دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

تفاوت پاراوان و پارتیشن | نقش پاراوان و پارتیشن در دکوراسیون داخلی

logo
Sakhtemoon
تفاوت پاراوان و پارتیشن | نقش پاراوان و پارتیشن در دکوراسیون داخلی

پاراوان و پارتیشن ها گزینه بسیار مناسبی برای جداسازی بخش های مختلف خانه های نقلی می باشند که در زیبا سازی دکوراسیون داخلی آن ها نیز تاثیر بسزایی دارند.


در خانه های کوچک امروزی که فضای داخلی خانه برای انجام خیلی از فعالیت ها کم است، استفاده از پاراوان ها و پارتیشن های متحرک کمک زیادی به خلق فضا های کاربردی کرده است. تنها با قرار دادن یک پاراوان که در طرحی مناسب با دکوراسیون داخلی خانه انتخاب شده می توان در فضا صرفه جویی کرد و بدون صرف هزینه، قسمتی از خانه را به یک فعالیت خاص اختصاص داد. برای منازلی که امکان تغییر معماری منزل و جابه جایی دیوار ها وجود ندارد، پارتیشن ها و دیوار های متحرک یک گزینه خوب و کم هزینه به حساب می آیند. اگر فضای داخلی خانه باز باشد می توان با دست باز تر از پارتیشن ها استفاده کرد. در ادامه این مقاله وبسایت ساختمون به موضوع نقش پاراوان و پارتیشن ها در دکوراسیون داخلی ساختمان ها می پردازیم.

4765

مزایای استفاده از پاراوان ها در دکوراسیون داخلی

گاهی نیاز است قسمتی از دکوراسیون داخلی خانه از نظر دیگران مخفی بماند یا مثلا می خواهید نقصی از خانه را پنهان کنید. برای رسیدن به این اهداف پاراوان ها در جنس و طرح مناسب و متنوع طراحی شده اند. خیلی از افراد از پارتیشن های جدا کننده به عنوان یک المان تزیینی استفاده می کنند. یعنی لزوما نیاز به جدا کردن و قسمت بندی، دلیل استفاده از پاراوان ها نیست. اگر فضای داخلی اتاق خواب تان بزرگ باشد و بخواهید قسمتی را برای مطالعه یا انجام کار دل خواه تان اختصاص دهید می توانید با قرار دادن یک پاراوان به این هدف برسید.

4766

انواع پاراوان ها

پاراوان ها به دو صورت پایه دار و بدون پایه در بازار موجود هستند که انتخاب آن ها به سلیقه شما بستگی دارد. توجه کنید حداقل اجزای پاراوان برای آن که زیبایی مناسب را به همراه داشته باشد سه تکه است. عرض استاندارد لته های پاراوان 40 تا 50 سانتی متر و ارتفاع آن ها حدود 180 سانتی متر می باشد. در زیر برخی از پاراوان ها چرخ های کوچکی تعبیه شده که به راحتی می توان آن ها را جا به جا کرد. اگر قصد شما از قرار دادن پاراوان ایجاد فضایی کاربردی و ثابت است توصیه می شود از جدا کننده های بدون چرخ که روی زمین ثابت می شوند استفاده کنید.

پاراوان های چوبی از قدیم مورد توجه و استقبال بخش زیادی از مردم بوده اند. معمولا طرفدار های این نوع پاروان ها بیشتر از سایر انواع است. چوب به راحتی با دکوراسیون داخلی خانه ست می شود و به تنهایی هم زیبایی چشمگیری دارد. گاه پاراوان ها ترکیبی از چوب با پارچه هستند، همین تنوع و گوناگونی سبب می شود به راحتی بتوان مدل هایی که با مبلمان، پرده ها (مثل پرده زبرا، پرده کرکره) و سبک خانه همخوانی داشته باشد پیدا کرد.

نوع دیگری از محصول پاراوان مشبک است. از این پاراوان ها زمانی استفاده می کنیم که عبور نور اهمیت دارد. گاهی قرار دادن پاراوان در بخشی از خانه باعث تاریک شدن فضای پشت آن می شود پس اگر نور قسمت پشتی حائز اهمیت است باید انواع مشبک این محصول را انتخاب کنیم. در بعضی از پاراوان ها مشبک، شیشه های رنگی یا ساده کار شده است که نوع شیشه رنگی آن برای خانه هایی که سبک سنتی دارند بسیار مناسب است و باعث ایجاد فضایی خیال انگیز در خانه خواهد شد.

4768

پارتیشن های جدا کننده

پارتیشن ها هم مانند پاراوان ها برای جدا کردن بخش های مختلف خانه استفاده می شوند با این تفاوت که شکل ظاهری آن ها به لت های چسبیده به هم محدود نمی گردند. پارتیشن ها در جنس و طرح های مختلف یکی از مهم ترین جدا کننده ها برای دکوراسیون منزل به حساب می آیند. مزیت برخی پارتیشن ها که قفسه دارند نسب به پاراوان ها این است که می توان از آن ها برای قرار دادن اشیا تزیینی و یا کتاب استفاده کرد. پس هم باعث زیبا تر شده خانه می شوند و هم برای چیدمان وسایل کاربرد دارند. این پارتیشن ها معمولا ترکیباتی از چوب، کنف و شیشه هستند که استفاده از هر کدام بستگی به سبک دکوراسیون داخلی منزل دارد. در منازلی که دکور های سنتی و قدیمی دارند و مبلمان رنگ چوب استفاده شده، قرار دادن یک پارتیشن چوبی که هم قفسه برای کتاب دارد و در قسمت زیرین آن محلی برای قرار دادن گل و گیاه تعبیه شده، ایده جالبی است. یا در منازلی که دکوراسیون داخلی مدرن دارند پارتیشن های شیشه ای که در اشکال هندسی خاص طراحی شده اند زیبایی خیره کننده ای به اتاق نشیمن خواهند داد.

این روز ها طراحان داخلی پارتیشن ها را در سبک های تلفیقی تولید می کنند، ترکیباتی از چوب، شیشه، فلزات زیبا، باکس های ام دی اف و... که باعث به وجود آمدن نمونه های خارق العاده ای شده است. 
پارتیشن ها در هر قسمتی درون خانه ها، از اتاق نشیمن و اتاق خواب گرفته تا حمام و آشپزخانه کاربرد دارند. آن چه مهم است انتخاب جنس درست آن هاست که با سایر وسایل خانه هم خوانی داشته باشد. به دلیل گران بودن پارتیشن های چوبی، نوع ام دی اف آن ها هم که هزینه تمام شده کمتری نسبت به چوب دارد تولید شده که می توان به راحتی برای ایجاد یک تغییر که زیبایی خانه را چند برابر کند از آن ها استفاده کرد.

4767

استفاده از پارتیشن در اتاق کودک و نوجوان

با توجه به این موضوع که نیاز های یک کودک در حال رشد مدام در حال تغییر است، پارتیشن ها یکی از المان های مورد توجه در طراحی اتاق کودک به حساب می آیند. چرا که می توان با صرف هزینه ای اندک فضا را متناسب با نیاز کودک در سنین مختلف طراحی کرد. برای کودکان خردسال قرار دادن پارتیشنی که امکان نقاشی کردن روی آن فراهم باشد ایده مناسبی است در حالی که برای فرزند نوجوان تان شاید قرار دادن پارتیشنی که جایی برای تعبیه لباس های اضافه دارد، بیشتر مورد توجه باشد. به هرحال پارتیشن ها بسته به نیاز طراحی می شوند و به راحتی هم قابل تغییرند.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای