دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

ایده‌های الهام‌بخش برای دکوراسیون ورودی منزل

logo
Sakhtemoon
ایده‌های الهام‌بخش برای دکوراسیون ورودی منزل

دکوراسیون ورودی منزل اولین و مهمترین چیزی است که در بدو ورود خانه به چشم ‌می‌آید. پس برای کسب ایده‌های ناب در این باره با ما همراه شوید


مهم‌ترین و تاثیرگذارترین بخش هر فضا ورودی آن است، چرا که وقتی  وارد منزل می‌شویم اول به ورودی پا می‌گذاریم. اما معمولا راهرو‌ها و ورودی‌های منزل مظلوم‌ترین و فراموش‌شده‌ترین بخش‌های خانه هستند و کمتر به چیدمان آنها اهمیت می‌دهیم. شاید بگویید ورودی‌های کوچک آپارتمان‌های جمع‌وجور امروزی جایی برای دکوراسیون ورودی منزل باقی نمی‌گذارند اما نگران نباشید چه ورودی منزل شما بزرگ و جادار باشد و چه کوچک و نقلی، روش‌های زیادی برای تزئین و زیباسازی آن وجود دارد و حتی می‌توانید با کمترین هزینه و ساده‌ترین وسایل فضای خاص خودتان را خلق کنید. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در وبسایت ساختمون مطلبی را به ایده‌های الهام بخش برای دکوراسیون ورودی منزل اختصاص دهیم.

نکته‌های کاربردی برای دکوراسیون ورودی منزل

وقتی صحبت از دکوراسیون و چیدمان منزل می‌شود، بلافاصله وسایل گران‌قیمت و هزینه‌های زیاد برایمان تداعی می‌شود. اما جالب است بدانید کار بسیار ساده‌تر از چیزی است که تصور می‌کنید و با ساده‌ترین وسایل می‌توان فضایی دلپذیر در این بخش ایجاد کرد. مهم‌ترین نکته در دکوراسیون ورودی منزل این‌ست که چیدمان این قسمت باید گرم وخوشایند برای مهمانان شما، بازتاب‌دهندۀ سبک شما باشد و حس‌وحال خوبی برای ایجاد کرده و خوشحال‌تان کند. در ادامه به چند نکتۀ کاربردی در این زمینه می‌پردازیم.

وسایل اضافی را از این قسمت خارج کنید

شرط اول تاثیرگذار و آرامش‌بخش بودن یک فضا مرتب بودن آن است. بسیار دیده‌ایم که ورودی منزل تبدیل به انباری برای کفش‌ها و خرده‌ریزهایی که جایی برایشان پیدا نکرده‌ایم می‌شود. پیش از هر کاری این قسمت را مرتب کرده و وسایل اضافی را خارج کنید تا بتوانید میزان واقعی فضایی که برای چیدمان در اختیار دارید تخمین زده و دکوراسیون مناسبی برایش انتخاب کنید.
4075

از فضای ورودی به عنوان فضای مکمل منزل استفاده بهینه کنید

بهترین کاری که می‌توانید در زمینه دکوراسیون ورودی منزل انجام دهید تعبیه کمد و کابینت‌های دیواری در این بخش است، البته با در نظر گرفتن وسعت فضایی که در اختیار دارید. اگر فضای کافی دارید کمد دیواری بزرگی سفارش دهید که جایی برای قرار دادن کفش‌ها، لباس‌هایی که به طور روزمره استفاده می‌کنید، بخشی برای قرار دادن لباس‌های مهمان‌ها، چندین کشو برای گذاشتن داروها و خرده‌ریزهایی مانند واکس و غیره، داشته باشد. به این ترتیب هم سر و سامانی به ورودی منزل داده‌اید هم فضایی اضافه برای قرار دادن وسایل روزمره ایجاد کرده‌اید. اگر تمایل دارید فضا چند منظوره باشد می‌توانید کابینتی کوچک‌تر در ورودی قرار دهید که تنها برای کفش‌ها و چند کشو برای خرده‌ریزها جا دارد و از فضای بالای این کابینت برای نصب آینه، تابلو، آویز کلید استفاده کنید.

4077

تناسب دکوراسیون ورودی منزل با چیدمان کلی خانه

این نکته همان‌قدر که اهمیت زیادی دارد، به همان نسبت هم مورد توجهی قرار می‌گیرد. دکوراسیون ورودی منزل شما بازتاب سبک و سلیقه شماست، بنابراین نمونه‌ای کوچک از خانه‌تان در این قسمت هم باید دیده شود. برای مثال اگر در دکور منزل‌تان از رنگهای شاد و زنده استفاده کرده‌اید، از رنگی که در فضای اصلی خانه غالب است در قسمت ورودی هم استفاده کنید و با اگر دکوراسیون منزل‌تان سنتی است از عناصر چیدمان سنتی به تناسب فضا استفاده کنید مانند آینه و یا قاب منبت‌کاری و گلیم و....

4079

آینه را فراموش نکنید

آئینه از مرسوم‌ترین و کاربردی‌ترین تزیینات برای ورودی خانه است که با هر سبک و سیاقی می‌تواند سازگار شود. این روزها کمتر آپارتمانی است که ورودی‌اش نور طبیعی داشته باشد و قرار دادن آینه در این مکان برای دکوراسیون ورودی خانه‌هایی که پنجره و نور طبیعی کافی ندارند انتخاب مناسبی است. علاوه بر این قرار دادن آینه در یک فضا باعث بزرگ‌تر دیده شدن آن می‌شود.  با توجه به اینکه آینه‌هایی با طراحی‌های مختلف و متنوع در بازار وجود دارد می‌تواند با خاطری آسوده آینه موردنظر برای دکوراسیون ورودی منزل‌تان را پیدا کنید.

دکوراسیون را با توجه به وسعت فضا انتخاب کنید

این نکته بسیار ساده گاهی اوقات به دست فراموشی سپرده می‌شود. برای اینکه دکوراسیون ورودی منزل‌تان دلپذیر و آرامش‌بخش باشد وسایلی که برای چیدمان این بخش انتخاب می‌نید باید با وسعت آن تناسب داشته باشند. اگر ورودی شما کوچک و نقلی از قرار دادن کمد، کابینت، کنسول در این قسمت خودداری کنید. یک کنسول کوچک همراه با آینه و قالیچه‌ای که از فضای موردنظر کوچک‌تر است در بزرگ‌ و دلباز‌تر  نشان دادن این فضا نقش مهمی دارد.

4081

از گل و گیاه استفاده کنید

در دکوراسیون ورودی منزل، گل‌ها و گیاهان را بی‌دریغ استفاده کنید. گیاهان می‌توانند فضای سرزنده و شادابی و حسی از آرامش و آسودگی را در ورودی خانه ایجاد کرده و جلوۀ طبیعت را به منزل‌تان ببخشند. سعی کنید گلدانی پر از گل‌های طبیعی را در ورودی خانه و در کنار گیاهان سبز قرار دهید، بخصوص در فصل بهار که می‌توانید گلدان‌‌تان را با طیف گسترده‌ای از گل‌ها با رنگ‌های مختلف آرایش کنید و فضایی به یادماندنی و زیبا خلق کنید.

در استفاده از خرده‌ریزها و رنگ‌ها و تزئینات دست‌ودل‌باز باشید

هیچ فضایی بدون افزودن و رنگ و جزئیات کامل نمی‌شود و ورودی منزل هم از این قاعده مستثنا نیست. برای ایجاد فضایی متفاوت در ورودی منزل‌تان می‌توانید از کاغذ دیواری با طرح‌های خاص، رنگ‌آمیزی با رنگ‌های تند و چشم‌گیر، استفاده از قالیچه‌ای متناسب با طراحی کلی فضا، انواع تابلوهای بزرگ و کوچک، رخت‌آویز و میز و کنسول با طرح‌های خاص استفاده کنید.

4084

چند ایدۀ خلاقانه برای دکوراسیون ورودی منزل

طراحی مینیمالیستی

اگر دوست دارید دکوراسیون ورودی منزل‌تان ساده باشد، سبک مینیمال بهترین گزینه برای شماست. در سبک مینیمال علاوه بر سادگی، جزئیات شکل، فضا و رنگ‌ها اهمیت زیادی دارند، بنابراین از قرار دادن چیزهای اضافه خودداری می‌شود تا چیزهایی که وجود دارند بتوانند به بهترین شکل جلوه‌گر شوند. برای طراحی مینیمالیستی ورودی می‌توانید از یک آینه، نیکمت چوبی ساده که به رنگ دلخواه‌تان یا رنگی چشم‌گیر رنگ‌آمیزی شده، سبد حصیری، رخت‌آویز ساده از جنس چوب طبیعی استفاده کنید. سعی کنید از قرار دادن تزئینات و جزئیات اضافی روی دیوارها خودداری کنید.

خلق فضایی شخصی با استفاده از میز و صندلی و کنسول

یکی از راه‌های خلاقانه برای دکوراسیون ورودی منزل، استفاده از میز و صندلی و کنسول است. اینجا جایی است که می‌توانید وسایل منحصر به فردی که ممکن است با اثاث خانه‌تان تناسب چندانی نداشته باشند به بهترین شکل بهره ببرید و فضای خاص خودتان را خلق کنید. یک صندلی تک با رنگ‌آمیزی جدید و یا تعویض رویۀ آن در کنار میز و آباژور و چند گلدان می‌تواند فضایی متفاوت در آستانۀ ورود به خانه ایجاد کند.

گالری خودتان را بسازید

دیوار ورودی خانه بهترین محل برای ساختن یک گالری شخصی است. می‌توانید نقاشی‌ها و تابلوهای خط، عکس‌ها ، مجسمه‌ها و یا جمله‌های الهام‌بخش موردعلاقه‌تان را که در قاب زیبایی قرار گرفته‌اند، روی دیوار ورودی نصب کرده و هر روز موقع وارد و خارج شدن از خانه آنها را مرور کنید.

با خدمات "ساختمون" آشنا شوید:

وبسایت ساختمون یکی از معتبرترین مراجع نیازمندی‌های صنعت ساختمان است که در آن انواع محصولات مرتبط با صنعت ساختمان از جمله انواع کفپوش‌ها مانند کفپوش بتنی یا کفپوش اپوکسی، انواع درب داخلی و خارجی مانند انواع درب ضدسرقت، دوربین مداربسته، انواع سقف کاذب، انواع نمای ساختمان مانند نمای کامپوزیت یا نمای اسپایدر، انواع پله گرد یا پله پیش ساخته، انواع دکوراسیون داخلی مانند پرده کرکره، انواع پنجره و توری پنجره مانند پنجره دو جداره و پنجره UPVC و ... و فعالان در این حوزه ها، ارائه شده است. شما به راحتی می‌توانید از طریق سایت ساختمون با فعالان ساختمانی در شهر یا استان خود ارتباط برقرار کنید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای