دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی چشم نواز و بی نظیر با استفاده از رنگ یاسی

logo
Sakhtemoon
دکوراسیون داخلی چشم نواز و بی نظیر با استفاده از رنگ یاسی

رنگ یاسی رنگی ملایم و آرامش بخش است و می تواند به تنهایی و یا به صورت ترکیبی با رنگ های دیگر جلوه ای رویایی و خاص به دکوراسیون داخلی فضای مورد نظر تان بدهد.


رنگ ها علاوه بر تاثیراتی که بر زیبایی دکوراسیون داخلی محیط و جلوه آن دارند بر روح و روان افراد هم تاثیر گذار هستند. به همین دلیل همیشه بررسی کردن رنگ های مختلف و انتخاب بین آن ها، به دکوراسیون داخلی و وسایل استفاده شده و سلیقه افراد محدود نمی شود. معمولا جنبه های روان شناختی رنگ ها را هم در نظر می گیرند چون مسئله ای مهم به حساب می آید. رنگ ها بر نظر بینندگان تاثیر می گذارند و باعث القای برخی احساسات به آن ها می شوند. مثلا اگر از رنگ هایی مثل سبز یا آبی ملایم برای اتاق خواب استفاده می شود حتما دلیلی روان شناسی پشت آن نهفته است. چرا که این رنگ ها آرامش بخش هستند. یکی دیگر از رنگ های ملایم و آرامش بخش دیگر که معمولا با همین هدف به کار می رود رنگ بنفش یاسی است. رنگی که مورد علاقه درصد زیادی از افراد خصوصا خانم هاست. البته نباید فراموش کرد که این رنگ اگرچه در بین خانم ها طرفداران زیادی دارد ولی محدودیتی برای استفاده از آن در دکوراسیون کلی خانه وجود ندارد. در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی رنگ بنفش یاسی در طراحی دکوراسیون داخلی خانه پرداخته ایم.

6618

رنگ یاسی در طراحی داخلی اتاق خواب

وقتی حرف رنگ یاسی می شود شاید اولین جایی که به نظر تان برسد برای استفاده از آن در اتاق خواب باشد. بله این رنگ آرامش بخش است و حس خوبی به افراد منتقل می کند. پس بیراه نیست اگر آن را رنگی مناسب برای اتاق خواب بدانیم. از این رنگ ملایم می توانید برای رنگ کردن یک دیوار و یا حتی همه دیوار ها استفاده کنید. نگران وسایل اتاق خواب نباشید. سرویس های چوبی یا سفید رنگ به راحتی با بنفش یاسی هماهنگ می شوند. اگر تغییر رنگ دیوار ها برایتان کاری دشوار و هزینه بر است می توانید به یک روتختی ساده به رنگ بنفش یاسی و پرده ای که هماهنگ با آن انتخاب شده است بسنده کنید. همیشه تغییر روتختی و پرده ها و چند کوسن کوچک کار ساده تری از رنگ آمیزی خواهد بود.

در صورتی که دیوار ها و یا پرده و روتختی را به رنگ یاسی درآوردید می توانید از طیف های پررنگ و کم رنگ تر آن وسایل تزیینی تهیه کنید و در گوشه و کنار اتاق قرار دهید. انگار که از اول دکوراسیون داخلی این اتاق خواب را با تم یاسی طراحی کرده اند. مثلا چند عدد شمع رنگی و یا یک آباژور بنفش رنگ می تواند زیبایی دکوراسیون داخلی اتاق را چندین برابر کند.

6619

رنگ یاسی در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن و پذیرایی

از همان ایده اتاق خواب می توانید برای دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن و پذیرایی هم استفاده کنید. ولی پیشنهاد می شود اگر تصمیم به رنگ کردن دیوار ها گرفتید، فقط به رنگ یک یا دو دیوار بسنده کنید. لزومی ندارد همه دیوار های اتاق نشیمن یاسی رنگ باشد. علاوه بر این می توانید از کاغذ دیواری هایی هم که با رنگ زمینه یاسی طراحی شده اند کمک بگیرید. مثلا یک دیوار را رنگ یاسی ساده برنید و بخشی از دیوار دیگر را با کاغذ دیواری های طرح دار مزین کنید.

در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن یک انتخاب دیگر هم دارید و آن مبل ها هستند. مبل های یاسی رنگ بسیار ملیح و زیبا هستند و فضا را حتما بهتر از قبل می کنند. رنگ زرد مکمل بنفش است و لذا می توانید در انتخاب پارچه مبل ها از این رنگ هم کمک بگیرید. سفید هم که همیشه در کنار رنگ های دیگر به زیبایی می نشیند. پس ترکیب یاسی و سفید را هم برای مبل ها در خاطر تان داشته باشید. کوسن های مبل را یا از رنگ هایی که در بالا گفته شد و یا بنفش پر رنگ انتخاب کنید تا تضاد ایجاد شده جلوه دکوراسیون داخلی فضا را بیش تر کند.

6620

رنگ یاسی در دکوراسیون داخلی حمام و سرویس بهداشتی

علاوه بر کاشی ها و دیوار پوش هایی که برای پوشندن دیوار های سرویس بهداشتی و حمام در رنگ های یاسی و فانتزی وجود دارند، می توانید با تعویض وسایل و انتخابی هوشمندانه رنگ یاسی را به این قسمت های خانه ببرید. برای دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی پیشنهاد می شود از حوله و گل های فانتزی یاسی رنگ استفاده کنید. یا حتی آینه ای که قاب یاسی رنگ دارد. کاشی های سفید جلوه رنگ یاسی را بیش تر می کنند. در مورد دکوراسیون داخلی حمام هم می توانید از یک پرده حمام یاسی استفاده کنید. وسایلی هم که به رنگ سبز یا زرد انتخاب شده اند را نیز می توانید برای تزیین بیش تر آن جا به کار ببرید. خوشبختانه وسایل ضروری که در حمام مورد استفاده قرار می گیرند و همیشگی هستند را می توان به راحتی تعویض کرد و نیازمند صرف هزینه گزافی نیست. پس می شود با هزینه ای معقول رنگ بنفش را به دکوراسیون داخلی حمام هم برد. اگر که در سایر قسمت های خانه از این رنگ ملایم استفاده هایی کرده باشیم که دیگر یاسی در سرویس بهداشتی و حمام فوق العاده می شود. ولی اگر چنین هم نباشد می توانید این رنگ زیبا را فقط برای دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی، حمام، اتاق خواب یا پذیرایی تان استفاده کنید.

6621

وبسایت ساختمون علاوه بر ارایه مطالب مفید ساختمانی در مورد خرید مصالح مختلف از قبیل انواع کفپوش ها (کفپوش اپوکسی، پارکت، لمینت و ...) پنجره های دو جداره (پنجره دوجداره upvc)، مدل های مختلف سقف کاذب، ساندویچ پنل ها و کاربرد های آن ها، وبسایتی قابل اطمینان در زمینه سبک های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی است. شما می توانید از مطالب مفید ارایه شده در زمینه تغییرات دکوراسیون، رنگ شناسی، سبک های مختلف چیدمان وسایل از آن بهره گرفته و وقت کمتری را به جست و جو در این زمینه ها اختصاص دهید.

6622
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای