دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

زیبا سازی حیاط خانه ها برای بهار با گلدان های زیبا

logo
Sakhtemoon
زیبا سازی حیاط خانه ها برای بهار با گلدان های زیبا

با نزدیک شدن به فصل زیبای بهار می توان حیاط ها و فضای سبز خانه را با انواع گیاهان و گل های بهاری تزیین کرد و به پیشواز نوروز و سال نو رفت.


فصل بهار همیشه نشانه طراوت و تازگی بوده است. این امر به خصوص با رویش و جوانه زدن گل ها و گیاهان بیشتر نمایان می شود. یکی از راه هایی که می توان برای استقبال از فصل بهار انجام داد، تزیین حیاط و زیبا سازی فضای سبز با سبکی دلنواز، زیبا و بهاری است که از مزایای تزیین و زیبا سازی حیاط می توان به داشتن چشم انداز فوق العاده پنچره های (پنجره upvc) رو به حیاط خانه ها اشاره نمود. زیبا سازی حیاط راه ها و روش های مختلفی دارد که ما در این مقاله وبسایت ساختمون قصد داریم راهکار های جالب زیبا سازی حیاط با استفاده از گلدان ها را در اختیار شما قرار دهیم. استفاده از گلدان برای ایجاد تغییر در حیاط، یکی از به صرفه ترین و در عین حال تاثیرگذار ترین روش ها است.

5678

چگونه با استفاده از گلدان ها، حیاطی زیبا و بهاری داشته باشیم؟

گل های بهاری

اولین و ابتدایی ترین قدم، انتخاب مجموعه ای از گل های رنگی و زیبا است که پیشنهاد می شود از بین گل های بهاری انتخاب شوند. گل هایی مثل سنبل، لاله، آلاله، پیچک عشقه، ادریسی، گل های قارچی، نرگس، بنفشه، اسطوخدوس و ... همگی از انتخاب های زیبا و جذابی هستند که می توانید برای استفاده در نظر داشته باشید. این گل های معطر و زیبا، مانند رنگ هایی می باشند که به حیاط و فضای سبز شما روح و زندگی می بخشند و نقش کلیدی در نما و دکوراسیون فضای سبز تان ایجاد می کنند. از این رو پیروی از پالت رنگی هماهنگ و متناسب برای انتخاب رنگ گل ها، اقدام هوشمندانه ای است که برای شما حیاطی بهاری، زیبا و به یاد ماندنی ایجاد می کند.

پیشنهاد می شود پالت های متفاوت رنگ های تند و رنگ های ملایم و لطیف را مشاهده کنید و متناسب با سلیقه و نمونه های موجود، رنگ گل های مورد علاقه تان را انتخاب کنید. می توانید برای تنوع بیشتر، با توجه به تم کلی ملایم و یا تند در مورد گل ها، برای هر گلدان یک ترکیب رنگی منحصر به فرد و متفاوت را در نظر داشته باشید. همچنین می توانید رنگ گل ها را متناسب با رنگ سایر المان های موجود در فضای سبز از قبیل کفپوش ها (کفپوش اپوکسی)، مبلمان فضای باز، اکسسوری ها و موارد دیگر ست نمایید تا چشم انداز بصری زیبایی داشته باشید.

جدای بحث انتخاب رنگ و نوع گل، بهتر است گیاهان انتخابی تان از نمونه های متناسب با شرایط آب و هوایی باشند که در آن جا سکونت دارید، چرا که هر چه قدر هم که گل های انتخاب شده شما زیبا باشند، در صورتی که خشک و یا پژمرده شوند، اصلا به چشم نمی آیند و نمای حیاط تان را از بین می برند. بهتر است در هنگام خریداری گل های آماده و یا بذر آن ها، از ارائه دهندگان آن ها در مورد مواردی مانند میزان آب و نور مورد نیاز، دمای محیطی مورد نیاز و مراقبت های لازمه پرس و جو کنید.

5680

گلدان ها را فراموش نکنید

هر گیاه و گلی هر چه قدر هم که زیبا باشد، در صورتی که گلدان مناسبی نداشته باشد، جلوه خود را از دست می دهد. منظور از گلدان مناسب، گلدانی است که هم ابعاد مناسبی برای رشد گیاه داشته باشد و هم نمای زیبا و متناسبی داشته باشد.

انتخاب گلدان های رنگی، چوبی و یا طرح قدیمی، مینیمال، سنگی و موارد دیگری که متناسب با رنگ و تم موجود در حیاط شما است، به شما فضایی زیبا و دوست داشتنی می دهد.

ارتفاع متفاوت گلدان ها و به کارگیری این تنوع ارتفاعی در کنار هم نیز نمایی چشم نواز ایجاد می کند که توصیه می کنیم از آن غافل نشوید. ایده دیگر، استفاده از گلدان هایی با ابعاد و فرم های هندسی متنوع و در عین حال متناسب در کنار هم است. این مجموعه می تواند داری تنوع رنگی باشد که در نهایت به عنوان یک بخش واحد با جلوه ای متفاوت، زیبایی حیاط شما را دو چندان می کند.

5683

پیرایش و رسیدگی به گیاهان موجود

اگر قصد استفاده از گلدان ها و گل های جدید در حیاط تان را ندارید، پیشنهاد می کنیم به همان گیاهان موجود در حیاط رسیدگی کنید. رسیدگی به خاک و کود دهی، هرس و پیرایش و فرم دهی گیاهان، از راه هایی است که نمای حیاط شما را بهتر می کند و آن را برای بهار آماده می کند. سعی کنید گلدان های کوچک برای گیاه و یا نمونه های شکسته شده را تعویض و نمونه های قابل رنگ را رنگ آمیزی کنید.

5684

گیاهان خوراکی

یک پیشنهاد جالب و کاربردی، کاشت گیاهان قابل خوردن و سبزی ها در حیاط خانه تان است. با این کار نه تنها زیبایی و عطر گیاهان خوشبو را به حیاط تان آورده اید، بلکه محصولاتی کاملا طبیعی و ارگانیک را خواهید داشت که می توانند تاثیر مناسبی در چرخه سلامت شما داشته باشند.

5686

موقعیت گلدان ها

یکی از مواردی که می توانید با آن ها نما و دکوراسیون حیاط تان را تغییر دهید و حال و هوای بهاری به آن ببخشید، استفاده از گلدان ها در موقعیت های مختلف و متنوع است. در کل می توانید از گلدان ها در کنار مسیر های حرکتی، روی شلف های دیواری، کناره استخر، به صورت آویز از دیوار و یا سقف حیاط، لبه بیرونی پنجره ها و یا روی میز موجود در حیاط استفاده کنید. هر کدام از این موقعیت ها نمایی متفاوت و منحصر به فرد برای شما ایجاد می کنند. همچنین می توانید با استفاده از چیدمان هدف دار گلدان هایتان و یا کاشت هدف دار گیاهان در باغچه، پارتیشن بندی و فضا سازی هایی متفاوت و مختلف برای حیاط تان ایجاد کنید.

5688

خلاقیت و نوآوری را فراموش نکنید

خودتان را محدود به استفاده و خریداری گلدان های ساده و محدود موجود در بازار نکنید. با کمی وقت و سلیقه می توانید گلدان هایی متفاوت و بسیار جالب را پیدا کنید و یا اینکه با استفاده از وسایل بازیافتی و سلیقه شخصی تان، برای خودتان گلدان هایی زیبا و منحصر به فرد خلق کنید و در موقعیت های مختلف حیاط تان قرار دهید. این گلدان ها با گل های زیبایی که دارند، مانند اثری هنری در حیاط خانه تان جلوه خواهند داشت.

5690
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای