دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

درب کشویی و استفاده از آن در دکوراسیون داخلی

logo
Sakhtemoon
درب کشویی و استفاده از آن در دکوراسیون داخلی

انتخاب درب‌های داخلی کشویی یا لولایی نقش مهمی در دکوراسیون داخلی یک ساختمان ایفا می کنند. در این مقاله ساختمون به سراغ درب کشویی و نحوه انتخاب آن رفته‌ایم.


درب کشویی یکی از انواع درب های شیک و چشم نواز است که امروزه طرفدارن بسیاری دارند. درب کشویی می تواند هم به عنوان درب داخلی و هم به عنوان درب ورودی ساختمان مورد استفاده قرار گیرد. همچنین  درب های کشویی به دلیل فضای عملکردی کمتر در مقایسه با درب های لولایی برای ساختمان های نقلی و اپارتمان ها نیز مناسب هستند. این نوع درب ها دارای مدل ها و طرح های مختلفی می باشند. علاوه بر کاربرد و عملکرد آسان درب های کشویی، می توان این نوع درب را یک عامل دکوراتیو برای دکوراسیون داخلی یا نمای خارجی ساختمان مورد استفاده قرار داد. در این مقاله ساختمون قصد داریم شما را در انتخاب درب کشویی راهنمایی کنیم پس با ما همراه باشید.

چرا درب کشویی را انتخاب کنیم؟

از درب کشویی می توان در سرویس های بهداشتی، نمای ساختمان، پاسیو، حیاط، به عنوان درب داخلی ، درب کمد دیواری و موارد مشابه دیگر استفاده نمود. همچنین اگر می خواهید قسمت جدیدی به ساختمان اضافه کنید به سادگی می توانید از انواع درب های کشویی برای برقراری ارتباط میان فضای تازه ساخته با فضای اصلی ساختمان استفاده نمایید. یکی از مزایای این نوع درب در مقایسه با سایر درب ها این است که درب های کشویی به راحتی باز و بسته می شوند و در مقایسه با درب های لولایی فضای کمتری را آشغال می کنند. این موضوع برای فضاهای کوچک و نماهایی که دارای ظاهری خاص می باشند، بسیار حائز اهمیت است. شایان ذکر است که برای دهانه های که عرض بیشتر از 4 متر دارند، یکی از بهترین گزینه ها انتخاب درب های کشویی می باشد. درب های کشویی با هر نوع دکوراسیونی از قبیل مدرن و سنتی قابل انطباق می باشند و به راحتی می توان آن را با دکوراسیون هماهنگ کرد.

سایز درب های کشویی چگونه است؟

درب های کشویی دارای سایز های مختلفی بوده و عوامل گوناگونی بر اندازه سایز این محصول تاثیر گذار می باشد. درب های مذکور دارای عرضی بین  1 تا 3 متر می باشند. ارتفاع یکی از عواملی است که در اندازه عرض این درب تاثیر گذارمی باشد. به این دلیل که اگر درب کشویی شیشه ای و ارتفاع شیشه بلند باشد، درب نمی تواند عریض باشد. وزن نیز یکی دیگر از عواملی است که در سایز درب کشویی تاثیر گذار است به این علت که اگر درب کشویی اتوماتیک باشد وزنی بیشتر از 600 کیلوگرم توصیه نمی گردد.

4051

بهترین متریال برای درب کشویی چه متریالی می باشد؟

در ساخت درب های کشویی از متریال های مختلفی از جمله چوب، MDF، HDF ،UPVC ، شیشه و موارد مشابه دیگر استفاده می شود. متریال upvc یکی از انواع متریال های مقرون به صرفه برای استفاده در این نوع درب ها می باشد اما از لحاظ ساختاری به اندازه کافی قوی نبوده و به همین علت فریم ها در درب های کشویی یو پی وی سی ضخیم تر ساخته می شوند. اگر به نمای کلاسیک و استفاده از المان های طبیعی علاقه دارید، می توانید از متریال چوب در درب کشویی استفاده نمایید. اما در نظر داشته باشید که بهتر است چوبی که انتخاب می کنید از لحاظ ساختاری محکم و متراکم باشد تا دوام و کارایی لازم حاصل گردد. همچنین به خاطر داشته باشید، هزینه متریال چوب نسبت به سایر متریال ها بیشتر می باشد. متریال متدوال دیگری که در این درب ها مورد استفاده قرار می گیرد، آلومینیوم می باشد. درب های کشویی آلومینیومی دارای پروفیل ظریفی بوده که یک چشم انداز بدون مزاحم را برای شما ایجاد می کنند. یا به عبارت دیگر عملکردی مشابه نوع فریملس درب های شیشه ای را دارا هستند. از انواع شیشه هم به صورت مات، طرح دار، مشبک و ... به همراه فریم های آلومینیومی در درب های کشویی استفاده می شود. که این نوع درب کشویی غالبا عملکردی شبیه پارتیشن و بلوک های شیشه ای دارد.

4053

ایا در درب های کشویی گزینه انتخاب رنگ وجود دارد؟

در صورتی که در ساختار درب های کشویی از متریال هایی مانند چوب و آلومینیوم استفاده شود، گزینه انتخاب رنگ وجود دارد. به این علت که چوب ها خود دارای رنگ ها و طرح های مختلفی بوده و به علاوه شما می توانید چوب ها را رنگ نمایید. از طرف دیگر درب های کشویی آلومینیومی، دارای پوشش محافظی هستند که نیاز به نگهداری این نوع درب را به حداقل رسانده و علاوه بر این دارای تنوع رنگ بسیاری است. با این حال رنگهای سیاه و طوسی تیره در درب های کشویی آلومینیومی بیشتر متداول است.

4055

چگونه درب های کشویی را نگه داری نماییم؟

نگه داری درب های کشویی کاری راحت و آسان می باشد و گزینه خوبی به عنوان درب داخلی محسوب می‌شوند. برای افزایش طول عمر درب های کشویی بهتر است در زمان نصب، دقت داشته باشیم که دیوار های اطراف درب هیچ وزنی  به  قاب یا فریم در وارد نکنند. به علاوه می توان  برای محافظت قاب درب های کشویی از ساپورت های مخصوص نیز استفاده کرد. از دیگر ملاحظتی که در زمان نصب درب کشویی باید در نظر گرفته شود این است که سطحی که درب بر روی آن نصب می گردد باید محکم باشد تا بتواند به خوبی درب را نگه داری و حفاظت نماید.

با خدمات "ساختمون" آشنا شوید:

وب‌سایت ساختمون مختص تبلیغ انواع کالاهای ساختمانی اعم از کالاهای دکوراسیون داخلی (مانند انواع شومینه و انواع پرده کرکره)، انواع درب‌ها (مانند انواع درب داخلی یا درب‌ اتوماتیک شیشه ای و کرکره برقی)، انواع پنجره و توری پنجره (مانند پنجره دوجداره یا پنجره UPVC)، انواع مصالح ساختمانی (مانند شیشه ساختمانی، شیشه سکوریت و ...)، انواع سقف کاذب، انواع ابزار و یراق و ماشین آلات (ابزار آلات برقی و دستی، قفل، کلید و پیچ و مهره و ...)، انواع کفپوش‌ها (مانند کفپوش بتنی، پارکت و ...)، انواع نمای ساختمانی، پله پیش ساخته، پله گرد، انواع ابزار آلات ساختمان و سایر کالاهای ساختمانی است. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون با انواع اقلام ساختمانی مورد نظرتون و با فعالان در این زمینه‌ها آشنا شوید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای