دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

ایده های جالب برای لذت بردن از فضای سبز منازل

logo
Sakhtemoon
ایده های جالب برای لذت بردن از فضای سبز منازل

برای لذت بردن از بالکن، حیاط و فضای سبز منازل در فصل های بهار و تابستان می توان از وسایلی مثل سایبان ها، مبلمان فضای سبز و وسایل گرمایشی مناسب استفاده نمود.


با آمدن بهار کم کم قفل درب های بالکن و تراس خانه باز می شود و همه به فکر سر و سامان دادن به فضای سبز منازل می افتند. چرا که در روز های بهاری یکی از تفریحات کسانی که در خانه هستند استفاده از همین فضای دنج بالکن خانه است. پس شما هم اگر در خانه تان چنین فضایی دارید تا دیر نشده دست به کار شوید و آن را برای آمدن بهار مهیا کنید. دیر بجنبید فرصت استفاده کردن از آن را از دست خواهید داد. در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی نکاتی که باید در استفاده از فضای سبز خانه رعایت کنیم پرداخته ایم.

5988

ایمن کردن فضای سبز خانه در مقابل مزاحمت حشرات

حشرات موزی در فصل های بهار و تابستان برای کسانی که می خواهند اوقات شان را در فضای سبز سپری کنند حسابی دردسر ساز خواهند شد به همین دلیل باید در همان ابتدا فکری برای جلوگیری از این اتفاق کرد. استفاده از پشه بند های توری از قدیم الایام برای این هدف بوده است. می توانید با ایجاد طرح های جدید و خلاقانه از این وسیله علاوه بر دستیابی به هدف از بین بردن مزاحمت حشرات، فضای زیبایی هم ایجاد کنید. البته استفاده از این پشه بند ها نیاز به فضای کافی هم دارد و طبیعتا در هر خانه ای قابل استفاده نخواهد بود.

یک راه دیگر برای رهایی از مزاحمت حشرات موزی استفاده از حصار های شیشه ای است. این حصار ها دور بالکن و یا حیاط خلوت کشیده می شوند. در صورت استفاده از حصار های شیشه ای تنها می توان از منظره فضای سبز خانه استفاده کرد و باز هم هوا جریان نخواهد داشت.

اگر استفاد از شیشه نیازمند صرف هزینه زیادی است و این امکان در حال حاضر برای شما فراهم نیست می توانید از پلاستیک هایی که برای همین کاربرد طراحی شده اند استفاده کنید و دور تا دور بالکن و حیاط را با آن ها محصور کنید. خوبی استفاده از این پلاستیک ها این است که به راحتی هم قابل برداشتن هستند و هر وقت بخواهید می توانید آن ها را جا به جا کنید.

استفاده از مبلمان مخصوص فضای سبز

اگر هدف استفاده از فضای بیرونی خانه برای شما جدی و مداوم است تهیه یک دست میز و صندلی برای آن جا از واجبات است. خوشبختانه به دلیل استقبال زیاد از این ایده مبلمان خاصی که دارای پارچه های ضد آب هستند طراحی شده اند. حتما برای فضای بیرونی از این مبلمان استفاده کنید. خوبی این میز و صندلی ها این است که پارچه شان هم در برابر نور آفتاب مقاوم بوده و در اثر تابش مستقیم دیرتر از سایر پارچه ها دچار پوسیدگی و رنگ رفتگی می شوند.

این مبلمان کوسن های مخصوص به خود را هم دارند. جنس کوسن ها هم به گونه ای است که آب به راحتی به داخل شان نفوذ نمی کند لذا به راحتی می توانید از آن ها در فضای سبز استفاده کنید. البته این بدان معنا نیست که در روزهای بارانی مبلمان را روی تراس یا بالکن رها کنید. این قابلیت فقط برای زمان هایی است که باران غیر منتظره می بارد و زمان برای جمع و جور کردن وسایل به اندازه کافی نداریم.

5987

ساختن سایبان در بالکن و حیاط خانه

سایبان ها یکی از اصلی ترین ابزار برای کسانی است که اهل استفاده از فضای سبز خانه شان هستند. این سایبان ها می توانند دائمی با موقت باشند. اگر فضای سبز خانه به اندازه کافی بزرگ باشد می توان با طراحی یک آلاچیق، زیبایی را چند برابر کرد. اگر سایبان در فضای سبز وجود نداشته باشد در روزهای فصل تابستان عملا استفاده از بالکن و یا حیاط خانه تعطیل خواهد شد.

قرار دادن ابزار گرمایشی و پتو در فضای سبز

قسمتی از بالکن یا حیاط خانه را به کمد کوچکی اختصاص دهید که ابزار مورد نیاز را در آن قرار دهید. مثلا قرار دادن چند پتوی مسافرتی نازک برای شب هایی که هوا رو به خنکی می رود از الزامات است. می توانید چند تکه ظرف با طرح های زیبا و رنگی مخصوص استفاده در حیاط در نظر بگیرید و در همان کمد تعبیه کنید. در این صورت هر وقت هوس رفتن به حیاط را کنید کافی است یک پیمانه چای در فلاسک تان بریزید و به حیاط بروید. آن جا از کمد تعبیه شده سرویس چای خوری مخصوص هوای آزاد را دربیاورید و لذت تان را کامل کنید.

5989

نور مناسب بالکن و حیاط

خیلی ها مطالعه در فضای آزاد را به داخل خانه ترجیح می دهند. اگر شما هم اهل مطالعه هستید این را در نظر بگیرید که گاهی دل تان می خواهد از هوای آزاد استفاده کنید و آن جا کتاب بخوانید. پس برای تحقق این هدف باید نور بالکن به اندازه ای باشد که به چشم ها هنگام مطالعه آسیب نزند. در نورپردازی فضای بیرونی خانه علاوه بر توجه به این موضوع که نور لازم برای مطالعه باید فراهم باشد بحث زیبایی شناختی را هم در نظر بگیرید. نورپردازی زیبا جلوه حیاط و زیبایی های آن را چندین برابر می کند. پس حتما از افراد متخصص برای شیوه صحیح نور پردازی مشورت بگیرید.

علاوه بر موارد بیان شده می توان با استفاده از ایده های دیگری مثل پارتیشن بندی فضای سبز توسط گلدان ها، استفاده از کفپوش هایی (کفپوش اپوکسی) با طرح های زیبا و هماهنگ با آن فضا و موارد دیگر برای زیبا تر ساختن این فضا استفاده نمود. همچنین می توان برای اولین شب های بهاری و آخرین شب های تابستانی که هوا ملایم و سرد می باشد از شومینه فضای باز استفاده کرد که گرمای دلچسبی به فضا می بخشد و لذت بودن در حیاط و یا بالکن شما را دو چندان می نماید.

5986
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای