دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

ایده های جالب و مدرن برای نورپردازی خانه ها

logo
Sakhtemoon
ایده های جالب و مدرن برای نورپردازی خانه ها

نورپردازی در منازل علاوه بر تامین نور کافی تاثیر بسزایی نیز در زیبایی فضای آن دارد و می توان با اعمال ایده های خاص و جذاب این زیبایی را دو چندان نمود.


نورپردازی همیشه جزء مهم ترین موارد در دکوراسیون داخلی و حتی بیرونی بوده است و در هر فضایی و با هر سبک دکوراسیونی، به آن اهمیت زیادی داده شده و جایگاه ویژه ای برای آن تعریف شده است. نورپردازی فضای داخلی خانه، علاوه بر تعریف کردن نسبی نوع و سبک دکوراسیون، به فضا سازی، ایجاد خطای بصری، هدایت بصری به نقطه مورد نظر و در نهایت متعادل سازی حجم و ارتفاع فضای مورد نظر کمک می کند. اما این مبحث صرفا به موقعیت بکارگیری، نوع رنگ و یا میزان بکارگیری نور در فضای مورد نظر محدود نمی شود. المان ها و اکسسوری های نورپردازی و ترکیب رنگ های نور و حتی جنس متریال های به کار رفته در این المان ها، همگی از مواردی هستند که در حوزه نورپردازی قرار می گیرند. همانطور که گفته شد، سبک های مختلف دکوراسیون، نورپردازی خاص خودشان را می طلبند، اما این به این معنا نیست که نمی توان در همین محدوده مشخص شده خلاقیت و ایده های مختلف را به کار برد. از آن جایی که امروزه خانه هایی با سبک مدرن بیشتر از گذشته رو به رشد می باشند پس به نورپردازی هایی متناسب با سبک خود نیاز دارند، از این رو ما قصد داریم در این مقاله وبسایت ساختمون ایده هایی برای نورپردازی های مدرن در فضای داخلی خانه ها را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید تا با این ایده های الهام بخش و مدرن آشنا شوید.

6515

بر روی نورپردازی غیر سقفی و غیر متمرکز سرمایه گذاری کنید

آباژور های زمینی و رومیزی مدرن، اکسسوری های دیواری با طرح های متنوع و ابعاد مختلف و حتی لامپ های ال ای دی سقفی توکار در حاشیه سقف، همگی از گزینه هایی هستند که می توانید به جای نورپردازی واحد و متمرکز سقفی که عمدتا توسط یک یا دو لوستر تامین می شوند، به کار ببرید.

اما این کار چه فایده ای دارد؟ اولین مزیت و نقطه تمایز این نورپردازی های متفاوت، ایجاد نقاط مختلف برای هدایت و تمرکز بصری است که می توانید با کمی هوشمندی و خلاقیت، از این نورپردازی برای نمایش و جلوه دهی المان های دیگر موجود در فضا استفاده کنید. این المان ها می توانند مجسمه تزیینی، تابلوی دیواری نفیس و یا بخش خاصی از معماری فضای مورد نظر شما باشند.

مزیت دیگر در بکارگیری این سبک نورپردازی، افزایش امکان ترکیب طیف های رنگی مختلف در فضای موجود است. اقدامی که در صورت استفاده از لوستر های سقفی محدودیت زیادی به همراه داشت.

مورد آخر، افزایش دامنه کنترل و تنظیم میزان حجم نور موجود در فضای مورد نظر است. این کار می تواند به فضا سازی هر چه بیشتر محیط مورد نظر کمک زیادی بکند.

6516

از رنگ های مختلف در نورپردازی داخلی استفاده کنید

امروزه لامپ های مختلف ال ای دی با رنگ های متنوع و جالبی در بازار ارائه شده اند. شاید در قدم اول تمایلی نداشته باشید که از رنگ های غیر متعارف استفاده کنید، ولی برای شروع، می توانید سراغ رنگ هایی نزدیک به رنگ سفید و یا زرد بروید. برای شروع می توانید رنگ آبی و نارنجی را امتحان کنید. این تنوع رنگی موجود در فضای داخلی، دکوراسیون داخلی شما را متفاوت می کند و به آن جلوه ای خاص می دهد.

بهترین و راحت ترین راه برای اعمال این نورپردازی رنگی در فضای داخلی، استفاده از لامپ های رشته ای ال ای دی در حاشیه های سقف اتاق است. این لامپ ها با کمترین میزان نیاز به تغییر ساختار سطح اجرایی، بهترین نتیجه را به همراه دارند.

از اکسسوری های نورپردازی متفاوت و جسورانه استفاده کنید

امروزه اکسسوری های نورپردازی، پای شان را از یک المان نور دهنده و زیبا فراتر گذاشته و به عنوان عنصری دکوراتیو و قابل تامل، جایگاه ویژه ای پیدا کرده اند. این المان های زیبا می توانند در مدل های دیواری، رومیزی و حتی ایستاده مورد استفاده قرار بگیرند و بنا بر طراحی و مهندسی به کار رفته از آن ها، از منبع انرژی باتری و یا برق خانگی استفاده کنند.

نکته مهم در مورد بکارگیری این عناصر دکوراتیو، قرار دادن آن ها در موقعیتی است که بتوانند جلوه دهی بالایی داشته باشند و به خوبی توجه بیننده را به خود جلب کنند. مسئله دیگری که اهمیت دارد تناسب این المان ها با سبک مدرن فضای خانه و دیگر المان های موجود در فضای مورد نظر است، به طوری که بتواند در عین ایجاد هارمونی و هماهنگی، جلوه دهی مناسبی نیز داشته باشد.

6518

در استفاده از المان های نورپردازی خلاقیت به خرج دهید

المان های نورپردازی و محصولاتی مانند لامپ های متری ال ای دی، بهترین متریال برای اعمال خلاقیت شما هستند. می توانید با اجرای توکار و پشت زمینه این لامپ های رشته ای در پشت حاشیه آینه، تابلو و یا دیوارکوب های خانه تان، نمایی جالب و چشم گیر برای فضای مورد نظر به وجود بیاورید.

نورپردازی فضا های دیگر را نیز در نظر داشته باشید

فضا هایی مانند آشپزخانه، راهرو ها و یا پله های موجود در داخل خانه، از موارد دیگری هستند که می توانید با خلاقیت خود، نورپردازی مدرنی را برای آن ها اجرا کنید. برای آشپزخانه، تعبیه نور های توکار زیر کابینت، ایده ای جالب و کاربردی خواهد بود. با این کار علاوه بر ایجاد جلوه بیشتر به فضا، امکان بهره بردن از نور فراهم شده برای فعالیت های داخل آشپزخانه را هم ایجاد کرده اید. در مورد راهرو ها نیز اکسسوری ها و المان های دیواری می توانند گزینه هایی جذاب و چشم نواز باشند. در نهایت برای راه پله ها می توانید مجددا به سراغ لامپ های متری توکار بروید. فضای زیر نرده راه پله ها و یا زیر لبه های پله ها، موقعیت مناسبی برای اجرای این نوع نورپردازی می باشد. با این کار هم جلوه متفاوتی ایجاد کرده اید و هم دید مناسبی برای تردد بهتر افراد به وجود آورده اید.

از لوستر های انتزاعی و متفاوت برای نورپردازی استفاده کنید

امروزه لوستر های زیبا و خیره کننده ای طراحی و ارائه شده اند که از کاربرد اصلی نورپردازی خارج شده و بیشتر نقش دکوراتیو ایفا می کنند. این لوستر ها به زیبایی سقف فضای مورد نظرتان را زینت می دهند و تصویری فراموش نشدنی از خود به همراه دارند. در مورد استفاده از این لوستر ها، نکته مهم، فراهم کردن نورپردازی جانبی کافی برای جبران کمبود نور موجود در فضا است.

6517

نورپردازی پنل های دکوراتیو را فراموش نکنید

پنل های دکوراتیو به صورت مستقل و یا بر روی دیوار اصلی موجود در خانه اجرا می شوند. با توجه به طرح های هندسی، انتزاعی و یا نمونه های برجسته دیگر این پنل ها، می توانید به راحتی با استفاده از نورپردازی توکار در زیر پنل ها و یا نورپردازی سقفی هدایت شده، جلوه بیشتری به پنل های موجود داده و فضایی زیبا و منحصر به فرد ایجاد کنید.

استفاده از فیبر های نوری برای نورپردازی سقف اتاق خواب

این گزینه جذاب با پروسه ای کمی طولانی و هزینه بر، در نهایت برای شما سقفی با نمایی مشابه با شب پر ستاره ایجاد می کند. برای این کار، در ابتدا باید سقف کاذبی با رنگ تیره بر روی سقف اصلی اجرا کرده و نوک فیبر های نوری را با عبور از این سقف کاذب، به سمت دیگر هدایت کنید. این نورپردازی کاملا جنبه تزیینی دارد و با توجه به کاربری متنوع اتاق خواب، توصیه می شود برای جبران کمبود نور، از آباژور های رومیزی، ایستاده و یا دیواری استفاده کنید.

6519

وبسایت ساختمون با ارایه مطالب تخصصی در زمینه طراحی، ساخت و تغییرات ساختمان ها یکی از مراجع مفید در حیطه ساختمان سازی است. این مطالب با گرفتن مشاوره از کارشناسان خبره و بر اساس متد های روز دنیا تهیه شده است. برای ایجاد هر گونه تغییر در ساختمان خود پیش از هر کاری به وبسایت ساختمون سری بزنید چرا که در این جا مطالب متناسب با سلایق مختلف افراد ارایه شده است. به علاوه با مراجعه به وبسایت ساختمون می توانید از محصولات آن مثل انواع پرده ها (پرده زبرا، پرده کرکره، کتیبه ای و ...)، سقف های کاذب، پارتیشن بندی های گوناگون و موارد دیگر نیز دیدن فرمایید.

6520
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای