دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

بتن اکسپوز متریالی خاص و جذاب برای استفاده در دکوراسیون داخلی

logo
Sakhtemoon
بتن اکسپوز متریالی خاص و جذاب برای استفاده در دکوراسیون داخلی

بتن اکسپوز متریالی جالب و کاربردی برای استفاده در قسمت های مختلف ساختمان می باشد. از این متریال می توان در دکوراسیون داخلی ساختمان ها نیز استفاده نمود.


همه ما می دانیم که در ساخت خانه، بتن به عنوان یکی از متریال اساسی به کار می رود ولی اگر کسی بگوید که از این متریال برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه استفاده کنیم، حتما تعجب خواهیم کرد. در حالی که طراحان دکوراسیون های مدرن و امروزی ارزش همه متریال ها را خوب می دانند و از تمام کاربری های آن ها استفاده می کنند. پس اصلا عجیب نیست که از بتن برای ایجاد تغییرات در جهت زیبایی منزل و همچنین طراحی دکوراسیون داخلی خانه استفاده کنیم. در این مقاله وبسایت ساختمون به موارد استفاده از بتن اکسپوز در طراحی دکوراسیون داخلی پرداخته ایم که می توانید با ایده گرفتن از آن طرح های جالب و جذابی را ایجاد کنید.

7426

چرا از بتن در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده کنیم؟

پیش از هر چیز بهتر است بدانیم که بتن هزینه کمتری نسبت به سایر متریال ها دارد و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است. در شرایط اقتصادی این روز ها که هزینه ها اهمیت زیادی دارد پس مهم است که از متریالی استفاده کنیم که برای مان ارزان تر تمام شود. اگر زیاد شدن هزینه ها برای تان ناخوشایند است و به فکر کاهش آن ها هستید بهتر است به بتن به چشم خریدار نگاه کرده و فکر کنید که در کجا ها می توانید از آن استفاده کنید.

بتن ماده ای محکم است و در برابر سایش و خرابی مقاوت بسیار بالایی از خودش نشان می دهد. پس همین استحکام هم می تواند از ویژگی های مثبت دیگرش باشد.

می توانید با استفاده از بافت خشن بتن و تزییناتی که در دکوراسیون داخلی اتاق خواب، حمام و یا آشپزخانه تان دارید تضادی بسیار زیبا ایجاد کنید که توجه هر بیننده ای را به خود جلب خواهد کرد.

اگر رنگ بتن را در دکوراسیون داخلی خانه دوست نداشته باشید می توانید به راحتی با رنگ آمیزی ساده آن را به شکل دل خواه تان دربیاورید.

فقط هنگام استفاده از بتن در دکوراسیون داخلی خانه باید به این نکته توجه داشته باشید که بتن سرد است و حتما از رنگ های گرم و وسایلی با این رنگ ها زیاد استفاده کنید.

7427

راهرو ها و راه پله های بتنی

بتن به تنهایی زیبایی که مورد نظر شماست را فراهم نمی کند پس باید از متریال های دیگر در کنار آن استفاده کنید تا به هدف تان برسید. مثلا پلکان بتنی را با نرده های چوبی به کار ببرید. ترکیب چوب در کنار بتن زیبایی خاصی خواهد داشت. می توانید این ایده را برعکس هم اجرا کنید. مثلا اگر دیوار های راهرو بتنی باشند بهتر است راه پله را چوبی انتخاب کنید و با نور پردازی های خاص و زیبا فضا را بهتر و چشم نواز کنید.

از ترکیبات بتن و چوب می توانید در قسمت های مختلف دکوراسیون داخلی خانه استفاده کنید. مثلا در اتاق دکوراسیون داخلی خواب ها می توانید از ترکیب چوب و بتن به زیبایی استفاده نمایید. یکی از نمونه های استفاده از بتن در اتاق خواب این است که دیوار پشت تخت خواب تان را بتنی کنید. در این حالت قرار گرفتن تخت خواب و میز های کوچک کنار تخت که از جنس جوب می باشند هارمونی لازم را به آسانی فراهم می کند. حتی آباژور های ایستاده چوبی هم گزینه خوبی خواهند بود. در اتاق خواب استفاده از لوستر های کریستال و ظریف هم با ایجاد تضاد، زیبایی خاصی به اتاق تان خواهند بخشید.
یکی دیگر از استفاده های ترکیب چوب و بتن در اتاق پذیرایی است. دیوار های بتنی در اتاقی که کفپوش های چوبی دارد و مبلمان چوبی و با رنگ های گرم آن جا چیده شده است ترکیب فوق العاده ای را ایجاد می کند.
علاوه بر چوب آجر های تزیینی هم در کنار بتن زیبایی قابل توجهی را ایجاد می کنند که نظر هر کسی را جلب می کند. برای اتاق نشیمن می توانید از دیوار های آجری مثلا در کنار دیوار های بتنی استفاده کنید.

7428

بتن در دکوراسیون داخلی آشپزخانه

خوبی بتن این است که محدودیتی برای استفاده از آن ندارید. مثلا حتی در آشپزخانه هم می توانید به کمک این متریال فضایی خاص ایجاد کنید. یک نمونه این است که کانتر آشپزخانه را از جنس بتن بسازید و مثلا با چیدن صندلی های چوبی در اطراف آن زیبایی اش را بیشتر کنید. یک نمونه دیگر این که می شود دیوار پشت کابینت های تان را که از جنس چوب یا ام دی اف هستند، از جنس بتن بسازید. حتی ساختن نیمکت هایی هم برای نشتن از جنس بتن ایده جالبی برای زیبا سازی دکوراسیون داخلی آشپرخانه تان خواهد بود.

بتن در سرویس بهداشتی و حمام

علاوه بر این که در این مورد هم دیوار های بتنی پیشنهاد می شود می توانید سکوی مقابل آینه و یا دور وان حمام را بتنی انتخاب کنید. سنگ های مرمری که معمولا در طراحی سرویس بهداشتی و حمام پر کاربرد هستند در کنار بتن زیبا بوده و ترکیب جالبی ایجاد می کنند. علاوه بر این نشستن آینه های ظریف هم بر سطوح بتنی زیبایی های خاص خودش را دارد.

7429

وبسایت ساختمون علاوه بر ارایه مطالب مفید ساختمانی در مورد خرید مصالح مختلف از قبیل انواع شومینه ها، پارتیشن بندی های گوناگون، سقف های کاذب، پنجره های دوجداره و سه جداره، ساندویچ پانل ها، کرکره های برقی، پرده های مختلف، پله گرد ها و کاربرد های آن ها، وبسایتی قابل اطمینان در زمینه سبک های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی است. شما می توانید از مطالب مفید ارایه شده در زمینه تغییرات دکوراسیون، رنگ شناسی، سبک های مختلف چیدمان وسایل از آن بهره گرفته و وقت کمتری را به جست و جو در این زمینه ها اختصاص دهید.

7430
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای