دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

طراحی هوشمندانه محل کار

logo
Sakhtemoon
1651

طراحی فضای کار نشان دهنده روحیه و استراتژی کارکنان آن مجموعه است. پارتیشن بندی فضای کار، جهت ایجاد مکانی برای ایده پردازی کارکنان از یک سو و در نظر گرفتن میز کنفرانس جهت هم افزایی و هم اندیشی از سوی دیگر، نشان دهنده روحیه کار گروهی در مجموعه است. با توجه به تاثیر طراحی داخلی فضای اداری در افزایش بهره وری سازمان، در ادامه راهکارهایی جهت طراحی دکوراسیون اداری با بهره بردن از پارتیشن، میز اداری، مبل اداری و میز کنفرانس ارائه شده است.

وسایل بلااستفاده محل کار را کنار بگذارید

وسایل بلااستفاده محل کار را کنار بگذارید

یک محیط کار درهم ریخته و نامنظم مانع از رشد خلاقیت کارکنان می شود .همچنین فضای محیط کار، یک دارایی ارزشمند است که نباید حتی یک متر مربع از آن را بلا استفاده گذاشت. برای شروع بهتر است از شر هر وسیله بلااستفاده یا حتی کم کاربرد خلاص شد. 
بعد از این کار، مطمئن شوید وسایل باقی مانده را در بهترین فضای موجود قرار داده اید. تمامی قوطی ها و سبدها را برچسب بزنید تا کارمندان به راحتی وسایل مورد نیازشان را پیدا کنند. توصیه می شود این برچسب گذاری و متمایز سایزی از طریق رنگ آمیزی انجام شود، زیرا علاوه بر زیبایی تاثیرات مثبت روانی به همراه داد. یکی از ابزارهایی که برای انجام این امر کاربردی است، استفاده از پارتیشن است.

استفاده از قفسه و فایل برای ساماندهی وسایل کارکنان

استفاده از قفسه و فایل برای ساماندهی وسایل کارکنان

اختصاص دادن فضای کافی برای بایگانی فایل ها و دسته بندی کردن موارد شبیه به هم و قرار دادن در یک جا و همچین در نظر گرفتن قفسه برای قرار دادن وسایل و اشیا مورد نیاز به جای قرار دادن آن ها روی میز کار، موجب تمیز و خلوت نگه داشته شدن میز کار می شود که تاثیر زیادی در آرامش فکری کارکنان دارد.
صحبت های تخصصی تر در این زمینه بسته به نوع کار شما دارد، با این حال به طور کلی می توان گفت همه شرکت ها و سازمان ها از دسته بندی اسناد و فایل های خود و ساماندهی وسایل مورد استفاده کارکنانشان سود می برند.

جداسازی فضای کار برای گروه های مختلف کاری

جداسازی فضای کار برای گروه های مختلف کاری

اصول سازماندهی خوب، شما را مجبور به تخصیص مناطق کاری جداگانه، برای نوع خاصی از فعالیت می کند. به عنوان یک قاعده کلی، فضای کاری دفاتر و شرکت ها شامل دفتر کار مدیر و یک ناحیه اصلی برای کارکنان کلیدی است که امروزه چیدمان محل نشستن کارمندان، به صورت یک ردیف طولی در امتداد هم، مطابق تصویر متداول است.

موفقیت خود را طراحی کنید

موفقیت خود را طراحی کنید

طراحی محیط کار باید به گونه ای باشد که ضمن فراهم آوردن فضاهای مجزا برای کارکنان، فضایی جهت هم فکری و ایده پردازی گروهی در اختیارشان قرار دهد. ترکیب ایجاد فضای اختصاصی کاری و فضای هم اندیشی، نیازمند استفاده بهینه از فضای موجود محیط کار است. باید خاطر نشان کرد، هزینه ای که برای طراحی محیط کاری صرف می شود در مقابل نتیجه حاصل از آن بسیار ناچیز است.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای