دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با شومینه فضای باز و انواع مدل های آن

logo
Sakhtemoon
آشنایی با شومینه فضای باز و انواع مدل های آن

شومینه فضای باز امکان استفاده از فضای سبز خانه در فصول سرد را ممکن می سازد و می تواند یک عنصر دکوراتیو در حیاط و یا فضای سبز باشد.


از دیرباز تا کنون انسان رابطه عمیقی با طبیعت دارد و امروزه با مدرن شدن زندگی ها نیز سعی می کند این رابطه را حفظ نماید. طبیعت و فضای آزاد حس آرامش و شادابی را به انسان القا می کند و برای استراحت کردن و تنفس هوای تازه گزینه ای بسیار پر طرفدار و عالی می باشد. افرادی که خیلی به طبیعت علاقه مند هستند المان هایی از آن را به خانه های خود می برند تا ارتباط بیشتری با طبیعت داشته باشند. قابل ذکر است که با توجه به تنوع مدل خانه ها مثل آپارتمانی و ویلایی نوع المان مذکور را باید متناسب با نوع  آن ها انتخاب کرد، به طور مثال برای خانه های ویلایی حیاط هایی با باغچه هایی پر از گل و درختان و خانه های آپارتمان گلدان های مختلف گزینه های مناسبی هستند. خانه های ویلایی با درخت های مختلف و انواع گیاهان مانند جنگلی کوچک در قلب خانه می باشد که می توان در فصل های مختلف از آن استفاده کرد. شایان ذکر است که استفاده از حیاط ها در فصل های سرد به راحتی سایر فصل ها نمی باشد به همین علت برای استفاده از فضای سبز خانه ها، پاسیو ها و سایر قسمت های اینچنینی می توان از شومینه فضای باز و یا آتشدان فضای باز استفاده کرد که علاوه بر ایجاد گرمای دلچسب می تواند زیبایی خاص و بی نظیر به فضای مذکور ببخشد. در این مقاله وبسایت ساختمون به موضوع شومینه فضای باز و مسائل پیرامون آن می پردازیم.

4649

استفاده راحت از فضای سبز در هوای سرد با شومینه فضای باز

شومینه فضای باز این امکان را به شما می دهد که در فصل های سرد بدون کوچیک ترین مشکلی به فعالیت های خود در فضای سبز خانه تان بپردازید. شومینه های فضای باز از متریال های گوناگونی مثل انواع سنگ ها، فلز های مختلف و موارد دیگر ساخته می شوند. این شومینه ها از عوامل دکوراتیو فضای سبز به شمار می آیند. همچنین آتشدان های فضای باز بسیار زیبا هستند و شب ها در فضای سبز شما می درخشند. این محصول دارای شکل های مختلفی می باشد که می توان متناسب با فضای باز مورد نظر گزینه مناسب را انتخاب نمود. همچنین اگر بخواهید دکوارسیون فضای سبز زیبا تری داشته باشید می توانید از انواع کفپوش ها (کفپوش اپوکسی)، گلدان های متفاوت، باربیکیو ها و المان های دیگر نیز استفاده نمایید. علاوه بر قرار دادن آتشدان های فضای باز با استفاده از مدل های مختلف سقف کاذب نیز می توانید تا حدی دمای فضای باز را در فصول سرد کنترل نمایید. شومینه های فضای سبز صرفا برای نصب در حیاط و یا باغ نیستند و می توان از آن ها در بالکن ها، پاسیو ها و تراس ها نیز استفاده نمود. قرار دادن شومینه در هر کدام از قسمت های بیان شده این قابلیت را به آن فضا می دهد که در فصول سرد به راحتی از آن ها استفاده کرد و می توان مهمانی ها و دورهمی ها را در آن قسمت ها به شکلی بسیار دلپذیر و جذاب برگزار نمود. شومینه های فضای سبز را می توان به صورت آماده از بازار تهیه کرد و یا به صورت دستی توسط خود افراد ساخت که هر دو مدل زیبایی خاص خود را دارا می باشند. این محصول را باید در قسمتی از فضای باز قرار داد که بافت گیاهی کمتری قرار داد و یا دیواری حائل برای آن تعیبه کرد تا از آسیب رساندن به گیاهان و گل های فضای سبز جلوگیری گردد. سوخت مصرفی آتشدان های فضای باز با توجه به نوع و مدل آن ها متفاوت است.

4651

مدل های مختلف شومینه فضای باز

همانطور که بیان کردیم شومینه فضای باز دارای مدل های مختلفی می باشد که در ادامه مقاله به برخی از  مدل ها و مسائل مربوط به آن ها می پردازیم.

شومینه فضای باز سنگی

شومینه فضای باز سنگی از لحاظ ساختاری دارای دو مدل می باشند. آتشدان سنگی مدل اول از سنگ هایی با قطعات مختلف و یا یکسان و مقداری ملات ساخته می شود. در این مدل ملات لازم ساخته می شود و سنگ ها مانند دیوار چینی روی هم چیده شده و با ملات محکم می گردند. مدل دوم شومینه فضای باز سنگی بدین گونه ساخته می شود که سنگ بزرگی را برش می دهند تا به شکل مورد نظر برسد و سپس مورد استفاده قرار می گیرد. شومینه های سنگی نمایی نوستالژیک و قدیمی دارند که زیبایی خاصی به فضای سبز و حیاط می دهند. این مدل محصول می تواند دارای پایه و یا بدون پایه باشد و شما قادر هستید بر اساس سلیقه خود نوع آن را انتخاب نمایید.

4653

شومینه فضای باز فلزی

شومینه های فلزی دارای شکل و طرح های مختلفی هستند که دست شما را در انتخاب باز می گذارند. همچنین می توانید متناسب با سلیقه خود نوع شومینه فلزی مورد نظر تان را برای فضای سبز خانه و یا باغ تان انتخاب نمایید. بعضی از مدل های فلزی دارای محافظ رویی می باشند که می توان بر روی زبانه های آتش قرار داد و قابلیت باز و بسته شدن دارند. شومینه های فلزی به طور معمول دارای پایه می باشند و در بعضی از مدل های آن که دیواره های فلزی دارند می توان بر روی دیواره های فلزی آن ها طرح های جذابی برش داد که در هنگام شب نور از این برش ها خارج شده و زیبایی این محصول را دو چندان می نماید. شومینه های فلزی معمولا به طور پیش ساخته می باشند اما شرکت هایی نیز هستند که می توانند متناسب با سلیقه مشتری مدل مورد نظر آن ها را نیز بسازند.

4655

آتشدان فضای باز بتنی

نوع دیگری از این محصول بتنی می باشد. قسمت بدنه محصول مورد نظر از بتن ساخته می شود و درون آن تا نیمه از بتن و مابقی فضای داخلی آن توسط سنگ های تزیینی پر می گردد. برای سوخت شومینه های بتنی از گاز استفاده می گردد. البته در نظر داشته باشید که در صورت استفاده از مدل شومینه بتنی باید کف سازی و تاسیسات لازم برای عبور گاز در فضای سبز تان نیز صورت بگیرد. آتشدان بتنی ظاهر جذاب و مدرن دارد که حال و هوای خاصی به فضای سبز شما می دهد.

4657
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای