دسته بندی ها

سقف پاسیو (سقف پاسیو برقی، شیشه ای، حبابی و ...)

فروشندگان و مجریان سقف پاسیو

  • تولید انواع آینه های پازلی آسمان مجازی سقف کشسان لمسه و تایل پی وی سی
    آدرس: رضاشهر
  • طراحی و اجرای سیستمهای شیشه ریلی و جمع شونده برای بالکنها, تراسها و اماکن مشابه
    آدرس: اقدسیه
  • سازنده دست اول انواع سقف متحرک استخر سقف متحرک پارچه ایی و سایبان برقی
    آدرس: چراغچی 53 جاده خین عرب
  • شرکت پوشش ساز دارای 10 سال سابقه و کادری مجرب در زمینه ی طراحی وساخت و اجرای نورگیرهای ساختمانی و پوشش سقف حیاط خلوت اماده ارائه خدمت رسانی میباشد
    آدرس: سعیدآباد ،گلگون

آشنایی با انواع مدل های سقف پاسیو و مزایای آن ها

امروزه استفاده از نور طبیعی در ساختمان‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل است که معمار‌های ساختمانی فضایی نسبتا بزرگتر از ساختمان را جهت نورگیر به خود اختصاص می‌دهند. هر چند فضای نورگیر ممکن است در هر جای خانه مورد نیاز باشد و به بهبود روشنایی طبیعی کمک شایانی کند ولی بیشتر در بخش‌های پشتی خانه ها که از پنجره ها دور هستند پاسیو و فضای نورگیر تدارک دیده می‌شوند. هر چند نیاز به پاسیو برای خانه های آپارتمانی بیشتر احساس می‌شود، ولی برای خانه های یک طبقه نیز می‌تواند موثر باشد. معمولا پاسیو به علت داشتن نور کافی، مکانی مناسب برای پرورش گل و گیاه است و در اکثر خانه ها از آن به گلخانه نیز یاد می‌شود. در ادامه به توضیح سقف پاسیو و ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

ادامه مطلب

سقف پاسیو چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

پاسیو قسمتی از فضای ساختمان است، که برای تامین نور کافی فضای داخل آپارتمان و نیز برای تهویه جریان هوا استفاده می‌شود. پاسیو در اصل یک فضای نورگیر برای محیط‌های داخلی است که باعث می‌شود نور فضای بسته را افزایش دهد. در طراحی های قدیمی نورگیر، حتما نور از بخش سقفی آن وارد می‌شود اما امروزه ممکن است علاوه بر این بخش، قسمت‌هایی مانند دیواره ها نیز از شیشه یا مصالح نورگیر استفاده شود. برای پوشش سقف در گذشته اکثر از شیشه های معمولی استفاده می‌شد. اما امروزه بسیاری از مصالحی مانند فایبر گلاس شفاف، پلی کربنات شفاف و پوشش حبابی نورگیر برای سقف این بخش از خانه استفاده می‌شود. مزایای سقف پاسیو شامل موارد زیر است. از جمله این موارد عبارتند از اینکه سقف پاسیو به خنک شدن محیط خانه کمک می‌کند. مورد بعدی این است که سقف پاسیو باعث محافظت از اثاثیه منزل در برابر تابش مستقیم نور خورشید می‌شود. یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از سقف پاسیو، آن است که محیط پاسیو را محفوظ می‌کند و در تمام طول سال می‌توانید از آن استفاده کنید. همچنین سقف پاسیو صد در صد عایق گرما و سرما است و هوای داخل را معتدل نگه می‌دارد و این نوع سقف روشنایی بسیار بالایی را برای محیط فراهم می‌کند.

تفاوت سقف حیاط خلوت و پاسیو در چیست؟

حیاط خلوت دارای سقف شفاف نیست و در اکثر اوقات اصلا سقفی ندارد. حیاط خلوت در اصل حیاتی است که در قسمت پشتی خانه طراحی می‌شود و معمولا دارای درب ورودی نیست و گاهی اوقات حتی بسیار می‌تواند بزرگتر باشد. پاسیو هم می‌تواند در بخش انتهایی منزل استفاده شود و هم در وسط آن. در حیاط خلوت می‌توان درختان میوه و تزئینات بزرگ نیز کاشت، اما در پاسیو از درختان و گل‌های کوچک استفاده می‌شود زیرا امکان رشد درخت در آن به علت فضای بسته اش وجود ندارد.

سقف پاسیو برقی چیست؟

سقف برقی پاسیو یکی از سازه های لاکچری و مدرن است که برای ساختمان‌های زیادی کاربرد دارد. سقف برقی پاسیو در شکل‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شود و توجه افراد زیادی را به خود جلب می‌کند. این سقف دارای اجزایی همچون موتور برقی که وظیفه نیروی محرکه سقف را دارد. همچنین پوشش سقف، که شامل نوع پارچه ای، شیشه ای و فلزی می‌باشد. یراق آلات یا ریل سقف اتومات که از جنس تفلون هستند و این ریل‌ها از مقاومت بالاتری برخوردارند. مورد آخر ریموت کنترل است که به وسیله یک دکمه می‌توانید سقف را باز و بسته کنید. انواع سقف پاسیو برقی عبارت است از: سقف برقی پاسیو پارچه ای، سقف برقی پاسیو فلزی و سقف برقی پاسیو شیشه ای.

سقف برقی پاسیو پارچه ای

یکی از پرکاربردترین ماده برای سقف برقی است. این نوع پوشش در بسیاری از مکان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در رستوران‌ها، کافه ها، هتل‌ها، حیاط خلوت و بسیاری از مکان‌های تجاری از این نوع سقف متحرک استفاده می‌کنند. این پارچه ها ضد آب و اشتعال هستند و در برابر نور خورشید مقاومت بالایی دارند. سبک بودن و نصب آسان از ویژگی‌های مهم آن‌ها می‌باشد.

سقف پاسیو فلزی

یکی دیگر از پوشش‌های سقف پاسیو متحرک است که جزو بادوام ترین پوشش ها به حساب می‌آید. این سقف در مکان‌هایی که نیاز به نور خورشید و دید فضای محیط احساس نمی‌شود، مناسب می‌باشد.

سقف پاسیو شیشه ای

برای سقف از جذابیت بالایی برخوردار است. علاوه بر زیبایی و داشتن دید به محیط خارج، محیط را از گرد و غبار و بارندگی مصون می‌کند. این سقف دارای امنیت بالایی است و در معماری‌های مدرن و ساختمان‌های لوکس به کار برده می‌شود. سقف جمع شونده پاسیو شیشه ای عایق هوا و رطوبت است و امکان استفاده از آن در تمام اقلیم وجود دارد. سقف شیشه ای به علت عدم حذف نور طبیعی ساختمان، در استفاده بهینه از مصرف انرژی نقش موثری دارد.

سقف نورگیر حبابی چیست؟

این سقف از قطعات پیش ساخته به اندازه های استاندارد مربع، مستطیل شکل و حباب، به شکل‌های مسطح، کمانی، گنبدی و مخروطی می‌باشد، که برای وارد کردن بیشترین نور طبیعی به فضای مورد نظر و استفاده به عنوان نورگیر ساختمان کاربرد دارد. به کارگیری نورگیر حبابی، به عنوان پوشش سقف حیاط خلوت، استخر و پارکینگ اتوموبیل، یکی از روش‌های نوین در صنعت ساختمان به شمار می‌آید. نورگیرهای سقفی چندین برابر پنجره های عمودی با اندازه یکسان نور روزانه را تامین می‌کنند. از جمله کاربردهای سقف نورگیر حبابی، عبارتند از نورگیر پاسیو، نورگیر در سقف‌های شیبدار و شیروانی، سقف نورگیر گلخانه فانتزی کوچک، سقف بالکن. جنس این نورگیر، از فایبرگلاس و ورق اکرلیک می‌باشد و به زیرسازی و شاسی کاری با پروفیل جهت نصب نیاز دارد.

سقف نورگیر پلی کربنات چیست؟

امروزه با پیشرفت صنعت معماری و ساختمان سازی، از پلی کربنات به جای شیشه در بخش‌های مختلف به خصوص برای پوشش سقف پاسیو و در خانه های ویلایی که اکثرا دارای استخر روباز هستند، استفاده می‌کنند. همچنین از سقف نورگیر پلی کربنات، برای سقف سوله هم می‌توان استفاده کرد. برای پوشش سقف پاسیو، اصولا از از ورق 6 تا 8 میلیمتر استفاده می‌شود. این ورق پلی کربنات نشکن می‌باشد و در برابر عوامل جوی بسیار مقاوم است. از جمله مزیت‌های سقف پلی کربنات، می‌توان به مواردی همچون مقاومت در برابر ضربه و اشتعال پذیری کمتر، مقاومت در برابر اشعه ماورای بنفش و وزن پایین در مقایسه با شیشه، اشاره کرد.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون

مطالب مفید درباره سقف پاسیو