دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

دکوراسیون خاص و مدرن با نورپردازی راه پله ها

logo
Sakhtemoon
دکوراسیون خاص و مدرن با نورپردازی راه پله ها

راه پله المانی مهم در فضای ساختمان است که می توان با نورپردازی آن هم روشنایی مورد نیاز برای پله ها را تامین کرد و هم زیبایی دکوراسیون آن را دو چندان نمود.


نورپردازی در هر فضایی، یکی از کلیدی ترین و محوری ترین نقش ها را ایفا می کند. این عنصر حیاتی علاوه بر کاربردی که دارد، نمای محیط را بسیار متفاوت و منحصر به فرد می کند. یکی از فضا هایی که نور پردازی در آن نقش بسیار مهمی را ایفا می کند، راه پله است. نورپردازی در راه پله ها باید بتواند به خوبی مسیر حرکتی را مشخص کند و علاوه بر این، تاثیر اولیه مطلوب را برای بیننده قبل از رسیدن به مقصد مورد نظر ایجاد کند. منابع نور به کار رفته برای نور پردازی پله ها می توانند، نمونه های نقطه ای توکار، دیوارکوب های کوچک، لوستر های تک چراغه کوچک و حتی نورپردازی های رشته ای مخفی با لامپ های LED و توکار باشند. تنوع موارد و سبک های به کار رفته برای راه پله و راهروی آن به نسبت گذشته بسیار بالا است و می تواند برای هر دکوراسیون و ساختار راه پله ای به کار گرفته شود. معمولا امروزه برای نورپردازی راه پله ها از روشنایی خودکار استفاده می شود که علاوه بر کاربرد بیشتر، موجب صرفه جویی در مصرف برق نیز می شود. در این مقاله وبسایت ساختمون می توانید ایده های جالب نورپردازی راه پله را مشاهده کنید. همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون محصولات آن مثل پرده کرکره، پنجره upvc، کفپوش اپوکسی، پله گرد، پارتیشن و موراد دیگر را مشاهده فرمایید. به علاوه با مراجعه به وبسایت می توانید از امکانات و خدمات آن نیز استفاده نمایید .

4609

نورپردازی دیوار های راه پله

دیوار های راه پله هایی با ابعاد بزرگ، می توانند محل مناسبی برای  اجرای نورپردازی شما باشند. بهتر است اندازه اشکال نور پردازی و فرم آن متناسب با فضایی باشد که راه پله به خود اختصاص داده است و همچنین منابع نوری به کار رفته در داخل خود دیوار کار گذاشته شود و هم سطح با دیوار باشد. محل قرار گیری منابع نور بر روی دیوار می تواند بر روی هر بخشی از دیوار باشد و حتی می توانید این منابع را در نزدیکی خود راه پله اجرا کنید. در نهایت با این روش نورپردازی، نور موجود راه پله در شب دو چندان شده و نمایی منحصر به فرد ایجاد می کند.

نورپردازی در زیر لبه پله ها

این مدل نورپردازی می تواند یکی از جذاب ترین موارد برای یک نور پردازی مدرن، مینیمال و جذاب باشد. منابع نور در این سبک از نورپردازی به صورت رشته هایی هستند که در طول راه پله و در زیر لبه آن کار گذاشته می شوند. اگر قصد اجرای این نوع نور پردازی را در راه پله خانه تان دارید باید به این نکته توجه کنید که پله ها لبه مناسب را داشته باشند. نور و نمای نهایی این سبک نورپردازی راه پله بسیار متفاوت، زیبا، مناسب دکوراسیون داخلی مدرن و حتی سنتی نیز خواهد بود.

4612

نورپردازی نرده راه پله

این سبک نور پردازی راه پله نیز سبک جدید و جالبی است. نور به کار رفته در زیر نرده ها قرار می گیرد و نمایی با سبک مدرن، ملایم و زیبا ایجاد می کند. می توان از منبع نور LED رشته ای و یا نقطه ای با فواصل منظم برای این نوع نورپردازی استفاده کرد. نتیجه نهایی این نوع نور پردازی به علت ایجاد نقاط محوری بصری و سایه روشن های منحصر به فرد ایجاد شده، بسیار خاص و جذاب است.

نورپردازی روی خود پله ها

برای این سبک نورپردازی، از سطح خود پله استفاده می شود و مناسب ترین منبع نور برای آن، منبع نور نقطه ای و توکار است. در نتیجه این نوع نورپردازی، مسیر راه پله با نقطه هایی نورانی و با فواصل منظم، مشخص می شود و علاوه بر این، تمرکز دید بیننده را نیز به مسیر حرکتی متمرکز می کند.

4614

نکات مهم در رعایت نورپردازی راه پله ها

تعداد منبع نور در راه پله

نورپردازی بهتر است غیر متمرکز باشد. باید توجه داشته باشید هدف از نور پردازی پله ها، مشخص کردن کل راستای آن است که این امر با توجه به ساختار راه پله، از طریق یک نور پردازی واحد و متمرکز ممکن نیست. بنابراین، بهتر است نورپردازی را در فواصل منظم در طول راه پله ادامه دهید. البته باید توجه داشت اگر محیط راه پله به صورتی باشد که نور کافی نداشته باشد و نور پردازی غیر متمرکز نیز نتواند این نیاز را برآورده کند، باید حتما منبع نور متمرکز و قوی تری را نیز برای نورپردازی نهایی در نظر بگیرید.

رنگ نورپردازی به کار رفته برای راه پله

معمولا رنگ های نورپردازی به کار رفته در راه پله ها رنگ های ملایم و گرم و یا ترکیبی است. نور پردازی زرد و ملایم یکی از پرطرفدار ترین رنگ هایی است که برای نورپردازی این فضا به کار می رود. اما این به این معنا نیست که نمی توان رنگ های دیگر را به کار برد. می توانید با مشورت با متخصصان در این زمینه و با توجه به المان ها و دکوراسیون و ساختار راه پله، رنگ بندی مناسب را برای این فضا به کار ببرید. در برخی از دکوراسیون های مدرن، رنگ نور پردازی یکی نقش اصلی در ایجاد بالانس رنگ ها و ایجاد تناسب را ایفا می کند.

4616

پیشنهاداتی برای نورپردازی راه پله

تمامی پیشنهادات ذکر شده برای نور پردازی را می توان به صورت ترکیبی و یا به تنهایی مورد استفاده قرار داد. تنها نکته مهم، رعایت تناسب، میزان نورپردازی و کاربردی بودن و امنیت افرادی است که از راه پله استفاده می کنند. این ترکیب را می توانید در مورد رنگ های به کار رفته برای نور پردازی نیز به کار ببرید. برخی مدل های نور پردازی ممکن است برای هر راه پله ای مناسب نباشند، برای همین بهتر است قبل از هر اقدامی با متخصصان در این زمینه مشورت های لازم را انجام دهید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای