دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

تغییر دکوراسیون داخلی منزل در فصل زیبای زمستان

logo
Sakhtemoon
تغییر دکوراسیون داخلی منزل در فصل زیبای زمستان

با فرا رسیدن فصل زمستان، می توان با استفاده از رنگ های گرم، نورپردازی های خاص و المان های دیگر جلوه ای بی نظیر و جذاب به دکوراسیون داخلی خانه ها بخشید.


خیلی از افراد خوش ذوق و با سلیقه با رسیدن فصل زمستان به فکر ایجاد تغییر و تحول در دکوراسیون داخلی منزل شان می افتند. اگر شما هم فکر می کنید با آمدن فصل سرما و با زیاد تر شدن ساعت ماندن تان در خانه دل تان می خواهد تغییری اساسی ایجاد کنید، به شما پیشنهاد می شود این مقاله وبسایت ساختمون را بخوانید تا از ایده های آن برای ایجاد طرحی جدید در دکوراسیون داخلی منزلتان الهام بگیرید.

دکوراسیون داخلی مناسب فصل زمستان

روزهای کوتاه زمستانی تا حد زیادی بر روی روحیه افراد تاثیر می گذارد، خیلی ها زمستان را به خاطر فرصت کمی که در روز برای رسیدگی به کارهایشان دارند، دوست ندارند و یا از غروب های سرد، دلگیر می شوند پس چه چیز بهتر از فضای گرم و صمیمی در دکوراسیون داخلی خانه می تواند روی بهتر شدن روحیه اثر بگذارد؟ نگران نباشید. برای تغییر دکوراسیون داخلی خانه و آماده کردن آن برای حال و هوای زمستانی نیاز نیست مبلغ زیادی هزینه کنید. تنها با چند ایده ساده و کم خرج می توانید فضا را آن طور که باید آماده روزهای سرد زمستانی کنید.

4805

چیدمان مبلمان در دکوراسیون داخلی زمستانی

مبلمان یکی از المان های تاثیرگذار در فضای داخلی خانه است. اگر در فضای خانه از بخاری های گازسوز یا شومینه استفاده می کنید که در جای مشخصی قرار گرفته اند با آمدن فصل زمستان بایستی چیدمان مبلمان را تغییر داده و آن ها را نزدیک وسیله گرمایشی قرار دهید. حتی فاصله آن ها را از هم در فصل زمستان باید کمتر کنید و حتی الامکان به هم نزدیک بچینید.

استفاده از رنگ های شاد و گرم در فصل زمستان بسیار توصیه می شود. اما زمستان تنها سه ماه از سال را شامل می شود پس چندان مقرون به صرفه نیست که به فکر تغییر دادن مبلمان بیفتید و بخواهید رنگ های سرد را با رنگ های گرم تعویض کنید ولی استفاده از کوسن ها و بالشتک های تزیینی در رنگ های متنوع و شاد این جا به یاری شما می آید. رنگ هایی چون قرمز، نارنجی و زرد در کنار مبلمانی که در رنگ های خنثی چون خاکستری و سفید هستند، زیبایی خیره کننده ای به دکوراسیون داخلی فضای مورد نظر خواهند بخشید.

4806

پرده مناسب دکوراسیون داخلی زمستانی

علاوه بر مبلمان، پرده ها هم همیشه گزینه مناسبی برای تغییر دکوراسیون به حساب می آیند. پرده زبرا، یکی از انواع مدل های جدید از پرده های کرکره ای است که بافت آن به صورت دوبل است و امکان سایه و روشن شدن پرده را فراهم می‌کند. بجز پرده زبرا انواع متفاوت و زیبای دیگری از پرده کرکره وجود دارد. اگر از پرده هایی با پارچه و دوخت ساده استفاده کنید که هزینه تمام شده کمتری هم دارند می توانید بدون دردسر، به راحتی هر وقت که دل تان خواست آن ها را با نوع دیگری تعویض کنید. در فصل زمستان استفاده از پرده های ضخیم باعث می شود انرژی کمتری به هدر برود و فضای خانه هم گرم بماند. پس پرده ها را هم از رنگ های گرم و شاد و از جنس ضخیم انتخاب کنید. حواس تان باشد پرده های قدیمی را هم دور نیندازید، به زودی بهار از راه می رسد و شما می توانید دوباره پرده های قبلی را متناسب با دکوراسیون بهاره خانه استفاده کنید.

استفاده از پتو و بافت های سبک در طراحی داخلی زمستانی

حتما شما هم در کافه ها و رستوران ها پتو های کوچک و نازکی که برای جلوگیری از سرما در فضای باز کافه روی صندلی ها قرار داده شده را دیده اید. چطور است این ایده خلاقانه را به خانه بیاوریم؟ قرار دادن چند پتوی ساده و نازک، باز هم در رنگ های متنوع و طرح های فانتزی روی مبل ها، هم در دکوراسیون داخلی خانه تاثیر گذار است و هم باعث می شود اگر کسی احساس سرما کرد بتواند از آن ها استفاده کند. برای اتاق خواب هم استفاده از روتختی های بافت فکر خوبی است.

4807

استفاده از پشم حیوانات در دکوراسیون داخلی زمستانی

اگرچه خیلی از ما نسبت به استفاده از پوست و پشم حیوانات حس خوبی نداریم ولی خز ها و پشم های حیوانات در طرح های زیبا وجود دارد که قابلیت گرم کردن بالایی هم دارد. هم روی زمین و هم روی مبل ها می توان از این پشم ها استفاده کرد و به گرم تر شدن فضا کمک کرد.

استفاده از گلیم برای گرم کردن کف خانه

امروزه که کف اکثر خانه ها کفپوش های سنگی استفاده شده است باعث شده زمین خانه یا خیلی دیر گرم شود یا اصلا گرمای خانه تاثیری روی سرمای آن نداشته باشد. راه رفتن روی کفپوش های سرد تا حد زیادی سرما را منتقل می کند و باعث می شود احساس خوبی از راه رفتن در خانه نداشته باشیم. بهتر است در فصل زمستان تا جایی که می توانیم از فرش ها و گلیم های کوچک که هماهنگ با دکوراسیون داخلی خانه و رنگ پرده ها انتخاب شده استفاده کنیم. تهیه قالیچه های کوچک هم قیمتی مقرون به صرفه دارد و هم به راحتی در فضای خانه قابلیت جا به جایی دارد. فراموش نکنید اگرچه مبلمان هست، اما گاه ممکن است برای انجام کاری مجبور شویم روی زمین بنشینیم.

4808

استفاده از دستگاه بخور در طراحی داخلی زمستانی

دیدن بخاری که از کتری یا سماور خارج می شود ناخودآگاه حس گرما می دهد. استفاده از یک دستگاه بخور که طراحی متناسب با دکوراسیون داخلی خانه دارد فضای خانه را گرم و مرطوب می کند. علاوه بر این، با دیدن بخارش هم حس خوبی به افراد القا می شود.

نورپردازی و روشنایی مناسب دکوراسیون داخلی زمستانه

نورپردازی را در فضای خانه برای فصل زمستان فراموش نکنید، در فصل زمستان که هوا به زودی تاریک می شود و ما هم از پرده های ضخیم برای گرم تر کردن دکوراسیون داخلی خانه استفاده کرده ایم بدیهی است فضای داخلی خانه تاریک شود استفاده از آباژور های زیبا در نقاط مختلف خانه باعث زیبا تر شدن و گرم تر شدن خانه خواهد شد.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای