دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با انواع حوله خشک کن ها و تاثیر شان در دکوراسیون حمام

logo
Sakhtemoon
آشنایی با انواع حوله خشک کن ها و تاثیر شان در دکوراسیون حمام

حوله خشک کن نوعی رادیاتور است که درون حمام نصب می گردد و مدل های مختلفی دارد. این وسیله علاوه بر خشک کردن حوله ها به گرم شدن حمام نیز کمک می کند.


روز به روز که می گذرد بر امکانات موجود در خانه ها اضافه می شود. هر بار یک وسیله جدید نمای داخلی خانه و قسمت های مختلف آن را دچار تحولی عظیم می کند. یکی از وسایلی که امروزه معمولا در حمام های تازه ساخت وجود دارد حوله خشک کن است که در حقیقت نوعی از رادیاتور است. در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی حوله خشک کن ها و نحوه استفاده از آن ها و هم چنین مزیت های شان پرداخته ایم. امیدواریم که مطالب موجود در این مقاله رضایت خاطر شما عزیزان را فراهم نماید.

5873

حوله خشک کن چیست؟

حوله خشک کن ها رادیاتور هایی هستند با ظاهری زیبا تر و جذاب تر که معمولا در سرویس های بهداشتی و یا حمام مورد استفاده قرار می گیرند. از این وسیله علاوه بر خشک کردن حوله و لباس های کوچک و نازک برای ایجاد گرما در محیط هم استفاده می شود. این محصول از ایجاد رطوبت زیاد که موجب قارچ و کپک می شود جلوگیری می کند. به جز حمام و سرویس بهداشتی، این وسیله در هر فضایی که رطوبت زیاد دارد قابل استفاده می باشد. حتی در اتاق هایی که خیلی کوچک می باشند می توان به جای نصب رادیاتور های معمول از این وسیله استفاده کرد.

انواع مختلف حوله خشک کن ها از لحاظ عملکرد

این محصول از لحاظ عملکرد به دو دسته حوله خشک کن الکتریکی و آبی تقسیم می شود.

حوله خشک کن های الکتریکی مجهز به المنت های الکتریکی کم توان هستند. ولی نوع دیگر که آبی نامیده می شوند مکانیزم کاری شان مانند رادیاتور هاست و در مکان هایی که می خواهیم از این نوع استفاده کنیم بایستی به سیستم گرمایش مرکزی ساختمان توجه شود. مدل های الکتریکی می توانند روی کف و یا دیوار نصب شوند و علاوه بر این در انواع ایستاده هم در بازار وجود دارند. اما آبی ها حالت ایستاده ندارند و باید یا روی کف و یا دیوار حتما نصب شوند.

5874

انواع حوله خشک کن ها از لحاظ جنس

از این حیث حوله خشک کن ها در سه دسته شیشه ای، آلومینیومی و فولادی (استیل) قرار می گیرند.

حوله خشک کن های شیشه ای

اگر هدف شما استفاده از رنگ های زیاد و ایجاد تنوع در حمام است باید این نوع را انتخاب کنید. زیرا این مدل ها علاوه بر مزیت سبکی وزن شان، دارای تنوع رنگی زیاد می باشند و شفاف هستند. یک مزیت دیگر این محصول سادگی آن در نصب می باشد. در واقع نصب این وسیله به زمان کمی نیاز دارد.

حوله خشک کن های آلومینیومی

مدل های شیشه ای شاید به راحتی قابل ست کردن با وسایل داخلی حمام نباشند به همین علت خیلی ها به سراغ انواع فلزی می روند. نوع آلومینیومی مزیتی که نسبت به انواع فولادی دارد وزن آن است. جنس این حوله خشک کن ها آلومینیوم است و بسیار سبک می باشند.

حوله خشک کن های فولادی (استیل)

این نوع حوله خشک کن ها اگر چه دارای وزن بیشتری می باشند و اتفاقا نصب آن ها هم به زمان بیش تری نیاز دارد اما نسبت به دو نوع دیگر پر کاربرد تر می باشند. امروزه در بسیاری از خانه های نو ساز یکی از انواع نمونه های فولادی وجود دارد و استفاده از آن بسیار معمول شده است. اگر انتخاب شما از مدل های فلزی است در هنگام خرید توجه کنید که حتما رنگ شده باشد. استفاده از نوع بدون رنگ این وسیله با توجه به قرار گرفتن آن در محیطی مرطوب پس از مدتی باعث ایجاد زنگ زدگی خواهد شد.

5875

سایز های متفاوت حوله خشک کن

خشک کن ها سایز های متفاوتی از جمله 8 لوله و 14 لوله دارند. انتخاب سایز بایستی بر اساس مساحت حمام صورت بگیرد. برای این کار حتما با متخصصین مشورت کنید. چرا که استفاده از یک حوله خشک کن بزرگ باعث اتلاف انرژی و نوع کوچک آن موجب می شود بازده مورد قبول را نداشته باشد. پس حتما سایز را پیش از انتخاب کنترل کنید.

توان خروجی حوله خشک کن

توان خروجی حوله خشک کن ها بسته به مدل آن ها و به صورت وات مشخص می شود. در سنجیدن توان لازم باز هم باید به مساحت حمام و هر فضای دیگری که می خواهیم محصول مورد نظر را آن جا استفاده کنیم، توجه شود.

مناسب ترین جای نصب حوله خشک کن در حمام

اگر هدف شما استفاده از این وسیله در حمام یک خانه قدیمی است که عایق بندی به درستی صورت نگرفته است، با هدف بالا بردن راندمان، محصول بیان شده را روی سرد ترین دیوار حمام نصب کنید. اما برای خانه های نوساز که نکات مربوط به عایق بندی و جلوگیری از اتلاف انرژی لحاظ شده است محدودیتی برای نصب وجود ندارد و می توانید روی هر کدام از دیوار ها نصب کنید.

قابل ذکر است که ساختمون یک وبسایت تبلغاتی در زمینه صنعت ساختمان سازی است و دارای امکانات و خدمات مختلفی می باشد. همچنین در این وبسایت انواع محصولات مختلف مثل ساندویچ پنل ها، سازه ال اس اف، شومینه های مختلف، کفپوش اپوکسی، سقف کاذب، پله گرد ها و موارد دیگر نیز از نمایندگی های معتبر آن ها ارائه شده است.

5876
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای