دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

نکات مهم برای انتخاب هود آشپزخانه کدامند؟

logo
Sakhtemoon
نکات مهم برای انتخاب هود آشپزخانه کدامند؟

از مهم ترین وسایل موجود در آشپزخانه ها، هود آشپزخانه است که چربی و بخارات حاصل از پخت و پز را خارج می کند و هوای آشپزخانه را نیز تصفیه می نماید.


یکی از کاربردی ترین وسیله ها در آشپزخانه های امروزی، هود آشپزخانه است. این وسیله هوای ناشی از پخت و پز را خارج کرده و هوا را نیز تصفیه می کند. همچنین مانع از نشست ذرات بو و چربی بر روی وسایل خانه می شود. هود ها امروزه دو کاربرد اصلی دارند، مکش هوای گرم داخل آشپزخانه به بیرون، که نیازمند کانال کشی و لوله کشی به بیرون آشپزخانه است و مورد دوم، مکش و تصفیه هوای موجود در فضای آشپزخانه است. علاوه بر این، این وسیله تاثیر بسیار زیادی در نمای نهایی و دکوراسیون داخلی آشپزخانه دارد. امروزه هود های موجود در بازار دارای تنوع بسیار گسترده ای از ویژگی های فنی تا ظاهر و ابعاد و موارد دیگر هستند. مدل های هود از لحاظ ظاهر و محل نصب به صورت کلی به مواردی همچون هود های شومینه ای، هودهای مخفی (ساده و آسانسوری)، مورب، جزیره ای و زیر کابینتی تقسیم می شوند. این تنوع و گستردگی انتخاب می تواند برای شما موجب سردرگمی، کلافه شدن و حتی انتخابی نادرست شود. موارد زیادی در انتخاب درست هود متناسب با فضای هر آشپزخانه ای دخیل است که با در نظر داشتن و توجه به آن ها، می توان انتخابی درست و اصولی داشت. دراین مقاله وبسایت ساختمون می توانید نکاتی درباره انتخاب هود مناسب برای آشپزخانه تان را بخوانید. همچنین مقاله هایی با موضوع های مختلف مثل سازه ال اس اف، ساندویچ پنل، پارتیشن بندی و انواع دیگر در وبسایت ساختمون موجود است که در صورت تمایل می توانید از آن ها نیز استفاده نمایید.

4640

مساحت موجود برای نصب و اجرای هود آشپزخانه

باید قبل از هر اقدامی میزان فضای موجود برای نصب و اجرای هود را در نظر بگیرید. ممکن است فضای موجود کافی نباشد و برای اجرای نمونه متناسب، نیاز به ایجاد تغییرات جزئی برای ایجاد فضا برای هود آشپزخانه تان باشید. در هر صورت، اولین قدم در مراحل انتخاب هود آشپزخانه، در نظر داشتن این فضا است. برای هود های مکشی که نیاز به خروجی نیز دارند، باید علاوه بر در نظر داشتن فضای نصب خود هود، فضای لازم برای کانال کشی و لوله های خروجی هوا را نیز مد نظر داشته باشید.

جنس بدنه هود آشپزخانه

هود آشپزخانه در تماس مستقیم با بخار و بو و چربی های ناشی از پخت و پز غذا است، بنابراین آسانی تمیز کردن آن اهمیت زیادی دارد. سعی کنید نمونه مد نظر شما دارای سطحی باشد که لک پذیری پایین و پاکسازی آسانی داشته باشد. علاوه بر این، جنس هود باید مقاومت کافی در برابر گرما، حرارت و رطوبت را داشته باشد تا در محیط آشپزخانه دچار فرسودگی و کاهش طول عمر مفید نشود.

4642

صدای هود آشپزخانه در حین کار کردن

یکی از اساسی ترین موارد در انتخاب هود آشپزخانه علاوه بر مکش، صدای آن است. معمولا صدای هود آشپزخانه در درجه اول تا سوم می تواند معیار مناسبی برای تخمین میزان صدای تولیدی توسط این محصول باشد. سعی کنید قبل از خرید این مورد را تست کنید و از ارائه دهندگان بخواهید این گزینه را در جلوی شما مورد آزمایش قرار دهند.

تناسب بین خروجی هود با خروجی آشپزخانه

اختلاف در این خروجی ها می تواند موجب ایجاد صدای بلند در هود آشپزخانه در حین روشن شدن شود. این مورد مستقل از صدایی است که این محصول در حالت عادی ایجاد می کند و ممکن است هود متناسب شما، به علت این اختلاف صدای ناهنجار ایجاد کند. با در نظر داشتن اندازه خروجی آشپزخانه، هود هایی متناسب با این اندازه را در نظر داشته باشید.

4644

مکش هود آشپزخانه

مهم ترین و اساسی ترین ویژگی برای سنجش کارایی هود آشپزخانه قدرت مکش آن است. این ویژگی بر اساس معیاری به نام  CFM سنجیده می شود که به معنای فوت مربع در هر دقیقه است. به عبارت ساده تر، این معیار جهانی مشخص می کند که هود آشپزخانه مورد نظر در هر دقیقه قدرت مکش چند متر مربع را دارد. برای مصارف خانگی، بازه و اندازه مناسب برای این معیار، 40CFM در نظر گرفته شده است و برای ساختمان هایی یا حجم بزرگ تر، میزان 120 CFM به عنوان مقدار مناسب برای این معیار اعلام شده است. برای انتخاب هود با مکش مناسب با توجه به فضای آشپزخانه و کل خانه، بهتر است مشورت کردن با افراد ارائه دهنده را حتما در نظر داشته باشید.

دستی و یا دیجیتال بودن هود آشپزخانه

مدل های امروزی این محصول دامنه متنوعی از کاربرد های دیجیتال از جمله کنترل از راه دور و یا دارا بودن سنسور های حساس به بو و دود را دارا هستند. این ویژگی ها متناسب با نیاز های مختلف کاربران ارائه شده اند که می توانید با بررسی موارد موجود، بهترین گزینه را با توجه به نیاز های خود انتخاب کنید. از سوی دیگر، مدل های دستی در هنگام تعمیر به علت ساختار ساده تر، هزینه کمتری را برای صاحب هود خواهند داشت در صورتی که برای مدل دیجیتال ممکن است اینگونه نباشد. علاوه بر این، کار کردن با نمونه های دستی برای افراد سالخورده و کم توان می تواند به مراتب ساده تر و آسان تر باشد و بهتر است با توجه به ویژگی های توانی افراد در ارتباط با هود، این مورد را نیز در نظر داشته باشید.

4646

فیلتر مناسب هود آشپزخانه

فیلتر های مختلفی برای هود ها ارائه شده است، اما جدید ترین و مناسب ترین مورد، فیلتر های آلومینیومی هستند. این فیلتر ها علاوه بر ارائه کارایی مورد انتظار، نسبت به مواد دیگر شست و شوی راحت تری دارند و قابل استفاده مجدد هستند و نیازی به تعویض مکرر در کوتاه مدت را ندارند. این ویژگی فیلتر آلومینیومی باعث می شود نسبت به نمونه فیلتر های دیگر، گزینه به صرفه تری باشد.

نمای نهایی برای هود آشپزخانه روکار

این امر به علت نقش پر رنگ هود های روکار در نما و دکوراسیون داخلی آشپزخانه، اهمیت زیادی دارد. تناسب ابعاد، اندازه، رنگ، جنس و فرم هود با سایر اجزای موجود در آشپزخانه، می تواند به شما در انتخاب نمونه مناسب کمک زیادی بنماید.

نصب هود آشپزخانه توسط افراد متخصص

مورد آخر که اهمیت زیادی نیز دارد، نصب درست و اصولی هود آشپزخانه است. سعی کنید از افراد متخصص و ماهر در این زمینه کمک بگیرید. به این نکته توجه داشته باشید که هر چقدر هم که انتخاب شما درست و بهترین گزینه باشد، در صورتی که هود به صورت درست و استاندارد نصب نشود، در نهایت هنگام استفاده راندمان و کارایی آن پایین می آید و ممکن است طول عمر مفید آن کاهش پیدا کند.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای