دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با فلز هایی خاص و جذاب برای نمای ساختمان ها

logo
Sakhtemoon
آشنایی با فلز هایی خاص و جذاب برای نمای ساختمان ها

امروزه متریال های جدید و مدرنی در نمای ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند که از انواع آن ها می توان به فلز هایی از قبیل روی، مس و فولاد اشاره کرد.


نمای ساختمانی فلزی از نمونه نما های جذابی است که ظاهری مدرن و منحصر به فرد به ساختمان ها و بنا های مختلف می دهد. متریال های فلزی از سال 1935 برای بکار گیری در نما به صورت گسترده مورد استفاده قرار گرفته اند. این نما های فلزی ظاهری بسیار خیره کننده و زیبا دارند. نحوه بکار گیری فلزات در نما عمدتا به عنوان نما به صورت واحد های کوچک، ورقه های بزرگ و یکدست و یا نمونه های مشبک و الگو دار است. در این مقاله وبسایت ساختمون می توانید متریال های فلزی مختلف و منحصر به فردی که برای نمای ساختمان ها استفاده می شوند را مشاهده نمایید.

آشنایی با فلزات محبوب برای نمای ساختمان ها

محبوب ترین فلزات در نمای ساختمان فلز های آلومینیوم، استیل ضد زنگ، مس، روی، برنز و برنج است که هر کدام علاوه بر ویژگی های مشترک بین فلزات، دارای ویژگی های خاص و منحصر به خود شان نیز هستند. از بین نمونه های اشاره شده، دو فلز آلومینویم و استیل، گستردگی بیشتری در ساخت نما دارند.

ویژگی های متنوع این فلزات، نما های ساختمانی فلزی بسیار زیبا و منحصر به فردی را ایجاد کرده است که گاها در دسته نما های انقلابی قرار می گیرند. اکثر فلزات بکار رفته در نمای ساختمان ها دارای ویژگی های مشترکی مانند چکش پذیری، استحکام بالا و امکان اجرا به صورت گسترده و یکپارچه می باشند. در انتخاب فلزات برای بکار گیری در نما، توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی و واکنش پذیری فلز انتخابی با هوا، اهمیت زیادی دارد که طراحان حرفه ای، به این امر توجه ویژه ای دارند.

5925

نمای ساختمان آلومینیومی

آلومینیوم یکی از محبوب ترین فلزات از بین فلز های مورد استفاده برای نمای ساختمان است. وزن کم، قابلیت شکل پذیری و امکان اجرا در ضخامت کم، مهمترین ویژگی هایی هستند که فلز آلومینیوم آن ها را دارا می باشد. این ویژگی ها سبب می شوند نماهای ایجاد شده با این متریال کم ترین وزن ممکن را به ساختمان وارد کنند. همچنین امکان اجرای نمونه های کم ضخامت برای نمای آلومینیومی این امکان را فراهم کرده است که طراحان، نما های متحرک، مشبک و روزنه دار متنوعی از این متریال طراحی کنند که در نوع خود، انقلابی در صنعت نمای ساختمان ها محسوب می شوند.

مشبک بودن نما مزایایی مانند کاهش تاثیر فشار هوا، کاهش وزن نهایی و نماهای خلاقانه را به همراه دارد. برای نما های مشبک آلومینیوم امروزه از روش برش سی ان سی و پانچ کردن برای ایجاد الگو استفاده می کنند که حفره هایی با ظرافت و دقت بالا را بر روی ورقه های نمای آلومینیومی ایجاد می نماید. فلز آلومینیوم را می توان از متریال های اصلی نسل نما های انقلابی و فوق مدرن به شمار آورد، چرا که گزینه ای بسیار مناسب برای اجرای طرح های انتزاعی و خلاقانه طراحان نمای ساختمان است.

ویژگی مهم دیگر نما های آلومینیومی، ضد زنگ بودن فلز بکار رفته در آن است، از این رو نما های آلومینیومی گزینه ای بدون محدودیت برای اجرا در شرایط آب و هوایی مختلف است که دیرتر از موارد مشابه دچار خوردگی و فرسایش می شود. این فلز نسبت به استیل و یا فولاد ضد زنگ هزینه کمتری دارد و در عین حال مقاومت بیشتری نیز نسبت به نمونه ذکر شده دارد.

فولاد ضد زنگ برای نمای ساختمان ها

این محصول دارای مقاومت بالایی در برابر واکنش با هوا می باشد و ماندگاری بالایی برای نمای ساختمان را به همراه دارد. از نمای فولادی، به عنوان نمای محافظ برای ساختمان ها یاد می شود. نمای صیقلی و براق استیل، ظاهری مدرن، خیره کننده و آیینه ای مانند را به ارمغان می آورد.

5926

نمای ساختمان مسی

فلز مس بر خلاف دیگر نمونه های ذکر شده در برابر اکسید شدن مقاومتی ندارد. اما این تفاوت فلز مس با سایر متریال ها، سبب شده که جذابیت بالایی برای طراحان داشته باشد. تغییر رنگ فلز مس از رنگ اصلی به زنگار سبز و رنگ های دیگر، سبب شده برای طراحانی که به دنبال نمایی با تغییر ظاهر به مرور زمان هستند، گزینه ای جذاب و منحصر به فرد باشد.

با این وجود که رنگ ظاهر فلز مس تغییر می کند اما داری طول عمر مفید بالایی بوده و به مرور زمان سطح آن دچار آسیب و خوردگی نمی شود. وزن کم و استحکام بالای این محصول، آن را برای نمای ساختمان های بزرگ نیز مناسب کرده است. نمای مسی نسبت به فلزات دیگر داری قدمت بیشتری می باشد و نمونه های متنوعی از بنا های قدیمی دارای نمای مسی در سر تا سر جهان موجود است.

نمای ساختمان با فلز روی

انعطاف پذیری بسیار بالا و نرم بودن فلز روی، از ویژگی های منحصر به فرد این محصول است. این متریال نیاز به مراقبت بسیار کمی دارد و در برابر زنگ زدگی نیز بسیار مقاوم است. از فلز روی و یا زینک به عنوان نمونه فلز های پایدار و قابل بازیافت یاد می شود که با صرف انرژی کمتر نسبت به فلزات دیگر، قابل بازیافت خواهد بود. همچنین در روند ساخت و آماده سازی این متریال از انرژی کمتری نسبت به نمونه های دیگر استفاده می شود که این فلز را به نمونه ای متناسب تر برای محیط زیست تبدیل می کند. فلز روی در برابر آتش مقاوم است و از این رو برای فضا هایی با احتمال آتش سوزی، گزینه ای مناسب خواهد بود. نما هایی از جنس روی در ساختمان ها با رنگ های متنوع و جالبی طراحی و اجرا می شوند.

5927

نمایی از آلیاژ جذاب برنز

برنز که آلیاژی از مس و قلع است، یکی از گزینه های جالب در نما های فلزی ساختمان ها می باشد. رنگ مسی صورتی و در نهایت قهوه ای گرم این محصول، نمایی زیبا و خاص ایجاد می کند و از ویژگی های منحصر به فرد آلیاژ برنز است.

نمای ساختمان برنجی

برنج یکی از موارد جالب در بین فلزات نمای ساختمان ها است. این فلز با رنگ های زیبایی که در طی سال از خود نشان می دهد، نمایی غیر تکراری و زیبا را خلق می نماید. این فلز زیبا به تازگی توانسته است توجه طراحان نما های مدرن را به خود جلب کند.

شایان ذکر است که درصورت نیاز به دیدن سایر متریال های مورد استفاده در نمای ساختمان ها می توانید به وبسایت ساختمون مراجعه نمایید. همچنین با مراجعه به وبسایت می توانید از سایر محصولات آن از قبیل پله گرد ها، پنجره UPVC، پارتیشن بندی های مختلف، کرکره های برقی و موارد دیگر نیز دیدن فرمایید.

5928
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای