دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با ویژگی ها و شرایط دکوراسیون داخلی اتاق خواب دوقلو ها

logo
Sakhtemoon
آشنایی با ویژگی ها و شرایط دکوراسیون داخلی اتاق خواب دوقلو ها

در دکوراسیون داخلی اتاق خواب دو قلو ها باید به مواردی از قبیل سلایق هر دو نفر، چیدمان اتاق، نوپردازی و ... دقت نمایید تا بهترین دکوراسیون را داشته باشید.


دکوراسیون داخلی اتاق خواب کودکان، همیشه نیازمند رعایت نکات و موارد مختلفی است، حال اگر اتاق برای کودکان دوقلوی شما و به خصوص اتاقی اشتراکی باشد، ممکن است کار دشوار تر هم به نظر برسد. مهم ترین مسئله در چیدمان دکوراسیون داخلی این فضای مشترک به خصوص برای سنین بالا تر دوقلو ها، داشتن دکوراسیونی یکپارچه و در عین حال ایجاد و حفظ حریم خصوصی و فضای شخصی برای دوقلو ها در اتاق مشترک شان است. اگر شما هم صاحب فرزندان دوقلو هستید و یا قرار است به خانواده تان اضافه شوند، در این مقاله وبسایت ساختمون می توانید در مورد چیدمان و دکوراسیون داخلی مناسب اتاق خواب دوقلو ها اطلاعات بیشتری کسب کنید.

6488

چیدمان تخت ها، مهم و تاثیر گذار دردکوراسیون داخلی اتاق دوقلو ها

در اولین قدم باید تکلیف اساسی ترین المان اتاق خواب، یعنی تخت خواب ها را مشخص کنید. بهتر است در صورت امکان از تخت های دو طبقه استفاده نکنید و چیدمان تخت ها در صورت امکان به نحوی باشد که دسترسی یکسانی به پنجره، ورودی اتاق و کمد و سایر المان های برای هر دو نفر وجود داشته باشند.
راحت ترین راه برای رسیدن به این هدف، مشخص کردن مناسب ترین موقعیت به عنوان محور تقارن و چیدن المان ها به صورت جفت جفت و در وضعیت متقارن نسبت به هم است. توصیه می شود در صورت امکان و داشتن فضای مناسب، از المان هایی مانند میز مطالعه، میز کنار تخت و موارد کاربردی دیگر، به صورت دوتایی برای اتاق دوقلو های تان استفاده کنید و برای موارد ضروری تر، تا جای ممکن حالت استفاده اشتراکی را در نظر نگیرید.

مورد بعدی چیدن تخت های اتاق خواب دوقلو ها به صورت ال شکل است که هم برای تنوع و هم داشتن حریم خصوصی تر نیز، گزینه مناسبی است. در صورتی که اتاق دارای فضای محدودی است، می توانید دو تخت را به هم بچسبانید و یا در صورت امکان، از تخت های دو طبقه استفاده کنید. به علت محدود تر شدن فضای اتاق دوقلو ها، بهتر است تعداد وسایل غیر ضروری را کم کنید و بیشتر بر روی کاربردی بودن وسایل برای کودکان تان تمرکز کنید.

6490

رنگ و ترکیب رنگ ها در طراحی داخلی اتاق دوقلو ها

ممکن است اتاق دوقلو ها با توجه به تعداد وسایل کمی کوچک به نظر برسد و یا اینکه در حقیقت کوچک باشد. به همین دلیل برای بزرگ تر نشان دادن دکوراسیون داخلی فضای محدود، توصیه می شود از رنگ های روشن تر استفاده کنید تا از نظر بصری فضای اتاق دلباز تر به نظر برسد.

راهکار عمومی برای داشتن دکوراسیون داخلی هماهنگ تر برای دوقلو ها، بهتر است رنگ پرده ها، رو تختی ها، سرویس خواب، فرش و موکت موجود و دیگر المان ها را از یکی از رنگ های موجود در یک پالت شاد و متناسب با روحیات و ویژگی های کودکان تان انتخاب نمایید. در انتخاب رنگ به روحیات کودکان، سلایق و همچنین نیاز های روحی آن ها توجه داشته باشید. انتخاب پالت رنگی مناسب که تمام این ویژگی ها را با هم به همراه داشته باشد کار دشواری نیست و نیاز به صرف کمی از وقت و حوصله شما دارد.

برای سنین بالا تر دوقلو ها، از رنگ های خنثی برای قسمت های مشترک و عمومی اتاق مانند دیوار ها، پرده ها، فرش و المان هایی مانند تخت و کمد استفاده کنید. اجازه بدهید دوقلو ها در سنین بالاتر با وجود داشتن فضای مشترک و دکوراسیونی مشترک، در مورد المان های تزیینی، روتختی و موارد مجزا آزادی عمل بیشتری داشته باشند و به انتخاب و سلیقه خوشان این موارد را انتخاب کنند. بنابراین انتخاب پالت رنگی خنثی برای اتاق می تواند به خوبی بیشترین هماهنگی ممکن را برای دکوراسیون داخلی اتاق مشترک دوقلو ها به وجود بیاورد.

در مورد دکوراسیون داخلی اتاق خواب دوقلو هایی که یکی دختر و یکی پسر است، ایجاد دکوراسیونی که بتواند مناسب هر دو جنسیت باشد و در عین حال حالتی نا مشخص و بلاتکلیف نداشته باشد، کمی مشکل است. راهکار  اولیه برای رفع این مشکل این است که در قدم اول، از رنگ هایی مناسب برای دو جنس استفاده کرد و تلاش نکنید رنگ های به اصطلاح مختص هر جنسیت را به طور همزمان در اتاق مشترک آن ها به کار ببرید.

به صورت کلی، پالت هایی با رنگ های شارپ و روشن و تیره در کنار هم، فضای مدرن تر به وجود می آورند و پالت هایی با رنگ هایی در یک سطح و رنگ های ملایم نیز تم کلاسیک تری برای اتاق خواب ایجاد می کنند. بنابراین مستقل از نکاتی که برای داشتن دکوراسیون مناسب برای دوقلو های تان در نظر دارید، به انتخاب سبک رنگ ها متناسب با نوع دکوراسیون داخلی مورد نظر و المان های موجود نیز توجه داشته باشید.

6489

راهکار هایی برای بهینه سازی فضای موجود در دکوراسیون داخلی اتاق دوقلو ها

استفاده از شلف ها و قفسه های دیواری فضای کافی برای نگه داری وسایل را برای دوقلو ها فراهم کرده و در عین حال، فضایی را نیز اشغال نمی کند.

برای جلوگیری از شلوغ به نظر رسیدن دکوراسیون داخلی اتاق مشترک کودکان تان، از وجود و در دسترس بودن فضای نگه داری و ذخیره سازی کافی برای وسایل آن ها اطمینان کسب کنید.

کشوهای تعبیه شده در زیر تخت ها، کمد های متحرک دیواری و سبد های جمع آوری بازی برای سنین پایین تر، همگی می توانند راهکار های مناسبی باشند.

6486

نورپردازی در طراحی داخلی اتاق خواب مشترک

به علت اینکه دوقلو ها مانند هر کودک دیگری زمان زیادی را در اتاق خواب سپری می کنند، نورپردازی مناسب و کافی برای فعالیت های روزمره و نقاشی و فعالیت های درسی در سنین بالا تر، اهمیت زیادی دارد. توصیه می شود تا جای ممکن از حداکثر نور طبیعی روز در اتاق بهره برد و برای شب نیز از منابع نور کافی با ترکیب مناسب رنگ سفید و زرد استفاده کنید.

اتاق مشترک دوقلو های دختر و پسر به دقت و بررسی بیشتری نیاز دارد و چون بحث سلایق شخصی هر یک از آن ها نیز مطرح می شود، کاری نسبتا دشوار تر خواهد بود. در مورد این وضعیت، ایجاد فضا سازی مناسب برای حفظ حریم خصوصی اهمیت زیادی دارد و تا جای ممکن از ایجاد دکوراسیون داخلی جانب گرایانه به سمت یک جنس باید جلوگیری کنید.

در نهایت امر، در ابتدای کار آرامش و راحتی و بعد از آن اعمال سلیقه و ارتقا دکوراسیون داخلی این اتاق مشترک اهمیت دارد. داشتن دکوراسیون داخلی شیک و زیبا که نیاز ها و سلایق دوقلو ها را به همراه داشته باشد، کاری است که با صرف زمان و سلیقه و حوصله بیشتر، به خوبی محقق شود.

6485

وبسایت ساختمون علاوه بر ارایه مطالب مفید ساختمانی در مورد خرید مصالح مختلف از قبیل انواع پرده ها (پرده زبرا، پرده کرکره، شید رول)، کرکره های برقی، سقف های کاذب، پارتیشن بندی های مختلف و کاربرد های آن ها، وبسایتی قابل اطمینان در زمینه سبک های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی است. شما می توانید از مطالب مفید ارایه شده در زمینه تغییرات دکوراسیون، رنگ شناسی، سبک های مختلف چیدمان وسایل از آن بهره گرفته و وقت کمتری را به جست و جو در این زمینه ها اختصاص دهید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای