دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

ترفند هایی برای بزرگ تر جلوه دادن دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن

logo
Sakhtemoon
ترفند هایی برای بزرگ تر جلوه دادن دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن

اگر اتاق نشیمن نقلی دارید می توانید با ترفند هایی مانند استفاده از پرده بلند، رنگ های شاد، دیوار سفید و ... جلوه ای بی نظیر به دکوراسیون داخلی ان فضا بدهید.


کم بودن متراژ خانه ها باعث شده است که مانند خانه های قدیمی نتوان فضای زیادی برای قسمت های مختلف اختصاص داد. اتاق های نشیمن در خانه های امروزی معمولا نقلی و کوچک است مگر خانه هایی که متراژ بالا دارند. اما حتی می توان دکوراسیون داخلی اتاق های نشیمن کوچک و نقلی را هم با چند ایده ساده و کاربردی بزرگ تر جلوه داد. دانستن اصول به ما کمک می کند که فضا را به بهترین شکل ممکن نشان دهیم. در این مقاله وبسایت ساختمون به معرفی چند تا از این ایده ها می پردازیم.

7667

ورود نور به دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن

وجود نور در خانه یک نعمت است و موضوع مهمی به شمار می رود. پس اگر این نور در خانه شما وجود دارد نباید آن را بپوشانید. استفاده از پرده های ضخیم و کلفت موجب می شود که راه نور بسته شود. به همین دلیل باید از پرده های نازک استفاده کنید تا نور به آسانی داخل شود. اما اگر پنجره های اتاق نشیمن هم به گونه ای باشند که نور کافی وارد نشود در این صورت باید مراقب باشید که از همان نور کم بیشترین استفاده را داشته باشید.

برای انتخاب وسایل دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن باید به مقیاس ها توجه کنید

وقتی دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن کوچک باشد استفاده از المان های طراحی خیلی بزرگ موجب می شود که ناهماهنگی به وجود بیاید. مثلا تصور کنید اتاق کوچکی را که لوستر های خیلی بزرگ دارد. در چنین حالتی کوچک بودن اتاق خیلی بیشتر به چشم خواهد آمد. به همین دلیل بایستی حتما به مقیاس ها توجه کنید و وسایل را مناسب با فضای قابل دسترسی که دارید انتخاب کنید.

استفاده از فرش بزرگ در دکوراسیون داخلی

اگر فرش را بزرگ انتخاب کنید موجب بزرگ تر نشان دادن دکوراسیون داخلی اتاق خواهد شد و یک فضای اصلی روی سطح زمین برای شما فراهم می آورد که می توانید از آن استفاده بهینه را داشته باشید و بقیه وسایل را در اطراف آن بچینید. هرچه فرش را بزرگ تر انتخاب کنید فضای در دسترس بیشتری خواهید داشت.

در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن یک فضای دنج بسازید

کوچک بودن یک فضا همیشه موضوع منفی نیست. بلکه باید توجه داشته باشید که سبب ایجاد فضایی دنج می شود و می توان از این منظر به آن نگاه کرد. علاوه بر این در فضایی نزدیک به هم می نشینید و فضایی صمیمی خواهید داشت.

7668

استفاده از رنگ های تند و شاد در دکوراسیون داخلی

دیوار هایی که به رنگ پررنگ و براق طراحی شده اند به شما این امکان را می دهند که برای اشیا جلوه بیش تری ایجاد کنید. فکر کنید اتاق تان یک جعبه جواهرات است. از این کوچکی به نفع خودتان استفاده کنید. حتی از رنگ کردن سقف به همان رنگ دیوار ها هم فکر کنید. اما در این حالت باید حتما مبلمان و وسایل را به رنگ روشن انتخاب کنید. این تضاد بین رنگ های تیره و روشن فضایی با دکوراسیون داخلی بسیار جذاب ایجاد خواهد کرد.

فضایی چند منظوره بسازید

برای طراحی فضا های کوچک باید خلاقیت به خرج بدهید و با چند منطوره کردن فضا استفاده بهینه داشته باشید. مثلا اگر فضای قابل دسترس به گونه ای است که نمی توانید اتاق کار و اتاق نشیمن تان را به طور کامل جدا کنید چاره ای جز چند منظوره کردن فضا ندارید.

استفاده از سقف بلند در دکوراسیون داخلی

سقف بلند جلوه بهتری به اتاق نشیمن کوچک شما خواهد داد. علاوه بر این المان های طراحی دیگر هم که موجب بیشتر نشان دادن ارتفاع می شوند به کمک تان خواهند آمد. مثلا استفاده از پرده هایی با ارتفاع بلند می تواند انتخابی مناسب برای بلند تر نشان دادن سقف باشد.

استفاده از دیوار های سفید رنگ در دکوراسیون داخلی

ما در چنین فضایی نیاز داریم که اتاق را روشن نگه داریم. استفاده از دیوار های سفید رنگ و هم چنین کف سفید به ما در این زمینه کمک خواهد کرد.

7669

مبل های عثمانی و پاف انتخابی مناسب برای دکوراسیون داخلی

این نوع مبل ها علاوه بر استفاده اصلی خو دشان می توانند به عنوان جدا کننده هم در فضا های کوچک به کار برده شوند. به همین دلیل است که استفاده از آن ها برای دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن کوچک پیشنهاد می شود.

از تعداد صندلی کمتری در دکوراسیون داخلی استفاده کنید

اگر از یک کاناپه بزرگ استفاده کنید دیگر نیازی نیست که تعداد صندلی های بیشتری دور آن بچینید. باید سعی کنید که از تعداد وسیله کمتری استفاده کنید تا فضای زیادی اشتغال نشود. حتی همان کاناپه می تواند به عنوان تخت خواب هم مورد استفاده قرار بگیرد.

در چیدمان میز های پذیرایی خلاقیت به خرج دهید

مثلا به جای این که یک میز بزرگ استفاده کنید می توانید از دو یا چند  میز کوچک که به راحتی قابلیت جا به جایی دارند استفاده کنید و از فضای بین آن ها هم بهره بیشتری ببرید.

از رنگ های مختلف در دکوراسیون داخلی استفاده کنید

فکر نکنید که چون فضای تان کوچک است دیگر امکان استفاده از رنگ های مختلف و متنوع را ندارید. فقط باید مراقب استفاده از رنگ ها باشید. یعنی طوری نشود که هرج و مرج و بی نظمی اتفاق بیفتد. مثلا می شود از رنگ های مکمل و یا هماهنگ با هم استفاده کرد. همچنین می توان از رنگ هایی با یک طیف مشخص نیز استفاده نمود.

مبلمان را متنوع و با فاصله از دیوار بچینید

حتما نیازی نیست که مبل را به دیوار بچسبانید. بلکه می توانید با ایجاد کردن فضایی در پشت آن، حتی از آن قسمت هم استفاده کنید.

7670

وبسایت ساختمون علاوه بر ارایه مطالب مفید ساختمانی در مورد خرید مصالح مختلف از قبیل انواع شومینه ها، کفپوش های مختلف، پرده زبرا، پرده کرکره و کاربرد های آن ها، وبسایتی قابل اطمینان در زمینه سبک های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی است. شما می توانید از مطالب مفید ارایه شده در زمینه تغییرات دکوراسیون، رنگ شناسی، سبک های مختلف چیدمان وسایل از آن بهره گرفته و وقت کمتری را به جست و جو در این زمینه ها اختصاص دهید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای