دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با پنجره ترمال بریک و مزایای استفاده از آن

logo
Sakhtemoon
آشنایی با پنجره ترمال بریک و مزایای استفاده از آن

پنجره ترمال بریک به علت دارا بودن خاصیت شکست حرارتی، نسبت به سایر پنجره های چند جداره، دارای مقاومت بیشتری در برابر حرارت، رطوبت و صدا می باشد.


اگر چه پنجره های دو جداره آلومینیومی به دلیل مقاومت در شرایط جوی گوناگون جز یکی از پر کاربرد ترین پنجره دوجداره به حساب می آیند اما یک مشکل عمده دارند. آن مشکل این است که آلومینیوم رسانای خوبی است و در نتیجه موجب اتلاف انرژی می شود. در دنیای امروزی که همه جا بحث صرفه جویی در مصرف انرژی است و این موضوعی مهم به حساب می آید پس باید به فکر راه حلی برای استفاده از این پنجره ها بود. پیدا کردن این راه حل به تولید پنجره ترمال بریک منجر شده است. در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی پنجره ترمال بریک و ویژگی ها و مزایای استفاده از آن پرداخته ایم. اگر هنوز پنجره های منزل در حال ساخت تان را انتخاب نکرده اید و یا قصد تعویض آن ها را دارید حتما پیش از آن که اقدامی کنید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

6638

پنجره ترمال بریک چیست؟

ترمال بریک به معنای شکست حرارتی است. در این نوع پنجره ها لایه پلاستیکی از جنس EPDM که عایق است بین قاب داخلی و خارجی پنجره قرار گرفته و در نتیجه از انتقال حرارت ممانعت می کند. 

6639

ویژگی ها و مزایای استفاده از پنجره های دو جداره ترمال بریک

این پنجره ها به دلیل داشتن تیغه های پلی آمید عایق بسیار خوبی برای حرارت، رطوبت و صوت هستند. پلی آمید مقاومت بالایی در برابر حرارت، مواد شیمیایی، اشعه و آب دارد و می تواند در برابر آن ها خواص مکانیکی خود را حفظ کند. ویژگی عایق بودن پنجره ترمال بریک باعث شده است که استفاده از آن ها تا اندازه زیادی از اتلاف انرژی جلوگیری کند. به علاوه عایق صوت بودن این محصول باعث می شود آرامش بیشتری در خانه فراهم باشد و هم چنین سر و صدای داخلی خانه مزاحمتی برای دیگر همسایه ها ایجاد نکند. تحقیقات نشان داده است در صورت استفاده از درب و پنجره ترمال بریک می توانیم در فصل های سرد سال تا 38 درصد از اتلاف انرژی جلوگیری کنیم. این عدد در فصل های گرم سال حدود 32 درصد می باشد. استفاده از پنجره های دو جداره آلومینیومی ترمال بریک کاهش 20 درصدی هزینه ها را در سرمایه گذاری اولیه و 28 درصدی را در مصرف سوخت خواهد داشت. شیشه های دو جداره ای که در میان پروفیل های آلومینیومی قرار می گیرند به طور کاملی عایق بندی می شوند.

این پنجره ها آلومینیومی هستند و در نتیجه وزن سبکی دارند. سبکی برای درب و پنجره ها مزیت خوبی به حساب می آید. البته این سبکی باعث نمی شود که در برابر فشار باد ضعیف باشند. خوبی پنجره های ترمال بریک همین است که در عین سبکی در برابر وزش باد مقاوم هستند.

علاوه بر این ها پنجره ترمال بریک ایمنی خوبی در برابر سرقت دارد و همچنین در برابر حوادث طبیعی نظیر زلزله هم دارای مقاومت قابل قبولی می باشد.

یکی از مهم ترین عواملی که در انتخاب درب و پنجره های هر ساختمانی تاثیر دارد زیبایی و تنوع رنگ است. پنجره های ترمال بریک در رنگ های متنوع تولید می شود و زیبایی خاص خود را دارد که هر سلیقه ای آن ها را می پسندد.

از ویژگی های مهم پنجره های آلومینیومی که در مورد انواع ترمال بریک هم صدق می کند مقاومت آن ها در شرایط جوی، بارش باران و تابش آفتاب است. داشتن این ویژگی ها باعث می شود بتوان از پنجره ترمال بریک در شرایط جوی گوناگون استفاده کرد و محدودیتی از این بابت وجود ندارد. پنجره های آلومینیونی ترمال بریک با محیط زیست سازگار بوده و قابل بازیافت هستند.

ویژگی غیر قابل اشتعال بودن پنجره ترمال بریک باعث بالا رفتن امنیت آن شده است. یکی دیگر از ویژگی های این پنجره ها مقاومت آن ها در برابر آلودگی ها و هم چنین ذرات گرد و غبار است. پنجره های آلومینیومی ترمال بریک را می توان به راحتی با یک پارچه نم دار مثل روز اول تمیز کرد و برق انداخت. خوبی دیگر پنجره های آلومینیومی ترمال بریک این است که زیبایی و ظرافت پنجره های آلومینیومی را دارا بوده و در عین حال خواص آن مشابه خواص پنجره دوجداره upvc می باشد.

6640

محدودیت استفاده از پنجره ترمال بریک

یکی از معایب پنجره ترمال بریک بالا بودن هزینه یراق آلات این پنجره ها است و همچنین چون میزان مصرف آلومینیوم هم زیاد می باشد در نتیجه به صرف هزینه بیشتری نیاز است، چون هزینه درب و پنجره از میزان وزن آلومینیوم به کار رفته حساب می شود. البته اگر محدودیت بودجه وجود نداشته باشد می توان از این عیب چشم پوشی کرد. اگرچه هزینه استفاده از پنجره های دو جداره ترمال بریک زیاد است اما از سوی دیگر با به کار گیری آن ها تا اندازه زیادی از اتلاف انرژی جلوگیری می شود همه هزینه های اولیه در واقع قابل جبران است و می توان گفت که صرف هزینه زیاد می ارزد.

6641

اگر قصد خرید مصالح ساختمانی با کیفیت و با قیمت مناسب از قبیل انواع کفپوش ها، سقف های کاذب، ساندویچ پنل ها، پله گرد ها، پرده های مختلف، انواع پارتیشن بندی ها، شومینه های مدرن و مختلف، سازه های پیش ساخته گوناگون، کرکره های برقی و موارد دیگر را دارید با مراجعه به وبسایت ساختمون می توانید عرضه کنندگان این محصولات را به خوبی بشناسید و بهترین انتخاب را داشته باشید. وبسایت ساختمون با رصد کردن مستمر بازار و بررسی نیاز های مشتریان بالقوه در این زمینه، معتبرترین مراکز عرضه کننده فعال را معرفی می نماید.

6642
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای