دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

کاغذ دیواری هندسی چیست | رعایت چه نکاتی برای نصب آن ضروری است؟

logo
Sakhtemoon
کاغذ دیواری هندسی چیست | رعایت چه نکاتی برای نصب آن ضروری است؟

کاغذ دیواری هندسی یکی از انواع دیوار پوش ها می باشد. این کاغذ دیواری می تواند مشکلات بصری دیوار را رفع نماید و جلوه خاصی به دیوار ببخشد.


کاغذ دیواری یکی از قدیمی ترین و در عین حال محبوبترین دیوارپوش هایی است که از دیرباز تا کنون، جایگاه ویژه ای در دکوراسیون داخلی داشته است. تنوع طرح کاغذهای دیواری بسیار زیاد است و روزبه روز به این تنوع اضافه می شود. یکی از این طراحی های امروزی و پر طرفدار، کاغذ دیواری هندسی و یا جئومتریک است. این نوع کاغذ دیواری، متشکل از الگوهای هندسی تکراری است و با تنوع رنگ و طرح، گزینه بسیار وسوسه برانگیز و جذابی برای دکوراسیون های داخلی با سبک مدرن و امروزی است. به علاوه در این مقاله وبسایت ساختمون شما با کاغذ دیواری هندسی و نکات لازم آشنا خواهید شد.
طرح های به کار رفته در این نوع کاغذ دیواری از طرح های ساده و متقارن هندسی تا طرح های پیچیده تر و گاها نا متقارن را در بر می گیرد.
البته قدمت طرح های هندسی برای کاغذ دیواری مختص به زمان حال نیست، اما این حجم از تنوع سبک، رنگ و طرح در کاغذ های دیواری با سبک و الگوهای هندسی، جایگاه تازه ای بین نمونه های دیگر پیدا کرده است.
کاغذ های دیواری هندسی در عین دارا بودن الگو و طرح، به علت داشتن الگوهای تکراری و هندسی، نسبت به دیگر کاغذ دیواری های طرح دار شلوغی کمتری ایجاد می کند و در کنار آن، نسبت به کاغذ دیواری های ساده و بدون الگو، نقش و نمای بیشتری به فضای داخلی می بخشد. علاوه بر این، تنوع رنگ های به کار رفته در کنار الگوهای جذاب این نوع کاغذ دیواری، عمق بیشتری به دیواری که کاغذ دیواری هندسی روی آن اجرا شده است می بخشد.
الگوهای هندسی این نوع کاغذ دیواری مناسب اکثر سبک های امروزی دکراسیون از مینیمال و ساده تا مدرن و صنعتی و سبک های دکوراسیون داخلی است. این سبک کاغذ دیواری، گزینه ای لوکس، خیره کننده و بسیار جذاب است که می تواند به تنهایی دیوار خانه شما را به نقطه محوری در دکوراسیون شما تبدیل کند.

4376

رنگ و طرح های کاغذ دیواری هندسی، فضا را از حالت سکون خارج کرده و برای بیننده حس تحرک و نشاط می دهد. 
الگوهای متنوع این نوع کاغذ دیواری هر کدام میزان متفاوتی از تحرک و پویایی را ایجاد می کنند و از این رو، دامنه انتخاب را بسیار بالا می برند. همین ویژگی، این نوع کاغذ دیواری را به گزینه ای مناسب برای محیط های کاری و اداری و اتاق های منازل تبدیل می کند.
ویژگی منحصر به فرد کاغذ دیواری های هندسی، همخوانی بالای آن با مبلمان، وسایل و اکثر سبک های معماری است، چرا که تنوع مناسب و کافی رنگ ها و الگوهای یکدست آن، قابلیت هماهنگ شدن با تمامی موارد ذکر شده را دارند و خود به عنوان عامل هماهنگ کننده در طراحی و دکوراسیون داخلی خواهند بود.
طرح ها و رنگ های متنوع و زیبای این سبک کاغذ دیواری را می توان در هر فضایی از خانه از اتاق های خواب تا راهرو ها و اتاق نشیمن خانه به کار برد و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. این تنوع به کار گیری مختص به فضای داخلی خانه نیست و می توان به راحتی این سبک کاغذ دیواری را در ادارات و فضاهای غیر مسکونی به کار برد.
تنوع طرح ها و الگو های این سبک کاغذ دیواری گزینه های زیادی برای بزرگتر، وسیع تر، بلندتر، پویا تر و هر گونه خطای بصری مدنظر شما ارائه می دهند و در کنار آن، این تنوع بالا علاوه بر اعمال خطاهای بصری، پاسخگوی هر سلیقه و سبک دکوراسیون داخلی خواهند بود.

4378

نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری هندسی

بهتر است در انتخاب کاغذ دیواری هندسی به تناسب رنگ های موجود با دیگر وسایل و اشیای موجود در اتاق توجه کرد تا هماهنگ ترین گزینه را انتخاب کنید
بهتر است به تناسب بین شلوغی طرح با فضایی که در آن کاغذ دیواری هندسی نصب می شود نیز توجه شود. برای فضاهای بسیار شلوغ از طرح های ساده و خلوت تر و برای فضاهای بسیار خلوت گزینه های پیچیده تر و شلوغ تر با الگوهای نزدیکتر به هم را انتخاب کنید.
مورد مهم دیگر، تناسب فرم الگوها با فرم دیگر وسایل موجود در فضا است، سعی کنید بین الگوهای شارپ و تیز و خطی و بین الگوهای منحنی و دایره وار و غیر زاویه ای موجود بین طح های کاغذ دیواری و وسایل و موارد موجود در فضا تعادل و بالانس برقرار شود.
نکته دیگر اندازه الگوهای کاغذ دیواری هندسی است. الگوهای درشت و خلوت تر مناسب فضاهای کوچک و الگوهای ریزتر نیز مناسب فضاهای بزرگ اند.
مورد دیگری که باید به آن توجه داشت، میزان ملایم و تند بودن رنگ ها و میزان مشخص بودن الگو ها است. هر چه قدر رنگ ها و الگو ها تند تر و مشخص تر باشد، طرح آن بر محیط غالب تر می شود و محوریت بیشتری در نظر بیننده خواهد گذاشت، بلعکس طرح های ساده و کمرنگ تر محوریت کمتری در دکوراسیون داخی ایجاد خواهند کرد.

4380

پیشنهاد می شود این سبک کاغذ دیواری را برای جلوه دهی بیشتر، بر روی یک دیوار با بیشترین وسعت نصب کنید تا از شلوغی بیش از حد فضا جلوگیری کنید و در عین حال، چشم انداز زیبایی ایجاد کرده باشید. این روش برای فضاسازی محیط نیز گزینه مناسبی خواهد بود و می تواند به راحتی از لحاظ بصری، فضاسازی مورد نظر شما را انجام دهد.
نکته نهایی و بسیار مهم، توجه به نصب درست و حرفه ای این سبک کاغذ دیواری ها است. برای کاغذ دیواری هندسی، اختلاف حتی یک میلی متر می تواند نمای نهایی را خراب کرده و نتیجه نهایی را به جای نمایی خیره کننده، به یک فاجعه تبدیل کند.
پس به عنوان نکته نهایی، استخدام نصاب حرفه ای، آخرین قدم برای داشتن فضایی با نمای خیره کننده از کاغذ دیواری هندسی مورد علاقه تان است.
رعایت نکات بالا می تواند زیبایی و جذابیت بیشتری برای نتیجه نهایی کار به همراه داشته باشد.
امروزه کاغذ دیواری های هندسی مانند دیگر نمونه های کاغذ دیواری، جنس ها و ویژگی های مختلفی از جمله ضد آب بودن، قابل شستشو بودن و ... را دارند و در کنار تنوع رنگ و الگو و طرح، دامنه کاربرد گسترده تری ایجاد می کنند.

وبسایت ساختمون یک وبسایت تبلیغی در حیطه  ساختمان ها و محصولات مربوطه می باشد. از محصولاتی که نمایندگی آن در وب سایت ساختمون موجود است به پرده کرکره، پرده زبرا، کرکره برقی، شومینه،پارتیشن و موراد دیگر اشاره کرد. همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون از دیگر خدمات سایت نیز استفاده فرمایید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای