دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

نورپردازی های خاص و عالی با استفاده از لامپ اس ام دی

logo
Sakhtemoon
نورپردازی های خاص و عالی با استفاده از لامپ اس ام دی

لامپ اس ام دی (SMD) نوعی لامپ ال ای دی است که قابلیت انعطاف پذیری دارد و برای نورپردازی های مختلف گزینه ای ایده آل محسوب می شود.


نورپردازی خانه از مسائل مهمی است که رعایت آن بر زیبایی این مکان تاثیر بسزایی خواهد داشت. با کمک نورپردازی مناسب می توان فضا های کوچک را بزرگ و دل باز نشان داد و استفاده ها و مزیت های دیگری نیز دارد. کافی است اصول را بدانیم و آن ها را مطابق با طرح خانه پیاده کنیم. اگر به نظر شما هم نورپردازی اهمیت بالایی دارد پس حتما برای این کار اول مطالعه کافی داشته باشید تا بهترین شیوه را انتخاب کنید. در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی یکی از انواع لامپ های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی خانه ها پرداخته ایم. اگر هنوز لامپ ها و سبک نورپردازی خانه و یا محل کار خود را انتخاب نکرده اید حتما در این مقاله با ما همراه شوید شاید نظرتان عوض شد. پیش از هر چیز باید لامپ اس ام دی (SMD) را بشناسیم.

6942

لامپ اس ام دی چیست؟

SMD در واقع مخفف عبارت Surface Mounted Device است. این نوع لامپ ها در دسته لامپ های ال ای دی قرار می گیرند و ویژگی مشخص آن ها انعطاف پذیری شان است که برای ایجاد طرح های خاص و منحصر به فرد به ما کمک می کند. لامپ های اس ام دی نسل پیشرفته لامپ های قدیمی تر خود یعنی ال ای دی ها هستند و نسبت به آن ها مزیت هایی دارند. مثلا در مقایسه با لامپ های ال ای دی تنوع رنگی بالایی دارند. هم چنین وضوح و زاویه دید بهتری دارند. علاوه بر این ها حجم و اندازه کوچک تری هم نسبت به لامپ های نسل گذشته خود می توانند داشته باشند. معمولا لامپ های SMD را زمانی به کار می بریم که می خواهیم نور مورد نظر را پخش کنیم و از ایجاد سایه پرهیز کنیم. در لامپ های اس ام دی به این دلیل که از کنار هم قرار گرفتن چند ال ای دی روی یک پنل ساخته می شوند بورد واحدی نداریم، بنابراین گرمای تولید شده به مراتب کم تر است و هم چنین لامپ ها طول عمر بیش تری هم خواهند داشت. مصرف انرژی در لامپ SMD بسیار پایین است که موجب می شود تا اندازه زیادی بهره وری را افزایش داد و در مصرف انرژی صرفه جویی کرد.

6944

انواع لامپ های اس ام دی

این لامپ ها را بر اساس شکل بدنه آن ها دسته بندی می کنند. به طور کلی لامپ های اس ام دی یا حبابی شکل و یا پروژکتوری، یا پنلی و یا نواری هستند.

لامپ های اس ام دی حبابی شکل

قدیمی ترین شکل لامپ ها همین فرم حبابی شکل است. حباب این نوع لامپ ها از جنس پلاستیک های مات است. این نوع لامپ اس ام دی هم ارزان قیمت است و هم به راحتی قابل دسترس است. پس بدون شک در نورپردازی های مختلف زیاد مورد استفاده قرار می گیرد.

لامپ SMD پروژکتوری

لامپ های اس ام دی پروژکتوری را معمولا برای نورپردازی در فضای باز و خارج از محیط داخلی خانه مورد استفاده قرار می دهند. مثلا برای روشنایی باغ و حیاط اطراف خانه های ویلایی و یا برای روشن کردن فضای پارک ها گزینه بسیار مناسبی به شمار می روند. به دلیل همین استفاده باید لامپ های اس ام دی در برابر بارش باران بدنه ای مقاوم داشته باشند. این مقاومت در این لامپ ها با شاخصی به نام شاخص IP اندازه گیری می شود که یک عدد دو رقمی است.

6946

طول عمر لامپ های اس ام دی

بسته به دمای کارکرد لامپ های اس ام دی و هم چنین میزان روشنایی که برایشان تنظیم شده است طول عمر این لامپ ها تعیین می شود. ولی در کل طول عمر بالایی دارند و در شرایط معمولی حدود صد هزار ساعت کارایی دارند.

کاربرد لامپ های SMD در خانه

برای نورپردازی سقف خانه می توان از این لامپ های کم مصرف و بهینه که هزینه تمام شده و همچنین تعمیرات و نگهداری کمی دارند استفاده کرد. نورپردازی رنگی روی سقف خانه ها فضا را جلوه خاصی می بخشد. می توانید این ایده را در اتاق نشیمن و یا حتی اتاق خواب تان به جای چراغ خواب به کار ببرید.

اگر در خانه تان پلکان دارید می توانید در قسمت زیرین هر پله نواری از لامپ های اس ام دی رنگی نصب کنید و زیبایی آن را چندین برابر کنید.

اگر در حیاط خانه تان باغ و یا حتی باغچه ای کوچک دارید می توانید از این لامپ های کم هزینه در کنار گیاهان و برای زیبا تر شدن فضا استفاده کنید.

6948

کاربرد های دیگر لامپ SMD

لامپ های اس ام دی کاربردهای فراوانی دارند و از خانه و دفتر کار گرفته تا گوشی موبایل و اتومبیل از آن ها استفاده می شود.

همان طور که پیش از این مطرح کردیم لامپ های اس ام دی نور یکنواخت ایجاد می کنند. پس می توان از این لامپ ها برای نورپردازی های سالن های کنفرانس و همایش ها هم استفاده کرد.

6950

وبسایت ساختمون با ارایه مطالب تخصصی در زمینه طراحی، ساخت و تغییرات ساختمان ها یکی از مراجع مفید در حیطه ساختمان سازی است. این مطالب با گرفتن مشاوره از کارشناسان خبره و بر اساس متد های روز دنیا تهیه شده است. برای ایجاد هر گونه تغییر در ساختمان خود پیش از هر کاری به وبسایت ساختمون سری بزنید چرا که در این جا مطالب متناسب با سلایق مختلف افراد ارایه شده است. همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون از محصولات آن مثل انواع پرده ها، کرکره های برقی، کفپوش های مختلف، مدل های گوناگون سقف کاذب، پارتیشن بندی های متفاوت، پله گرد ها و موارد دیگر نیز دیدن فرمایید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای