دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با پگ بورد و تاثیر آن در دکوراسیون داخلی آشپزخانه

logo
Sakhtemoon
آشنایی با پگ بورد و تاثیر آن در دکوراسیون داخلی آشپزخانه

پگ بورد ها تخته‌ های سوراخ داری هستند که می توان با آویزان کردن وسایل از آن‌ ها فضا را مرتب کرد. پگ بورد انتخابی عالی برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه است.


پگ بورد ها یکی از محصولات ساده، متفاوت و در عین حال بسیار کاربردی می باشند. این وسیله متشکل از صفحه ای است که در سطح آن سوراخ هایی با فواصل مشخص قرار دارد. نمونه های مختلف پگ بورد می تواند سوراخ هایی با قطر مختلف داشته باشند. علاوه بر این تفاوت، این بورد ها در ابعاد مختلفی ارائه می شوند و از این رو، برای هر فضایی قابل اجرا و بکارگیری هستند. از پگ بورد برای سازماندهی وسایل در فضا های مختلفی مانند آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب، فضای کاری و موارد دیگر استفاده می شود. این محصول برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه و به خصوص آشپزخانه های کوچک، بسیار مناسب و کاربردی خواهد بود و می تواند مشکل و محدودیت های کمبود فضای آشپزخانه را تا حد زیادی جبران کند. در این مقاله وبسایت ساختمون در مورد پگ بورد و تاثیر شگفت انگیز شان در دکوراسیون داخلی آشپزخانه می پردازیم.

6079

مرتب سازی دکوراسیون داخلی با استفاده از پگ بورد

اما چگونه از این محصول برای سازماندهی فضای مورد نظر استفاده می شود؟ حفره های روی صفحه پگ بورد همان طور که اشاره کردیم، دارای قطر های مختلفی می باشند. در مورد قطر های کمتر، داخل حفره های پیچ قرار داده می شود و با استفاده از آن ها، وسایل و ابزار های مورد نظر سازماندهی و نگه داری می شوند. برای قطر های بیشتر، از قطعات استوانه ای متناسب با حفره ها استفاده می شود و مجددا می توان وسایل مورد نظر را از آن ها آویزان کرد. مورد جذاب در بکارگیری این محصول در دکوراسیون داخلی آشپزخانه این است که شما می توانید به راحتی محل آویزان بودن وسایل از پگ بورد را تنظیم کنید و با استفاده از تخته هایی با ابعاد متناسب، بخش هایی از پگ بورد را به شلف های موقت و یا ثابت تبدیل کنید. ایده دیگر این است که از قفسه های آویزی برای نگه داری موارد دیگر بر روی این محصول استفاده کنید. موارد بسیار متنوعی در آشپزخانه از سرویس ماهیتابه و قاشق و چاقو ها، تا مواد خوراکی و دستمال ها وجود دارد که می توانید با یک چینش مناسب، آن ها را از پگ بورد آویزان کنید و از آن ها نگه داری کنید.

6080

پگ بورد ها وسیله ای کاربردی برای استفاده در دکوراسیون داخلی آشپزخانه

فواصل منظم پگ بورد این امکان را به شما می دهد که فضا سازی و سازماندهی منظم تری برای چینش و تنظیم موقعیت موارد مورد نظر تان داشته باشید و از لحاظ بصری نیز، نمایی مرتب تر و جذاب به آشپزخانه شما می دهد. شما می توانید از یک و یا چند پگ بورد در دکوراسیون داخلی موردنظرتان استفاده کنید و بر اساس پر کاربرد تر بودن وسایل و یا کمبود جای موجود، انتخاب کنید که چه موردی بر روی آن آویزان شده و نگه داری شود.

پگ بورد محصول سازمان دهی چندکاره ای است که به شما فضایی برای آویزان کردن، ایجاد شلف های موقت، قرار دهی موقت قفسه و موارد دیگر می دهد و تمامی این موارد کاملا بر اساس سلیقه و خواست شما خواهد بود. موقعیت های زیادی در فضای داخلی آشپزخانه وجود دارد که با در نظر داشتن آن ها، می توانید این بورد را در دکوراسیون داخلی آشپرخانه تان به کار ببرید.

برای بکارگیری پگ بورد، اولین مسئله این است که شما قصد دارید بر روی آن چه مواردی را قرار دهید. به طور مثال برای ملزومات و وسایل پر مصرف آشپزی، توصیه می شود محل نصب پگ بورد، در نزدیکی محل پخت و پز و با رعایت فاصله مجاز برای حفظ ایمنی باشد. موقعیت هایی که می توانید این محصول را در آن قرار دهید می تواند زیر جزیره آشپزخانه، بر روی یک دیوار با فضای خالی بیشتر نسبت به دیوار های دیگر، در کنار سینک ظرف شویی و یا در قسمت مابین کابینت های دیواری و زمینی باشد.

6081

انواع پگ بورد

پگ بورد ها در سه مدل فلزی، پلاستیکی و میسونیت ارائه می شوند.

پگ بورد های فلزی با ظاهر براق و صیقل خورده خود، نمای متفاوتی به دکوراسیون آشپزخانه می دهد. این مدل از جنس استیل و یا فولاد است و به همین علت بورد های فلزی مقاوم تر از دو مدل دیگر هستند و امکان آویزان کردن وسایل سنگین تر آشپرخانه مانند ماهیتابه ها نیز در آن ها وجود دارد. طول عمر این محصول بالا است و همین ویژگی ها، آن را به نمونه گران قیمتی نسبت به موارد مشابه تبدیل می کند.
توصیه می شود در صورتی که محل قراردهی این محصول در فضای مرطوب آشپزخانه است، از نمونه های ضد زنگ پگ بورد های فلزی استفاده کنید. همچنین بهتر است به علت فلزی بودن این محصول، از دور بودن و عدم تماس آن با سیستم ها و سیم های برقی اطمینان کسب نمایید.

پگ بورد های پلاستیکی پلیمر و یا اکرلیک ساخته می شود. مواد سازنده این نوع پگ بورد در قالب از پیش ساخته شده قرار می گیرد و از این رو تنوع بسیار بالایی دارد. وزن این محصول نسبت به دو مدل دیگر سبک است و از این رو امکان ساخت ابعاد بزرگ تر آن وجود دارد و همچنین حمل و نصب راحتی دارد.
این نوع پگ بورد معایب و محدودیت های دو نمونه دیگر (امکان کپک زندگی، امکان زنگ زدن، دفرمه شدن و ...) را ندارد و در عین حال، استحکام و مقاومت بالایی دارد.

پگ بورد میسونیت از جنس کامپوزیت (فیبر چوب کمپرس شده به همراه رزین) است. این مدل رایج تر از دو نمونه دیگر است و در ابعاد مختلفی ارائه می شود. به علت جنس متشکل از چوب این محصول، توصیه می شود آن را در مجاورت رطوبت و فضاهای پر رطوبت آشپزخانه قرار ندهید.

6082

نکات انتخاب پگ بورد برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه

موقعیت قراردهی پگ بورد

این مورد در مرحله اول به انتخاب ابعاد متناسب پگ بورد برای آشپزخانه کمک می کند. همچنین با توجه به مقاومت متفاوت نمونه های پگ بورد با جنس های مختلف، این موضوع به شما کمک می کند که جنسی متناسب با محل قرار گیری پگ بورد برای داشتن محصولی با طول عمر مفید بیشتر، انتخاب کنید.

متناسب با دکوراسیون داخلی آشپزخانه انتخاب کنید

رنگ، جنس و فرم کلی پگ بورد فضای قابل توجهی از دکوراسیون داخلی آشپزخانه تان را تحت تاثیر قرار می دهد، از این رو نمونه ای متناسب با فضای داخلی و سبک آشپزخانه تان انتخاب کنید.

از شلوغی بیش از حد اجتناب کنید

درست است که کاربرد پایه ای پگ بورد برای سازماندهی و ایجاد فضای نگه داری و ذخیره سازی بیشتر است، اما این به این معنی نیست که تمامی سطح پگ بورد را تا جای ممکن پر کنید. این امر با توجه به در معرض دید بودن پگ بورد، فضای آشپزخانه تان را شلوغ تر نشان می دهد که ممکن است خوشایند نباشد.

خلاقانه فکر کنید

سطح پگ بورد به شما امکان پیاده سازی مدل های بی شماری از چیدمان را می دهد که حتی با وجود وسایل ثابت، نما های متنوعی ایجاد خواهد شد. پس هر چند وقت یک بار وسایل روی پگ بورد را مجددا بازچینی کنید و از چیدمان جدید و بهینه تر وسایل تان لذت ببرید.

6084

وبسایت ساختمون علاوه بر ارایه مطالب مفید ساختمانی در مور خرید مصالح و متریال های مختلف انواع پرده ها (پرده کرکره، پرده زبراکفپوش اپوکسی، شومینه های مختلف و کاربرد های آن ها، وب سایتی قابل اطمینان در زمینه سبک های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی است. شما می توانید از مطالب مفید ارایه شده در زمینه تغییرات دکوراسیون، رنگ شناسی، سبک های مختلف چیدمان وسایل از آن بهره گرفته و وقت کم تری را به جست و جو در این زمینه ها اختصاص دهید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای