دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

مزایای سازه های LSF

logo
Sakhtemoon
مزایای سازه های LSF

سیستم سازه های فولادی سبک (LSF) امروزه به دلایل بی شماری در سطح جهان مورد استفاده قرار گرفته است. اصلی ترین عامل در این سازه ها، مقاطع فولادی جدار نازک(LGS) می باشد.


مقاطع فولادی جدار نازک، مقاطع فلزی سرد نورد شده ای هستند که با استفاده از ورق های فولادی نازک و با استفاده از روشForming Roll شکل دهی شده اند. داشتن ضخامت یکنواخت در عرض مقاطع، استفاده از روش Forming Roll در ساخت، مجموعه عواملی هستند که باعث می شوند تولید در حجم بسیار بالا و با کیفیت مناسب و یکنواخت را داشته باشیم. مقاطع فولادی جدار نازک به دلیل سبکی به راحتی قابل حمل می باشند.

مزایای مقاطع فولادی جدار نازک:

100 درصد مصالح زائد که در طول ساخت که با سیستم سازه های فولادی سبک یا سازه ال اس اف ایجاد می شوند، قابل بازیافت هستند.
مقاطع فولادی جدار نازک، مقاطعی بسیار مقاوم در برابر خوردگی، کج شدگی و ایجاد ترک می باشند. می توانید مقاطع مورد نیاز برای ساخت ساختمان با سیستم (LSF) را مطابق با طول های دقیق مورد نیاز سفارش داده و با این کار حجم عملیات و تعداد کارگر مورد نیاز در محل سایت مورد نظرتان را کاهش دهید و در عین حال پرت مصالح را به حداقل ممکن برسانید.

مصالح مورد نیاز برای ساخت این سیستم حداقل 67 درصد سبک تر از مصالح مرسوم در ساخت و ساز می باشد. سازه های فولادی سبک به سمت تکنیک پانل های پیش ساخته (Panelization) پیش می روند که در این روش دیوارهای ساختمان در محل کارخانه و تحت شرایط کنترل شده تولید و مونتاژ شده و سپس به محل سایت جهت نصب، انتقال داده می شوند، در نتیجه سرعت نصب با این سیستم در محل کارگاه افزایش می یابد.
در پروسه شکل دهی و ساخت مقاطع فولادی جدار نازک یک سری سوراخ های استاندارد، درون این مقاطع ایجاد می نمایند که مناسب عبور دادن سیم ها و لوله ها از داخل این سوراخ ها و باعث تسهیل در نصب سیستم های الکتریکی و لوله کشی ها در داخل دیوار می گردند.


برخی از این مزایا به شرح زیر است :


انعطاف پذیری:
این مقاطع می توانند به صورت اعضای تکی و یا به صورت پانل های آماده شده در کارخانه، به سایت انتقال داده شوند. تنوع ضخامت و ابعاد مقاطع جدار نازک امکان انعطاف پذیری زیادی را در مرحله طراحی برای شما ایجاد می نمایند. به عنوان نمونه، در طراحی یک سیستم خاص که ارتفاع تیرچه ها باید محدود شود، بدون اینکه لازم شود فواصل المان های کف و یا دیوار راتغییر دهید و می توانید باتغییر ضخامت مقطع جدار نازک، پاسخگوی محدودیت ها باشید.

بادوام بودن:
در مقاطع فولادی جدار نازک، جمع شدگی و تغییر شکل و کج شدگی مقطع وجود ندارد. بنابراین مشکلات ایجاد شده برای پانل های چوبی و پانل های گچی متصل شده به این اجزای فلزی به حداقل ممکن کاهش می یابد. همچنین فلز یک ماده غیرارگانیک است و بنابراین درمقابل رطوبت و هجوم حشرات مقاوم بوده و چرخش ،کج شدگی ،جداشدگی، ترک و خراش در آن ایجاد نخواهد شد.

وزن سبک:
مقاطع فولادی جدار نازک به دلیل سبک بودن به راحتی قابل حمل و جابجایی در محل کارگاه بوده و لذا هزینه مربوط به کارگر را کاهش می دهد.

قوی بودن مقاطع:
این مقاطع و سیستم سازه ای در مقابل بالاترین نیروهای زلزله و باد مقاومت می کنند.

ثبات در ابعاد :
فلز، ماده ای ارگانیک است که در مراحل مختلف شکل می گیرد، بنابراین مقاطع کاملا صاف و هم شکل بوده و دارای کیفیت یکسانی هستند.

مقاوم در برابر آتش:

مقاطع فولادی غیر قابل اشتعال هستند و نمی سوزند و باعث گسترش حریق در فضاهای مختلف ساختمان هم نمی گردند. بنابراین استفاده از آن باعث کاهش هزینه بیمه برای مالکان می شود.

مقاومت:
مقاطع فولادی جدار نازک سرد نورد شده، در مقایسه با دیگر مصالح ساختمانی دارای بالاترین نسبت مقاومت به وزن میباشند.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای