دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

پنجره سقفی پدیده ای جدید برای سقف خانه ها

logo
Sakhtemoon
پنجره سقفی پدیده ای جدید برای سقف خانه ها

پنجره ها از دیر باز در ساختمان ها مورد استفاده قرار میگرفته اند و دارای مدل ها و طرح های گوناگونی می باشند که پنجره سقفی یکی از انواع مدل های آن ها می باشد.


پنجره ها از دیر باز یکی از اجزای جدایی ناپذیر ساختمان ها به شمار می‌آیند. به علاوه نقش اساسی هم در نمای ظاهری و هم در دکوراسیون داخلی ساختمان ها دارند. نقش مهم دیگر پنجره تامین نور، تهویه فضای مورد نظر و مرتبط ساختن فضای درونی و بیرونی ساختمان است. پنجره ها دارای مدل های مختلفی مثل پنجره دو جداره، پنجره های چوبی، پنجره های آلومینیومی و موارد دیگر می باشند. اما امروزه ایده های جدید و جذابی در طراحی قسمت های مختلف ساختمان ها و منازل دیده می شوند که حال و هوایی خاص به آن ها می بخشند. از انواع این ایده ها می توان به پنجره های سقفی اشاره نمود که جذابیتی ویژه به فضای مورد نظر می بخشند. پنجره های سقفی و یا سقف های شیشه ای علاوه بر این که حس و حالی جدید به فضای درون ساختمان می دهند،  قادر هستند که در روزها نورگیری فضا را به عهده بگیرند و در شب ها دریچه ای خاص به زیبایی ستاره ها باشند. در این مقاله وبسایت ساختمون ما به موضوع جذاب پنجره سقفی و موارد مرتبط با آن می پردازیم. اگر به این موضوع علاقه مند هستید ما را در ادامه مقاله همراهی نمایید.

4476

آشنایی با پنجره سقفی و ویژگی های آن

پنجره های سقفی نوعی خاص از پنجره ها می باشند که برعکس نوع عادی آن ها که بر روی دیوار نصب می شوند، بر روی سقف نصب می گردند. پنجره سقفی برای گرفتن نور در روز بسیار مناسب می باشد. پنجره سقفی به صورت دستی و اتوماتیک قابل کنترل بوده و امکان نصب پرده برای آن نیز وجود دارد . از پنجره سقفی می توان در ساختمان های مختلفی از قبیل خانه های ویلایی، کارخانه ها، سوله ها، کارگاه ها و ساختمان های دیگر استفاده نمود. پنجره های سقفی می توانند جنس های متفاوتی مثل چوبی، upvc  و موارد دیگر داشته باشند. این پنجره ها را می توان متناسب با دیوار و سایر المان های موجود در فضا انتخاب کرد که هارمونی زیبایی با سایر اجزای فضا داشته باشند. دقت نظر داشته باشید که پنجره های سقفی در معرض تابش مستقیم نور خورشید هستند در صورتی که بخواهید از پنجره دوجداره برای این پنجره ها استفاده نمایید، بهتر است پروفیل آن ها با کیفیت بالا انتخاب گردد تا برای پنجره ها مشکلی ایجاد نشود.

4478

همانطور که بیان کردیم برای پنجره های سقفی می توان از انواع پرده ها استفاده کرد. همچنین پرده های اتوماتیک، مانند پرده کرکره شید رول و یا سایر مدل های پرده های اتوماتیک برای این پنجره ها نصب می گردد.

از دیگر مواردی که در مورد پنجره های سقفی می توان بیان کرد این است که با توجه به نوع پنجره ای که برای پنجره های سقفی انتخاب می شوند پنجره های مذکور قابلیت باز شدن دارند و می توانند در تهویه فضای مورد نظر نقش بسزایی نیز داشته باشند.

طراحی و اجرای پنجره سقفی در سقف ساختمان باعث می شود که ارتفاع سقف ساختمان نسبت به سقف عادی بلندتر به نظر برسد. به علاوه این کار موجب می شود که افراد حاضر در ساختمان این حس را داشته باشند که در فضای باز و دل نشینی قرار دارند.

می توان این محصول را در قسمت های مختلف ساختمان از قبیل آشپزخانه، پذیرایی، اتاق خواب و سایر قسمت ها نصب کرد که این امر می تواند قسمتی از طبیعت را به شکلی خاص و زیبا وارد سایر فضاهای مختلف ساختمان نماید.

4480

نکات و ایده های نصب برای پنجره های سقفی

پنجره های سقفی را می توان در آشپزخانه ها نصب کرد و در زمان آشپزی و یا هنگام میل کردن غذا از مناظر مختلفی مثل آسمان آبی، درختان زیبای بالای پنجره و موارد دیگر  لذت برد. می توانید این پنجره ها را در یک اتاق پذیرایی و یا  اتاق نشمین مدرن نصب کنید و آن ها را به یک فضای لاکچری در ساختمان خود تبدیل نمایید. به علاوه می توانید در اتاق های پذیرایی پنجره های سقفی را جایگزین پنجره های عادی نمایید. در صورتی که اتاق پذیرایی طول بسیار بلندی داشته باشد پنجره سقفی کشیده برای آن گزینه مناسبی می باشد. اگر اتاق نشیمن و یا پذیرایی شما پنجره های زیادی داشت همچنان می توان از پنجره های سقفی در این اتاق استفاده کرد بدین صورت که پنجره سقفی در وسط اتاق و به شکل دایره و یا هشت ضلعی باشد.

4482

پنجره های سقفی می توانند انرژی مصرفی ساختمان را کاهش دهند زیرا وجود پنجره سقفی در اتاق ها نیاز به روشن کردن چراغ را در طور روز از بین می برد و در نتیجه به صرفه جویی در مصرف برق بسیار کمک می کند. استفاده از پنجره سقفی برای گیاهان نیز دوست داشتنی می باشد چون آن ها برای شاداب ماندن و رشدشان به نور خورشید نیاز دارند پس می توانیم با گذاشتن گیاهان در زیر این پنجره ها نور کافی برای آن ها را تامین نماییم. برای انتخاب بهتر پنجره های سقفی می توانید با متخصصان این امر مشاوره نمایید و سپس برای نصب و استفاده از پنجره های مورد نظرتان اقدام کنید. شایان ذکر است که می توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون انواع مدل های پنجره موجود در سایت را مشاهده نمایید. به علاوه محصولات دیگری در سایت مثل پله گرد، سازه ال اس اف، سقف کاذب و موارد دیگر وجود دارد که بر اساس نیازتان می توانید مشاهده فرمایید. همچنین با مراجعه به وبسایت ساختمون می توانید از سایر امکانات و خدمات موجود در سایت نیز استفاده نمایید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای