دسته بندی ها

پکیج (پکیج دیواری و زمینی)

فروشندگان و مجریان پکیج دیواری و معمولی

  • نصب وتعمیرآبگرمکن وپکیج..لوله کشی سرد و گرم.. کولر و پمپ آب...سیم کشی ساختمان..نصب و راه اندازی دوربین مداربسته
    آدرس: تهران
  • مرکز پخش و فروش انواع عایق های الاستومریک.انواع بست و نیوساپورت.پکیج.رادیاتور پنلی
    آدرس: درستکار
  • طراحی - مشاوره و اجرای کلیه سیستم های تاسیسات صنعتی و ساختمانی و تصفیه آب فروش تجهیزات گرمایشی(موتورخانه پکیج و رادیاتور) فروش تجهیزات سرمایشی(چیلر - کولرگازی - داکت اسپیلت - کولر آبی)
    آدرس: خیابان دانشگاه
  • فروش انواع محصولات گرمایشی و سرمایشی فروش اسپیلت،کولرگازی،پکیج،رادیاتور،داکت اسپیلت فروش داکت اسپیلت
    آدرس: میرداماد
  • نمایندگی مجاز تعمیر پکیج آریستون،ایران رادیاتور و ،،،، تعمیر پکیج ال جی،فرولی،سونیه دوال،ایساتیس،بوتان تمامی برندها تعمیر و سرویس میشودتهران،شهر ری، اعزام سرویس کار ب تمام مناطق تهران
    آدرس: شهر ری
  • فروش محصولات تهویه مطبوع (سرمایشی و گرمایشی)
    آدرس: خیابان کمال اسماعیل
  • فروش ،نصب و تعمیر انواع پکیج و رادیاتور و کولرگازی
    آدرس: پیروزی
  • لوکس مارت، فروش آنلاین کالای منزل لوکس و مدرن
    آدرس: میدان فردوسی
  • نمایندگی آب گرم کن های خورشیدی و برق خورشیدی در اصفهان، درچه فروش، نصب و راه اندازی کلیه سیستم های خورشیدی
    آدرس: خیابان شریعتی
  • نمایندگی محصولات بوتان و ایران رادیاتور مرکز فروش و پخش پکیج و رادیاتور و آبگرمکن(بوتان وایران رادیاتور) مشاوره و پشتیبانی و خدمات پس از فروش
    آدرس: میدان رسالت

راهنمای خرید، بررسی و انتخاب انواع مدل های پکیج

از گذشته تا به امروز سیستم‌های گرمایشی متفاوتی هم برای گرم کردن فضا و هم تامین آب گرم مصرفی و یا فقط یکی از مصارف ذکر شده مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از قدیمی ترین سیستم‌ها موتورخانه‌ می‌باشد. موتورخانه‌ها در گذشته بیشتر مورد استفاده می‌گرفتند البته امروزه نیز هنوز طرفداران خاص خود را دارند. برای موتورخانه باید فضای خاصی تعبیه نمود و به وسیله گرم کردن آب و عبور دادن آب گرم در رادیاتورها گرمای فضا را تامین می‌کنند. همچنین برای تامین آب گرم نیز دارای کوئل‌ها و منبع‌های مخصوصی می‌باشند. موتورخانه‌ها علاوه بر مزایایی که دارند، مشکلات خاص خودشان را نیز دارا می‌باشند. به علاوه هزینه نگه داری و سوخت بسیار سنگینی دارند. علاوه بر موتورخانه‌ها می‌توان به سیستم‌هایی گرمایشی نفتی، آبگرمکن‌ها و موارد دیگر اشاره نمود که هرکدام مزیت‌ها و معایب مخصوص به خود را دارند. پکیج سیستم گرمایشی جدیدی است که می‌تواند جایگزین مناسبی برای انواع سیستم‌های گرمایشی باشد.

ادامه مطلب

پکیج‌ها سیستم گرمایشی مدرنی هستند که در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرند و طرفداران زیادی دارند. در ایران نیز چند سالی است که استفاده از پکیج رواج پیدا کرده است. این سیستم قابل نصب در فضاهای گوناگون می‌باشد و محدودیتی برای محل نصب آن وجود ندارد. برای ایمنی بیشتر توصیه می‌شود که هنگام نصب این سیستم گرمایشی از دودکش‌های دوجداره استفاده نمایید تا هم هوای مورد نیاز دستگاه به خوبی تامین شود و هم از ورود هرگونه آلاینده‌ی هوا به درون منازل جلوگیری گردد. پکیج‌ها به دو صورت زمینی و دیواری نصب می شوند که هر کدام ویژگی‌های خاصی دارند.

پکیج‌ زمینی: این مدل بر روی زمین نصب می‌شود و یک مخزن دارد که این مخزن همیشه دارای آب گرم است و به محض استفاده و خارج شدن آب گرم از مخزن، سریعا با آب گرم پر می شود.

پکیج دیواری: این مدل همانطور که از اسمش پیداست بر روی دیوار نصب می‌شود و بسیار هم پرطرفدار است. ظاهری شبیه به آبگرمکن‌ها دارد و فضای زیادی به خود اختصاص نمی‌دهد.

پکیج‌ها دارای دو حالت تابستانه و زمستانه می‌باشند که در هرکدام از این حالت متناسب با فصل‌های گرم و سرد عملکرد خاصی دارند. در حالت تابستانه دستگاه زمانی که به آب گرم نیاز داشته باشیم شروع به کار کردن می‌کند و زمانی که شیر آب گرم باز گردد به صورت اتوماتیک سنسور فشار دستگاه، مشعل آن را روشن نموده و پس از بستن شیر مشعل را خاموش می‌نماید. در حالت زمستانه این دستگاه علاوه بر تامین آب گرم مصرفی باید آب گرم سیستم گرم کننده مانند رادیاتورها را نیز تامین کند. در حالت زمستانی آب گرم مصرفی نسبت به آب گرم سیستم گرمایشی اولویت دارد و هنگام باز کردن شیر آب گرم، سنسور برقی دستگاه مدار سیستم گرمایشی را تا وقتی که شیر آب گرم باز است قطع می کند، البته این موضوع موقتی بوده و به هنگام بستن شیر آب گرم، سنسور مدار سیستم گرمایشی را مجددا وصل می‌نماید. بدین صورت در حالت زمستانی در هر زمانی آب گرم هم برای مصرف کردن و هم برای سیستم گرمایشی در دسترس ما قرار می‌گیرد. شایان ذکر است که موضوعات بیان شده در حالت‌های تابستانه و زمستانه این دستگاه در مورد مدل‌ دارای مخزن آن متفاوت بوده و دستگاه بدین صورت عمل نمی‌کند و همیشه در مخزن آن دستگاه آب گرم هم برای مصرف و هم برای سیستم‌های گرمایشی موجود است.

پکیج‌ها قابلیت تنظیم دما دارند و بر روی آن‌‌ها نیز کنترل کننده دما نصب می‌شود که به افراد اجازه می‌دهد تا دمای پکیج را مناسب با فضا و نیاز خود تنظیم نمایند البته دمای حداکثر پکیج‌ها برای جلوگیری از بروز خطرهای مختلف، معمولا به صورت پیش فرض در کارخانه با توجه به نوع آن تنظیم می‌شود. هنگام انتخاب این سیستم باید به متراژ ساختمان، نوع و میزان مصرف آب منطقه دقت نمود و بهتر است نصب و راه اندازی و تعمیرات پکیج را به کارشناسان این امر بسپاریم تا از آسیب زدن به دستگاه و بروز دیگر خطرات احتمالی جلوگیری نماییم. برخی پکیج‌ها دارای فن و برخی دیگر بدون فن می‌باشند. که مدل‌های فن دار قابلیت نصب در فضای باز را دارند ولی مدل‌های بدون فن الزاما باید درون ساختمان‌ها نصب شوند. در کل مدل‌های فن دار مزایای بیشتری نسبت به نمونه‌های بدون فن دارند و نمونه‌های بدون فن برای استفاده در فضاهایی با متراژ اندک مناسب نیستند.

آشنایی با انواع سوخت مصرفی پکیج‌ها

تمامی پکیج‌ها اعم از دیواری و زمینی، از لحاظ نوع سوخت مصرفی‌شان به چهار دسته گازسوز (گازی)، برقی، گازوییلی و دوگانه سوز تقسیم می‌شوند. مدل‌های گازی و برقی کاملا بی صدا هستند و هم درون ساختمان و هم بیرون ساختمان قابل نصب می‌باشند اما مدل‌های گازوییلی و دوگانه سوز دارای سر و صدا می‌باشند و الزاما باید در بیرون ساختمان جایی مناسب برای نصب آن‌ها تعبیه شود تا سر و صدای آن‌ها مخل آسایش ساکنین ساختمان نگردد.

مزایای استفاده از پکیج‌ها

این سیستم‌ها به صورت مستقل برای هر واحد ساختمانی قابل استفاده می‌باشند و تعمیرشان نسبت به سایر سیستم‌های گرمایشی بسیار ساده‌تر است. پکیج‌ نسبت به سایر سیستم‌های گرمایشی مثل موتورخانه‌ها فضای اندکی را اشغال می‌کند و همچنین هزینه سوخت مصرفی و هزینه تعمیر و نگه داری آن نسبت به دیگر سیستم‌ها کمتر است. استفاده از پکیج‌ها برای گرم کردن ساختمان‌های گوناگون به رادیاتورها محدود نمی‌شود و می‌توان از آن‌ها با سایر سیستم‌های گرمایشی از قبیل فن کویل، گرمایش از کف و موارد دیگر نیز استفاده نمود.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون

مطالب مفید درباره پکیج