دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

شومینه الکلی یک المان گرمایشی و جذاب در دکوراسیون داخلی

logo
Sakhtemoon
شومینه الکلی یک المان گرمایشی و جذاب در دکوراسیون داخلی

شومینه الکلی جایگزینی عالی برای شومینه قدیمی است که دارای ظاهری دکوراتیو بوده و سوخت آن نوعی الکل است که برعکس مدل های قدیمی و چوب سوز، دوده تولید نمی کند.


شومینه یکی از جذاب ترین و قدیمی ترین عناصر در دکوراسیون داخلی خانه ها است که از آن به منظور گرم کردن هوای فضای داخلی استفاده می شود. اما امروزه (و با گذشت زمان زیادی)، به علت استفاده از چوب به عنوان عنصر اصلی برای کارکرد شومینه، مناسب نبودن آن برای خانه های آپارتمانی و مدرن، آلودگی های ناشی از دوده و در نهایت نیاز به معماری از پیش مشخص شده برای وجود شومینه، این عنصر به مرور از معماری و ساختار خانه های مدرن حذف شده و جای خود را به وسایل گرمایشی دیگر داده است. شومینه های سنتی حتی در خانه های قدیمی نیز به اندازه سابق نیز مورد استفاده قرار نمی گیرند و صرفا نقش تزیینی دارند. با این وجود، جلوه و زیبایی شعله های آتش در فصول سرد و همچنین موقعیت مناسب این عنصر برای محوری بودن چیدمان و ایجاد موقعیتی برای اجتماعات خانوادگی و دوستانه، باعث می شود وجود شومینه در دکوراسیون داخلی هنوز هم وسوسه انگیز باشد. در این مقاله وبسایت ساختمون در مورد شومینه الکلی و مسائل مربوط به آن مطالبی را برای شما عزیزان ارائه می کنیم.

5215

شومینه الکلی، شومینه ای مدرن و زیبا

با توجه به احساس نیاز به شومینه، نمونه های مختلفی از شومینه های مدرن ارائه شده اند. یکی از این موارد، شومینه الکلی می باشد. شومینه های الکلی نسل بعد از مدل های گازی در سری شومینه های مدرن هستند که امتیازات بیشتری نسبت به نمونه های سنتی دارند و از این رو توانسته اند محبوبیت قابل قبولی پیدا کنند. از مزیت های مدل الکلی می توان به نصب راحت و بدون دردسر، نگه داری آسان، قابل حمل بودن و نصب مجدد، عدم نیاز به دریچه و لوله خروجی برای هوا، عدم نیاز به معماری از پیش تعیین شده و راه اندازی ساده آن اشاره کرد. ویژگی هایی از قبیل تنظیم درجه مشعل الکل، به کارگیری منبع سوخت رایج و تمیز، وجود نمونه های اتوماتیک، قابل اجرا بودن برای هر فضایی، تمیزسازی آسان و در نهایت زیبایی قابل توجه آن، شومینه الکلی را به انتخابی درست با مزایای زیاد تبدیل می کند.

5217

تقسیم بندی های شومینه الکلی

این محصول از لحاظ محل و موقعیت به کارگیری و ساختار به چهار دسته مشعل، الحاقی، یونیت مقاوم سازی و در نهایت نمونه های مستقل تقسیم می شود.

مدل یونیت مقاوم سازی شده این محصول در درون دهانه شومینه قدیمی قرار می گیرد و گزینه مناسبی برای مدرنیزه کردن نوع سنتی محصول مورد نظر محسوب می شود. نمونه مستقل یک المان مدولار است که می توان بنا بر تقاضا و سلیقه شخص با توجه به نمونه های موجود (دیواری، ایستاده، معلق از سقف و رومیزی) در هر موقعیتی قرار بگیرد. مدل الحاقی شومینه های الکلی محدود تر بوده و واحدی حرارتی محسوب می گردد که تنها می توان آن ها را در داخل دیوار تعبیه کرد و قرار داد. به علاوه نمونه مشعلی در این مدل از شومینه، صرفا یک سینی مشعل است که می توان آن را بر روی هر سطح نسوز و در موقعیت مناسبی، اجرا و پیاده سازی کرد. این نمونه های متنوع امکان اجرای این نوع شومینه ها را تقریبا در هر فضای داخلی فراهم می کنند و می توانند جلوه ای متفاوت و دکوراسیونی منحصر به فرد را ایجاد کنند. تنوع طراحی های این محصول بالا بوده و از لحاظ ظاهری بسیار زیبا و جلوه گر می باشد که حتی ممکن است برای انتخاب، شما را دچار سردرگمی کند.

5219

شومینه الکلی چگونه کار می کنند؟

بخش اصلی این شومینه ها از جنس استیل است و در داخل آن، سینی مشعل وجود دارد. جنس این سینی از فولاد ضد زنگ می باشد و مسئولیت نگه داری سوخت و ایجاد بستر برای آتش گیری آن را بر عهده دارد. عنصر اصلی برای سوختن و حرارت دهی در این نوع شومینه، محصولاتی الکلی هستند. این مواد سوختی تنها گرما، مقداری بخار و در نهایت کربن دی اکسید تولید می کنند و بر خلاف نمونه های سنتی هیچ دوده ای تولید نمی کنند و از این رو نیازی به تعبیه دودکش برای خروج دوده ها وجود ندارند. سوخت این شومینه در مخزن تعبیه شده قرار می گیرد و از طریق روشن کردن شومینه با فندک و یا کبریت، به کار گرفته می شود.

محصولات الکلی سوخت این شومینه عمدتا بیواتانول مایع و یا الکل ژلی (الکل ایروپروپیل) می باشند، که جزء سوخت های دوستدار طبیعت و با کمترین میزان تولید کربن هستند. این نوع سوخت در حین سوختن هیچ بویی ایجاد نمی کند و هیچ دوده یا خاکستری از خود باقی نمی گذارد.

5221

نکاتی مهم در مورد شومینه الکلی

نمی توان از آن ها به عنوان تنها منبع گرمادهی استفاده کرد!

مدل های الکلی تنها می توانند حوزه محدود و مجاور خود را گرم کنند و نمی توان انتظار داشت تمام فضای موجود با اتکا به آن ها گرم شود. بازده حرارتی این شومینه ها 2.5 الی 7 کیلو وات است که قابل قبول اما ناکافی می باشد. می توان گفت این المان بیشتر از آن که نقش محوری در گرمادهی داشته باشد، عنصری زیبا و دکوراتیو به شمار می آید.

5223

سیستم تهویه، از الزامات الحاقی شومینه الکلی

تولید دی اکسید کربن ناشی از سوخت الکل، نیاز به جریان هوای تازه را در فضای موجود ایجاد می کند که هم برای سلامت افراد حاضر و هم برای کارکرد درست شومینه، الزامی است. بنابراین وجود سیستم تهویه هوا در فضایی که این محصول در آن قرار دارد، از الزامات الحاقی برای به کارگیری این عنصر است. در نهایت مانند هر عنصر گرم کننده دیگری در فضای داخلی، رعایت نکات ایمنی برای جلوگیری از اشتعال سایر وسایل مجاور آن، اهمیت ویژه ای دارد. به همین علت بهتر است این محصول را با فاصله ای مطمئن از وسایلی مانند پرده ها (پرده زبرا، پرده کرکره)، مبلمان، المان های دکوراتیو چوبی و موارد دیگر قرار دهیم.

5225

کیفیت سوخت مورد استفاده

کیفیت الکل های مورد استفاده و نمونه های مخصوص این محصول، اهمیت زیادی دارد. گزینه های مناسب شعله هایی پر حرارت تر ایجاد می کنند و ایمن تر هستند.

5227
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای