دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

جلوه ای جدید و جالب در دکوراسیون داخلی اتاق خواب با شال تخت

logo
Sakhtemoon
جلوه ای جدید و جالب در دکوراسیون داخلی اتاق خواب با شال تخت

شال تخت ایده ای جالب برای زیباتر ساختن دکوراسیون داخلی اتاق خواب است و می توان برای این شال از پارچه هایی با جنس ها و طرح های گوناگون نیز استفاده نمود.


شال تخت از جمله المان های تاثیر گذار بر زیبایی تخت و دکوراسیون داخلی اتاق است که شاید خیلی از ما اسمش را نشنیده باشیم. بعید نیست در ابتدا به نظر تان عجیب بیاید ولی مطمئن باشید شما هم تا به الان گونه های مختلف آن را دست کم در هتل ها دیده اید. در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی استفاده از شال تخت و تاثیر آن در زیبایی دکوراسیون داخلی اتاق خواب می پردازیم. اما پیش از هر چیز باید بدانیم که شال تخت چیست.

7180

شال تخت چیست؟

منظور از شال تخت پارچه ای مستطیل شکل است که در قسمت پایینی تخت برای ایجاد زیبایی قرار داده می شود. شال تخت که در عرض تخت پهن می شود در هتل ها به این منظور قرار داده می شود که از کثیفی و آلودگی هنگام نشستن و گذاشتن وسایل روی تخت جلوگیری کند. حالا ممکن است با خودتان بگویید روی تخت خواب اتاق خواب خودمان که وسیله اضافی قرار نمی دهیم پس لزومی هم به استفاده شال تخت نیست. اما ورود این المان به اتاق خواب سبب زیباتر شدن محیط و جلوه بیشتر دکوراسیون داخلی اتاق خواب تان خواهد شد و اگر استفاده از این تکه پارچه را امتحان کنید مطمئن باشید هرگز پشیمان نخواهید شد. خوبی استفاده از شال تخت این است که پس از مدتی می توانید با استفاده از این عنصر دکوراتیو تغییری اساسی در دکوراسیون داخلی اتاق خواب تان البته با صرف هزینه ای بسیار اندک و قابل قبول ایجاد کنید.

7181

چگونه شال تخت را روی تخت خواب قرار دهیم؟

برای قرار دادن شال قانون خاصی وجود ندارد و کاملا سلیقه ای است. البته معمولا در قسمت پایینی تخت پهن می شود. می توانید شال را به صورت مورب و یا خط صاف روی تخت تان پهن کنید که معمولا حالات مورب زیبایی بیشتر دارند. حتی برخی از مدل های پهن کردن شال به این صورت است که بخشی از آن روی زمین قرار می گیرد. برای ساختن این مدل ها لازم است خلاقیت بیشتری به خرج دهید.

7182

رنگ شال تخت مان را چگونه انتخاب کنیم؟

برای این کار انتخاب های زیادی خواهید داشت ولی تا اندازه زیادی به رنگ سرویس خواب تان بستگی خواهد داشت. اگر سرویس خواب را از رنگ های خنثی انتخاب کرده باشید دست تان برای شال تخت حسابی باز است و می توانید از هر رنگی که حال تان را خوب می کند شال تخت تان را تهیه کنید. اما همه که سرویس خواب به رنگ خنثی ندارند، در این صورت می توانید رنگ شال را هماهنگ با رنگ کوسن ها انتخاب کنید. پرده های اتاق خواب هم گزینه خوبی برای هماهنگی با شال تخت هستند. برای سرویس خواب های رنگی، حتما شال تخت باید رنگی انتخاب شود که با بخشی از وسایل اتاق خواب و دکوراسیون داخلی آن هماهنگی داشته باشد تا جلوه اش بیشتر شود. حتی می شود رنگ زمینه شال تخت رنگی خنثی باشد و رنگ گل هایش در تناژ کوسن ها انتخاب شود. به هر حال اصول اصلی هارمونی در این مورد هم باید رعایت شود.

7183

از چه جنس شال تختی استفاده کنیم

برای شال تخت پارچه های مختلفی وجود دارد و مدل های متنوعی از آن ها دوخته شده است. انتخاب شال مناسب به سبک دکوراسیون داخلی اتاق خواب تان بستگی دارد. مثلا برای اتاق خوابی که دارای دکوراسیون داخلی به سبک مدرن می باشد می توانید از شال های ساده بافتنی استفاده کنید که در رنگ های خنثی تهیه شده اند و اتفاقا به آسانی هم با سایر وسایل ست می شوند. برای اتاق خوابی که دکوراسیون داخلی با تم سنتی دارد بهترین پیشنهاد این است که به سراغ شال تخت هایی بروید که از جنس های ترمه و امثال آن دوخته شده اند. معمولا طرح های سنتی روی این شال ها وجود دارد که بسیار مناسب فضای سنتی اتاق خواهد بود. روی برخی از این شال ها پولک دوزی هم شده است که دیگر انتخاب انواع ساده و مهره دوزی به سلیقه شخصی خودتان بستگی دارد. شال تخت را حتی می توان از پارچه حریر و ساتن دوخت. این جنس ها مناسب اتاق خواب های سلطنتی و مجلل هستند که معمولا جنس پرده ها هم از حریر و ساتن است و با آن ها هماهنگی دارد. اگر اتاق خواب لوکس و شیکی هم داشته باشید یک گزینه مناسب برای شال تخت پارچه های پشمی و مخمل است که حس لوکس بودن را به بیننده منتقل می کند. این ها نمونه هایی بود از مدل هایی که پیش از این استفاده شده است. شما هم بسته به بودجه مالی که برای این کار اختصاص داده اید و سلیقه خودتان و همچنین ویژگی های دکوراسیون داخلی اتاق خواب تان می توانید از مدل ها و پارچه های دیگر هم استفاده کنید. برای این کار خودتان را محدود نکنید. مثلا بعضی ها شال های ساده را ترجیح می دهند و برخی دیگر وجود روبان و یا چند چین کوچک را در اطرافش مناسب تر می دانند. قطعا هر مدلی زیبایی خاص خودش را دارد.

7184

وبسایت ساختمون علاوه بر ارایه مطالب مفید ساختمانی در مورد خرید مصالح مختلف از قبیل انواع شومینه ها، کفپوش های مختلف (کفپوش اپوکسی، لمینت، موکت ها، سرامیک ها و ...)، مدل های مختلف سقف کاذب، پارتیشن بندی های گوناگون، کرکره های برقی، پرده های مختلف و زیبا، ساندویچ پنل ها و کاربرد های آن ها، وبسایتی قابل اطمینان در زمینه سبک های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی است. شما می توانید از مطالب مفید ارایه شده در زمینه تغییرات دکوراسیون، رنگ شناسی، سبک های مختلف چیدمان وسایل از آن بهره گرفته و وقت کمتری را به جست و جو در این زمینه ها اختصاص دهید.

7185
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای