دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

تخم مرغ رنگی و تزیین تخم مرغ برای سفره هفت سین

logo
Sakhtemoon
تخم مرغ رنگی و تزیین تخم مرغ برای سفره هفت سین

دیگر چیزی تا سال جدید باقی نمانده است. برای داشتن سفره هفت سینی متفاوت، بیایید امسال تخم مرغ رنگی های هفت سین را به سبک ساختمون تزیین کنیم.


تخم مرغ رنگی یکی از اجزای سفره هفت سین است که نماد تولد، شکوفا شدن، رشد و نمو می باشد. در گذشته مردم با رنگ های طبیعی مثل رنگ پوست پیاز و موارد دیگر تخم مرغ های خود را رنگ می کردند و در سفره هفت سین قرار می دادند. حتی برخی افراد در دید و بازدید های نوروزی، تخم مرغ رنگی به هم هدیه می دادند. برای تزیین تخم مرغ، روش ها و ایده های بسیاری وجود دارد و قانون خاصی برای طرح یا نوع تزیین وجود ندارد. شما می توانید از المان های بهاری مثل انواع گل ها، پرنده ها و ... استفاده کنید. همچنین می توانید از المان های نوروزی سنتی مثل عمو نوروز، حاجی فیروز و موارد مشابه در تزیین تخم مرغ ها استفاده کنید. شما می توانید در آخرین روزهای سال با رنگ یا تزیین کردن تخم مرغ، در کنار خانواده خود ساعات خوشی را داشته داشته باشید . برای همین منظور ما در این مقاله ساختمون، چند روش تزیین کردن تخم مرغ را به شما نشان می دهیم.

ایده هایی برای تخم رنگی

امروزه تخم مرغ ها به صورت پلاستیکی، سفالی و سرامیکی در بازار وجود دارند. لذا در صورتی که تمایلی به استفاده از تخم مرغ طبیعی ندارید و یا دوست دارید تخم مرغ تزیین کرده دست خودتان را تا سال ها بعد نگه داری کنید، می توانید از این نوع استفاده نمایید. در صورتی که می خواهید تخم مرغ طبیعی استفاده کنید، توصیه می کنیم برای استحکام بیشتر، آن را آبپز نمایید. همچنین اگر تمایل دارید تخم مرغ تزیین شده خود را میل نمایید، بهتر است برای تزیین آن از رنگ های طبیعی استفاده کنید. از خوردن تخم مرغ آبپز که با مواد شیمیایی تزیین شده است، پرهیز نمایید. برای تزیین تخم مرغ ها، شما می توانید از ساده ترین مواد در دسترستان استفاده نمایید. البته می توانید با صرف هزینه کمی، تزیین های خاص و لاچکری برای تخم مرغ هفت سین داشته باشید. با ایده های ساختمونی، برای رنگ آمیزی و طراحی تخم مرغ هفت سین همراه باشید.​

استفاده از چسب چوب برای تزیین تخم مرغ

در این روش، می توانید از هر نوع تخم مرغ اعم از طبیعی، سفالی و ... استفاده کنید. این روش بسیار ساده و کاربردی می باشد. برای شروع کار، ابتدا روی تخم مرغ خود را به چسب چوب آغشته می کنید و سپس آن را درون انواع اکلیل رنگی، مهره های رنگی، شن های رنگی و موارد مشابه می غلتانید و اجازه می دهید تا چسب چوب خشک شود.

می توانید بعد از آغشته کردن تخم مرغ به چسب چوب، آن را با خرده های کاغذ رنگی بپوشانید. سپس اجازه دهید چسب چوب کامل خشک شده و پس از آن، یک لایه دیگر روی آن چسب چوب بزنید. همچنین می توانید به جای کاغذ رنگی از انواع دستمال های طرح دار استفاده نمایید. به علاوه می توانید طرح های مورد نظر خود را از انواع کاغذ های کادو و یا دستمال های طرح دار جدا کرده و استفاده نمایید. همچنین می توانید از انواع پارچه نیز برای چسباندن بر روی تخم مرغ استفاده کنید.

3759

یک ایده دیگر تزیین تخم مرغ به وسیله چسب چوب این است که از انتهای تخم مرغ، کم کم آن را به چسب چوب آغشته کرده و نخ های مختلف رنگی به دور تخم مرغ بپیچید.

3761

استفاده از لاینر رنگ ویترای برای تخم مرغ رنگی

شما در این روش می توانید ابتدا تخم مرغ خود را با هر رنگی که دوست دارید رنگ کنید و سپس با استفاده از لاینر های مختلف، روی تخم مرغ مجدد نقاشی کنید. همچنین می توانید قبل از استفاده از لاینر هیچگونه رنگی روی تخم مرغ استفاده نکرده و از رنگ اولیه تخم مرغ به عنوان رنگ پس زمینه کارتان استفاده کنید. در این روش نیز می توانید از انواع تخم مرغ های طبیعی، سفالی و سرامیکی استفاده نمایید.

3763

استفاده از ورق های ترنسفر برای تخم مرغ رنگی

ورق های ترنسفر دارای طرح های متنوع بوده و می توان طرح های روی این ورق ها را به روی تخم مرغ ها منتقل کرد. اگر طرح خاصی مدنظرتان باشد، می توانید طرح خود را بر روی کاغذهای مخصوص چاپ کرده و بعد از آن روی تخم مرغ ها منتقل کنید. این روش برای طراحی حاجی فیروز یا سبزه بر روی تخم مرغ بسیار کاربردی است. همچنین اگر تخم مرغ رنگی های شما برای شرکت، اداره یا محل کار شما باشد، می توانید نماد مخصوص به محل کار خود را چاپ کرده و روی تخم مرغ ها منتقل کنید.

برای ترنسفر کردن روی تخم مرغ، می توانید از تخم مرغ به صورت ساده و رنگ نشده استفاده کنید. با این حال، اگر می خواهید تخم مرغ رنگی باشد ابتدا باید تخم مرغ را رنگ کرده و اجازه دهید تخم مرغ کامل خشک شود بعد از ورق ترنسفر استفاده نمایید. پس از طراحی طرح مورد نظرتان بر روی کاغذ ترنسفر، کاغذ های ترنسفر را داخل آب هم دمای محیط قرار داده تا طرح مورد نظر جدا شود. هنگامی که طرح جدا شد، به دو صورت می توانید آن را به تخم مرغ منتقل کنید. روش اول این است که چسب مخصوص ترنسفر را روی تخم مرغ زده و بعد طرح را روی چسب قرار دهید و حباب های هوا را از زیر طرح خارج کنید. در روش دیگر، چسب مخصوص را پشت طرح زده و بعد روی تخم مرغ منتقل می کنیم. بعد از اتمام کار، روی سطح تخم مرغ اسپری کیلر می زنیم.

3765

امیدواریم با ایده های رنگی رنگی ساختمون، امسال تخم مرغ رنگی های زیبا و سفره هفت سین متفاوتی داشته باشید.

با خدمات "ساختمون" آشنا شوید:

وب‌سایت ساختمون مختص تبلیغ انواع کالاهای ساختمانی اعم از کالاهای دکوراسیون داخلی (مانند انواع شومینه و انواع پرده مانند پرده کرکره ای)، انواع درب‌ها (مانند انواع درب ضد سرقت یا درب‌ اتوماتیک شیشه ای و کرکره برقی)، انواع پنجره و توری پنجره (مانند پنجره دوجداره یا پنجره UPVC)، انواع مصالح ساختمانی (مانند چوب، گچ و سیمان، پوکه معدنی و ...)، انواع سقف (مانند سقف عرشه فولادی و سقف کاذب)، انواع ابزار و یراق و ماشین آلات (ابزار آلات برقی و دستی، قفل، کلید و پیچ و مهره و ...)، انواع کفپوش‌ها (مانند کفپوش بتنی، پارکت و ...)، انواع پله پیش ساخته، پله گرد، انواع نمای ساختمان (مانند نمای کامپوزیت) و سایر کالاهای ساختمانی است. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون با انواع اقلام ساختمانی مورد نظرتون و با فعالان در این زمینه‌ها آشنا شوید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای