چه ویژگی هایی دارند؟

اگر هدف استفاده از این محصول در سقف خانه است، باید دارای ضخامت بین 4 تا 20 سانتی متر باشد. این ساندویچ پانل ها را باید از فوم تزریقی پلی یورتان ساخت. ضریب هدایت حرارتی برای این ساندویچ پانل ها کم می باشد و مقاومت خوبی هم در مقابل قارچ ها و رشد برخی گیاهان مزاحم دارند.

ساندویچ پانل های مورد استفاده در دیوار چه ویژگی هایی دارند؟

ساختار این نمونه از محصول مورد نظر به گونه ای است که دو لایه ورق را در دو طرف فوم تزریق شده قرار می دهند. ضخامت مورد تایید در این گونه ساندویچ پانل ها هم بین 4 تا 20 سانتی متر می باشد. از کاربرد های آن ها می توان به کانکس ها، محیط های صنعتی و همچنین ساختمان های پیش ساخته اشاره کرد. البته این تنها بخشی از کاربرد های آن ها می باشد.

ساندویچ پانل دکوراسیون چه ویژگی هایی دارد و از آن چه استفاده هایی می شود؟

این ساندویچ پانل ها دارای طرح های گوناگونی مانند سنگ و آجر و چوب می باشند و به دلیل طرح های متنوع شان می توان برای ایجاد پوشش در ساختمان ها از آن ها استفاده کرد. ساندویچ پانل های دکوراسیون سبک هستند ولی مقاومت خیلی بالایی در مقابل ضربه از خود نشان می دهند. مقاومت آن ها در برابر ضربه نسبت به چوب خیلی بالاتر است. که همین ویژگی ساندویچ پنل ها سبب می شود برای ساختن انواع مدل های سقف کاذب و دیوار های ساختمان ها گزینه مناسبی به شمار آیند. ساندویچ پانل های دکوراسیون از آن جایی که مقاومت خوبی هم در برابر رطوبت دارند پس خیلی دیرتر آسیب می بینند و پوسیده می شوند، لذا هزینه های تعمیرات و نگهداری آن ها پایین خواهد بود. طول عمرشان در مقابل پارتیشن های چوبی در برابر رطوبت خیلی بالاتر است. از سوی دیگر این ویژگی سبب می شود که امنیت بیشتری هم در برابر میکروب ها داشته باشند. ساندویچ پانل های دکوراسیون معمولا ضخامت کمی دارند که این موجب می شود فضای مفید قابل دسترس مان افزایش پیدا کند. استفاده از این محصول باعث حذف شدن خاک و گچ می شود که این هم سبب پاکیزگی بیشتر خواهد شد. استفاده کردن از ساندویچ پانل های دکوراسیون موجب می شود که زمان اجرا را نسبت به استفاده از متریال های سنتی حدود 60 درصد کاهش دهیم.

7401

وبسایت ساختمون با ارایه مطالب تخصصی در زمینه طراحی، ساخت و تغییرات ساختمان ها یکی از مراجع مفید در حیطه ساختمان سازی است. این مطالب با گرفتن مشاوره از کارشناسان خبره و بر اساس متد های روز دنیا تهیه شده است. برای ایجاد هر گونه تغییر در ساختمان خود پیش از هر کاری به وبسایت ساختمون سری بزنید چرا که در این جا مطالب متناسب با سلایق مختلف افراد ارایه شده است. همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون از سایر محصولات آن از قبیل کفپوش های گوناگون (کفپوش اپوکسی، لمینت، پارکت و ...)، کرکره های برقی، پنجره های دو جداره و سه جداره، پرده های مختلف، پله گرد ها، شومینه های مختلف و مدرن و موارد دیگر نیز دیدن فرمایید.

7402
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
دیدگاه ها و سوالات
avatar
AB Market ۲۱-۱۱-۹۸ ساعت ۱۰:۰

حتما از این نمایشگاه دیدن کنید! https://evnd.co/tCWES

ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
۵ امتیاز از ۱ رای