دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با سبک رترو و نقش آن در دکوراسیون داخلی

logo
Sakhtemoon
آشنایی با سبک رترو و نقش آن در دکوراسیون داخلی

سبک رترو سبکی خاص با شاخصه هایی همچون رنگ های تند، پترن ها و طرح های هندسی است که برای علاقه مندان به دکوراسیون داخلی خاص و تک انتخابی عالی محسوب می شود.


سبک ها و مدل های مختلف دکوراسیون داخلی از دیرباز تا کنون دچار دگرگونی‌ ها و تغییرات بسیار زیادی شده اند و سبک های بسیاری را به وجود آورده اند که گاها با یکدیگر شباهت های زیادی دارند. یکی از این سبک های خاص و منحصر به فرد و در نوع خود استثنایی، سبک رترو است. این سبک، تلفیقی از اشکال و المان های مدرنی است که از طرح ها و سبک های قدیمی الهام گرفته اند، هر چند این رابطه احساس نشود. سبک چیدمان رترو، با استفاده از المان های خاص و چیدمان منحصر به فردی که دارد، دوره زمانی خاصی را القا می کند که حس نوستالژیک را به وجود می آورد. ویژگی متمایزی که در اولین نگاه در این سبک مشاهده می شود، رنگ های پر انرژی و پر قدرتی است که در این نوع دکوراسیون به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. تنوع روش های دکور به سبک رترو بسیار متنوع است و می توان با توجه به سلایق مختلف، آن ها را در دکوراسیون داخلی به کار برد. می توان امضای اصلی مبلمان این سبک را، فرم های صیقلی و جلا داده شده آن دانست که نقطه تمایز قابل توجه آن به شمار می رود. در این مقاله وبسایت ساختمون به معرفی سبک رترو و تاثیرات استفاده از آن در دکوراسیون داخلی می پردازیم.

6427

سبک رترو تلفیق چندین سبک دکوراسیون داخلی

این سبک تلفیقی از چندین سبک طراحی و دکوراسیون داخلی است و محدود به مناطق خاصی نیست. همچنین این سبک شهری بر روی مبلمان تاکید ویژه ای دارد و مبلمان به کار رفته در آن دارای ساختاری مدرن و به روز است که در نوع خود، مانند عنصری محوری عمل می کند.

مورد بعدی، رنگ های تند و براقی است که در این دکوراسیون به کار می رود. رنگ های روشن، متضاد و تند  در حجم بالا و رنگ های ملایم و خنثی برای جلوه دهی بیشتر رنگ های قبلی، ساختار پالت رنگی این سبک را تشکیل می دهند. این رنگ های تند در المان هایی مانند مبلمان، نقش های مدرن و طرح های غیر کلاسیک نقاشی های دیواری و رنگ آمیزی کف و دیوار ها نیز مشاهده می شود.

به این ترتیب، نمی توان از فضایی با سبک رترو انتظار حس و حال سکون و رخوت را داشت، چرا که رنگ ها و فرم های به کار رفته، بیننده را به چالش می کشد و دید او را از سویی به سوی دیگر و از المانی به المان دیگر هدایت می کند. می توان گفت سبک رترو بدون شک سبکی برای اوج پویایی و سرزندگی در دکوراسیون داخلی است.

6428

متریال های مصنوعی گزینه ای مهم در دکوراسیون داخلی به سبک رترو

مورد انقلابی دیگر در مورد سبک رترو، تنوع و جهش خیره کننده آن در بکارگیری المان ها و مصالح جدید به نسبت سبک های قدیمی در دکوراسیون داخلی است. بافت های ناشی از بکارگیری مصالح مصنوعی مانند پلاستیک و پلی استر و منسوجات مدرن به همراه فرم های مدرن و رنگ های خیره کننده، همگی نقاط تمایز قابل توجهی از این سبک هستند که در سبک های قبلی قابل مشاهده نبود. مجموعه این موارد، این سبک را به انقلابی در برابر سبک های قدیمی و نقطه ای برای جسارت هر چه بیشتر در دکوراسیون داخلی تبدیل کرده است.

تنوع المان های قابل بکارگیری و گستردگی موارد قابل استفاده در این سبک، اوج خلاقیت و تنوع در دکوراسیون داخلی را پدید می آورد که می تواند نتیجه ای کاملا استثنایی، منحصر به فرد و بر اساس سلیقه خاص شما را فراهم می کند.

برای داشتن سبک رترو می توان با بکارگیری المان های دکوراتیو مختص این سبک در فضایی مدرن، آن را به فضای مورد نظر القا کرد. الزامی به استفاده از وسیله خاصی در سبک رترو نیست، اما می توان از عناصر برجسته برای راحتی کار استفاده گرد. ممکن است در بکارگیری المان ها و موارد متنوع برای سبک مذکور دچار سردرگمی شوید، اما می توان با مشورت با طراحان داخلی و همچنین مشاهده نمونه های متنوع دکوراسیون رترو، این مشکل را به راحتی برطرف کرد.

پترن ها، المانی مهم در طراحی داخلی رترو

اشکال هندسی در سبک رترو حرف اول را می زنند و این را می توان در مهمترین المان این سبک یعنی مبلمان اتاق نشیمن تا موارد کوچک و غیر اصلی مشاهده کرد. فرم های هندسی، منتظم، آوانگارد و مدرن در این سبک به خوبی قابل رویت است. این امر را می توان در اشکال دیوارپوش ها و کفپوش ها نیز قابل دیدن می باشند.

نورپردازی در طراحی داخلی به سبک رترو

در مورد نورپردازی برای این سبک، منابع نور بر خلاف نمونه های سنتی که متمرکز و عمدتا سقفی است، بر روی المان های جانبی مانند چراغ های رو میزی، آباژور های دیواری و سقفی و در نهایت لوستر های مدرن سقفی می باشد. سهم زیادی از نورپردازی این سبک به نور زرد اختصاص داده شده که در کنار رنگ های تند موجود در فضا، ترکیب زیبایی را به وجود می آورد. در این سبک المان های نورپردازی دارای جایگاه ویژه ای هستند و نه تنها نقش کاربردی خود را ایفا می کنند، بلکه به عنوان عنصر دکوراتیو نیز به خوبی می درخشند و جلوه گری می کنند.

6429

نکات کلی در مورد طراحی داخلی به سبک رترو

رعایت چند مورد کلی می تواند کمک زیادی برای داشتن دکوراسیون سبک رترو بکند که می توانید در ادامه مشاهده کنید.

رنگ های تند و براق را حتی در سطوح محدود و به اندازه کم، در دکوراسیون خود جای دهید. در صورت انتخاب هر مجموعه رنگی، علاوه بر شادابی آن، به هماهنگی و هارمونی لازم بین رنگ ها نیز توجه داشته باشید.

از المان هایی با فرم و طرح های هندسی استفاده کرده و مبلمان مدرن را حتما مد نظر داشته باشید.
از بافت های مدرن نیز استفاده کنید اما برای المان های چوبی، تنها کافی است از نمونه های رنگ تیره با جلای کافی بهره ببرید.

فرش و موکت کفپوش را با رنگ ترجیحا واحد شاد و دارای طرح های هندسی و در عین حال ساده انتخاب کنید.

6430

وبسایت ساختمون علاوه بر ارایه مطالب مفید ساختمانی در مورد خرید مصالح مختلف از قبیل ساندویچ پنل ها، شومینه ها، پنجره های دو جداره و سه جداره، انواع سقف کاذب و کاربرد های آن ها، وبسایتی قابل اطمینان در زمینه سبک های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی است. شما می توانید از مطالب مفید ارایه شده در زمینه تغییرات دکوراسیون، رنگ شناسی، سبک های مختلف چیدمان وسایل از آن بهره گرفته و وقت کمتری را به جست و جو در این زمینه ها اختصاص دهید.

6431
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای